Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، علی ربیعی، امروز، یکشنبه 23 تیرماه، در نشست خبری گفت که امروز علایم خوبی را در اقتصاد کشور می‌بینیم، تورم ماهیانه کاهش پیدا کرده و ثبات نسبی در بازار ارز بوجود آمده است. همه با هم باید به ایجاد فضای آرام و امنیت روانی داخلی کمک کنند تا ثبات در بازارها ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: علاوه بر پایین‌آمدن نرخ تورم، نرخ رشد تولید صنعتی و کشاورزی ما در دو ماه اخیر بهبود پیدا کرده است. ۱۸ ماه سختی داشتیم ولی ۲۴ ماه رو به بهبودی را خواهیم داشت.

سخنگوی دولت اظهار کرد: تحریم‌های فعلی آمریکا علیه ایران با دوره‌های قبلی آن به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست، ناامنی‌های روانی جامعه ما ناشی از جنگ روانی طرف مقابل بوده است. افرادی دائما شرایط ایران را رصد می‌کنند و آن را به دستگاه‌های اطلاعاتی امریکا و اسرائیل گزارش می‌دهند‌.

ربیعی همچنین درباره نوسانات بازار و شرایط اقتصادی کشور افزود: تحریم‌ها شرایطی را ایجاد کرده که بعضاً اقتصاد کشور را تحت تأثیر قرار داده است، اما بیشتر نوسانات ارزی و تورم، ناشی از جنگ روانی آمریکا بوده است.

علی ربیعی در ادامه اظهار کرد: یکی از بحث‌هایی که در جلسه اصلاح ساختار بودجه مطرح شد اصلاح ساختار نظام مالیاتی و نظام اجتماعی است که در دستور کار دولت قرار دارد.

وی افزود: در جلسه امروز هیئت دولت آیین‌نامه اجرایی استانداردهای کالاهای پزشکی تصویب شد. این آیین‌نامه کمک می‌کند تا در تجهیزات پزشکی عدول نداشته باشیم.

وی تأکید کرد: تقویت نقش نظارت بانک مرکزی بر عملکرد صندوق‌های قرض‌الحسنه که خسارات زیادی به اقتصاد کشور وارد کرد از دیگر مصوبات امروز هیئت دولت بود. همچنین اصلاحات در تقسیمات کشوری در استان‌های خوزستان، فارس، اردبیل و همدان امروز در جلسه هیئت دولت در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد : رسیدگی به سیل‌زدگان و مشکلات آنها از دیگر مواردی است که امروز در جلسه هیئت دولت در دستور کار قرار گرفت. دولت هر دو هفته یکبار مصوباتی در این زمینه دارد. امروز نیز در جلسه هیئت دولت ۳۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان برای وزارت جهاد، صمت، سازمان بنادر و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اختصاص دادیم.

سخنگوی دولت در ادامه تأکید کرد: یارانه آرد برای نان حذف نخواهد شد و امسال ۸ هزار و ۴۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی کردیم که بخشی از آن برای اقشار خاص و گروه‌های هدف مورد حمایت اختصاص می‌یابد. آخرین بار ۱۱ میلیون نفر مشمول دریافت سبد کالا شدند.

ادامه دارد...

منبع: ایکنا

کلیدواژه: علی ربیعی تورم نوسانات ارزی جنگ روانی هیئت دولت ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۸۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریای خزر عقب‌نشینی کرد

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: دریای خزر شرایط نوسانات متعدد دارد و با توجه به شرایط اقلیمی و بهره‌بردای پنج کشور از این دریا، این احتمال دارد که در فصول و سال‌های مختلف عقب نشینی یا بالاآمدگی داشته باشد، الان در بازه زمان عقب نشینی هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان محیط زیست، علی سلاجقه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره شرایط دریای خزر اظهار کرد: دریای خزر شرایط نوسانات متعدد دارد و با توجه به شرایط اقلیمی و بهره‌بردای پنج کشور از این دریا، این احتمال دارد که در فصول و سال‌های مختلف عقب نشینی یا بالاآمدگی داشته باشد، الان در بازه زمان عقب نشینی هستیم؛ کشورهای حوزه آبریز خزر باید در قالب کنوانسیون تهران وظایف خود را اجرا کنند و دولت سیزدهم پس از شش سال این کنوانسیون را احیا کرد.

وی افزود: در ژنو توافقات خیلی خوبی رخ داد، کاپ ششم هم در تهران برگزار می‌شود و باید کشورها اگر آب بند یا سدی ایجاد کرده‌اند، تکالیف خود را در این زمینه عملیاتی کنند.

رئیس سازمان محیط زیست درباره میزان عقب نشینی آب دریای خزر گفت: در میانگین نوسانات وضعیت فعلی طبیعی است و سال‌هایی داشته‌ایم که این عقب نشینی بیشتر بوده است.

سلاجقه در خصوص جمع‌آوری کیسه‌های نایلونی ادامه داد: طبق اساس نامه دولت، کیسه‌های زیر ۲۵ میکرون از چرخه تولید و توزیع و مصرف در بازه زمانی پنج ساله حذف می‌شود.

کد خبر 747519

دیگر خبرها

  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از حمله و آزار و اذیت پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از برحورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم / بانک مرکزی برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد
  • همه اختیار‌ها را به رئیس کل بانک مرکزی دادیم؛ اما هنوز در سیاست‌ ارزی دچار مشکل هستیم/ جلسه سومی وجود ندارد؛ تا یکشنبه برای دریافت برنامه ارزی منتظر می‌مانیم
  • تشریح مصوبات جلسه هیئت وزیران از زبان سخنگوی دولت
  • توضیح سلاجقه درباره عقب نشینی آب دریای خزر
  • دریای خزر عقب‌نشینی کرد
  • توضیح سلاجقه درباره عقب نشینی آب دریای خزر و حذف کیسه‌های پلاستیکی
  • توصیه ارزی همتی به دولت با عنوان خیرخواهانه
  • خاندوزی: امروز دومین جلسه همگرایی سیاست‌های ارزی برگزار خواهد شد + فیلم