Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر سابق ایران در نروژ افزایش تدریجی غنی‌سازی اورانیوم را مرگ تدریجی اروپا، آمریکا و اسرائیل دانست و گفت: این غنی سازی اورانیوم رفته رفته افزایش می‌یابد و اقدام اروپا، اسرائیل و آمریکا را شوکه کرده و از آنجا که این کشور‌ها انتظارش را نداشتند هر کدام اظهارنظری می‌کنند.

عبدالرضا فرجی راد سفیر سابق ایران در نروژ در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در خصوص واکنش کشور‌های مختلف غربی، آمریکا و اسرائیل مبنی بر کاهش تعهدات برجامی ایران گفت: این اقدام ایران با توجه به اینکه یک سال منتظر اقدام جایگزین اروپا یا همان اینستکس بود، اقدامی منظم و برنامه ریزی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به غنی سازی تدریجی اورانیوم توسط ایران گفت: این غنی سازی اورانیوم رفته رفته افزایش می‌یابد و این اقدام اروپا، اسرائیل و آمریکا را شوکه کرده و از آنجا که این کشور‌ها انتظار چنین اقدامی را نداشتند هر کدام اظهارنظری می‌کنند.
فرجی راد با اشاره به سخنان نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که این اقدام ایران را خطرناک دانسته است، یادآور شد: این اظهارنظر نشان می‌دهد اسرائیل که از ابتدا مخالف برجام بود در واقع هدفش این بود که فشار‌ها روی ایران براساس برجام افزایش یابد و فشار‌ها براساس مناسبات فعلی را کافی نمی‌داند.
سفیر سابق ایران در نروژ این اقدام ایران را نوعی مرگ تدریجی برای اروپا، غرب و اسرائیل ارزیابی کرد و افزود: رژیم صهیونیستی تصور نمی‌کرد، شرایط به این سبک و سیاق پیش برود و اوضاع به قبل از برجام برگردد این در حالی است که در آمریکا رئیس جمهوری روی کار است که این روز‌ها فقط به فکر انتخابات در کشور خود است و در اروپا نیز اتحادی که همیشه بین اروپا و آمریکا وجود داشته به چشم نمی‌خورد.
وی تصریح کرد: از سوی دیگر جمهوری اسلامی مرتبا عنوان می‌کند که ما قصد خروج از برجام را نداریم و در انتظار آن هستیم که طرف مقابل برای جبران کم کاری خود و خروج آمریکا از برجام اینستکس را به راه بیندازد، البته اینستکسی که قدرت انتقال نفت و مزیت کانال مالی قوی را داشته باشد و در صورتی که اینستکس با شرایط فوق کار خود را آغاز کند ما به برجام برخواهیم گشت.
فرجی راد با اشاره به شوکه شدن آمریکا از اقدامات ایران مبنی بر کاهش تعهدات برجامی خود گفت: این طرح ایران، برای آمریکایی‌ها هم شوک اور بود البته باید صبر کرد و دید که اروپا طی ۶۰ روز فرصت ابلاغ شده به آن‌ها آیا اینستکسی را طراحی و راه اندازی خواهد کرد که طرف ایرانی را نیز راضی کند یا خیر.
سفیر سابق ایران در نروژ در خصوص واکنش سخنگوی وزارت خارجه بریتانیا، مبنی براینکه انگلیس تاکنون به تعهدات برجامی خود عمل کرده و انتظار دارد ایران نیز به آن پایبند بماند، گفت: قطعا تعهدات مد نظر آن‌ها این است که صرفا با آمریکا در خروج از برجام همراه نبودند و از جمهوری اسلامی حمایت سیاسی کرده اند این در حالی است که اصل توافق نامه برجام براساس تحریمی بود که به ایران تحمیل شده بود و در آن قید شده بود ایران انتظار دارد بعد از برجام، اقتصاد خود را به اقتصاد جهانی پیوند بدهد و اقتصاد کشور روال عادی پیدا کند، اما منظور انگلیسی‌ها از تعهد برجام عدم همکاری سیاسی با ایالات متحده آمریکاست.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: انگلیس کاهش تعهدات برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۸۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات دو شبیه سازی آمریکا برای حمله به ایران

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 14 دولتمردان آمریکا از گذشته تاکنون به حمله به ایران فکر کرده‌اند و حتی در مقطعی دو بار به شبیه سازی نظامی پرداخته‌اند. برای طرف ایران یک ژنرال سه ستاره با تجربه جنگ ویتنام و خلیج فارس را در نظر گرفتند و در طرف مقابل نیز بخش وسیعی از ظرفیت ارتش آمریکا بود. جزئیات این شبیه سازی و نتیجه آن را با زیرنویس فارسی می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • افشاگری تازه؛ پخش فایل صوتی جنجالی ظریف، عمدی و برای پالس به آمریکا بود!
  • فیلم| آمریکا از برجام خارج شده است و به تعهدات خود عمل نکرده است
  • جزئیات دو شبیه سازی آمریکا برای حمله به ایران
  • جزئیات خنثی‌سازی عملیات جاسوسی آمریکا و اسرائیل در یمن
  • سردار رشید: در عملیات وعده صادق، 240 جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند/ اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد/ آمریکا و اروپا رایگان هر امکانی را که رژیم صهیونیستی نیاز داشته باشد، در اختیارش قرار می‌دهند حتی بمب اتم!
  • ادامه روند افزایش تدریجی دما در خراسان رضوی
  • عادی سازی روابط با اسرائیل، شرط امضای توافقنامه دفاعی آمریکا و عربستان
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • پیش بینی افزایش نسبی و تدریجی دما در استان گلستان
  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد