Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@23:24:11 GMT

تحریم ها فرصتی طلایی برای کشور

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۹۸۸۴۸

تحریم ها فرصتی طلایی برای کشور

استاندار هرمزگان روز یکشنبه در همایش تجلیل از صنتعگران و معدنکاران برتر استان هرمزگان گفت: تحریم ها با وجود سختی هایی که در پی دارد اما باید به عنوان یک عنایت الهی بدانیم که می تواند کشور را در جهت مثبت تغییر دهد و موجب رشد و شکوفایی ظرفیت های داخلی کشور شود.

فریدون همتی افزود: باید قدردان این فرصت طلایی باشیم و خود را آماده برای رقابت با بازار جهانی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: همچنین در شرایط امروز می توانیم با استفاده از فرصت تحریم در راستای شکوفایی ظرفیت های داخلی و گام برداشتن به سمت کاهش اتکا به درآمدهای نفتی حرکت کنیم.

همتی گفت: در این شرایط شرکت های دانش بنیان و سایر واحدهای تولیدی از جمله صنعتگران از بازار مناسبی برای عرضه کالاهای خود در داخل و همچنین صادرات محصولات خود برخوردار هستند که باید این فرصت را قدر بدانیم.

استاندار هرمزگان اظهارداشت: فعالان حوزه تولید باید کالاهای با کیفیت و و قیمت مناسب عرضه کنند و مردم نیز برای حفظ اشتغال و حمایت از تولید داخل، کالاهای داخلی را خریداری کنند.

ارتباط صنعت و دانشگاه تقویت شود

استاندار هرمزگان همچنین گفت: باید ارتباط بین صنعت و دانشگاه تقویت شود و فعالان حوزه تولید از توانمندی دانشگاه ها در راستای رفع مشکلات و پیشرفت این حوزه بهره ببرند.

همتی افزود: در مواردی با کمبودهایی روبرو هستیم و وقت آن است که واحدهای صنعتی و معدنی ما برای جبران کمبودهای خود به دانشگاه‌های داخلی رجوع کنند و از آن‌ها برای رفع مشکل برنامه دریافت کنند.

وی گفت: در مواردی نیز این موضوع اتفاق افتاده که واحدهای تولیدی بسیار راضی هستند و رابطه خود را با دانشگاه را قوی تر کرده‌اند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان یادآورشد: روند حرکت صنعت و تولید در کشور امیدوار کننده و رو به رشد است و روز به روز شاهد شرایط بهتری در این حوزه هستیم.

وی بیان داشت: فضای خوبی برای فعالیت کارآفرینان و سرمایه گذاران در کشور ایجاد شده و صادرات محصولات کشورمان نیز در حال افزایش است که این به معنای رونق سرمایه گذاری، تولید و اشتغال در کشور است.

استاندار هرمزگان اظهارداشت: باید تلاش کنیم که درآمدهای کشور از محل صادرات نفتی بسیار افزایش یابد و بتوانیم نیازهای خود را به طور کامل در داخل تامین کنیم.

همتی ادامه داد: همچنین فعالان حوزه تولید و صنعت می توانند نقش مهمی در جذب سرمایه گذاری خارجی با اجرای طرح های مشترک داشته باشند و نیاز است در این بخش نیز فعال تر عمل کنیم.

ایران باید در بخش تولید قوی شود

استاندار هرمزگان گفت: ایران باید در شرایط تحریم ها و جنگ اقتصادی، در بخش تولید قوی شود و درآمدهای دولت از بخش مالیات و غیرنفتی تامین شود چرا که از این طریق می‌توان به بودجه عمومی دولت امیدوار بود.

همتی افزود: اگر کشور در بخش تولید توانمند شود، یک تحول جدی در نظام اداری کشور نیز رخ می‌دهد و دستگاه می‌داند که حیاتش در گروی یک واحد تولیدی و مالیات دهنده است و اگر این واحدها قوی شود مالیات دولت بالا می‌رود.

وی بیان داشت: در فضای فعلی جنگ اقتصادی به دلیل تحریم های ظالمانه دشمن در بسیاری از موارد برکات فراوانی به همراه دارد و بویژه در بخش تولید و گردشگری یک فرصت طلایی برای کشور محسوب می‌شود.

استاندار هرمزگان ابرازداشت: مالیات دادن به عنوان فرهنگ و یک وظیفه ملی و اجتماعی برای همه افراد جا خواهد افتاد و همه به عنوان یک اعتقاد و باور این مالیات را پرداخت خواهند کرد.

وی گفت: صادرات کالای غیرنفتی می تواند برای صادر کننده و تولید کننده به لحاظ اقتصادی بسیار به صرفه باشد که این امر به برکت تحریم‌ها حاصل شده است.

همتی ادامه داد: باید خودمان را برای رقابت با بازار جهانی آماده کنیم و کالایی تولید شود که به لحاظ قیمت و کیفیت با مشابه خارجی رقابت کند.

وی ابرازداشت: اگر این دو مولفه (کیفیت و قیمت کالا) بهبود پیدا کند می توان ارق ملی را تقویت کرد و مردم نیز برای حفظ تولید داخلی از کالای داخل استفاده می‌کنند.

هزار میلیارد دلار نیاز واردات کشورهای دنیا

استاندار هرمزگان گفت: افزون بر هزار میلیارد دلار نیاز واردات کشورهای مختلف دنیا است و سالانه ۵۰۰ میلیون دلار واردات کشاورزی در کشور عمان وجود دارد که می‌تواند در هرمزگان این موضوع را تامین کرد.

همتی اضافه کرد: برای فعال شدن استعدادهای داخلی کارآفرینان، صنعتگران و معدنکاران یک فرصت بسیار خوبی است که می‌توان یک تحول عظیم را بوجود آورد.

وی ادامه داد: واحدهای تولید در داخل اگر مذاکره کنند راحت تر می‌توانند سرمایه‌گذار خارجی را جذب کند و ما نیز به عنوان دولت شرایط را در جهت تسهیل انجام خواهیم داد و ایجاد انگیزه خواهیم کرد.

استاندار هرمزگان گفت: رویکردی که اکنون از صنعت و تولید در کشور می‌بینیم امیدوار کننده است.

 وی یادآورشد: در زمینه تولید ۱۰ میلیون تن فولاد نیز با شرکت های فولاد داخل استان هماهنگی خوبی صورت گرفت و تفاهم نامه‌ای منعقد شد تا زنجیره رسیدن به ۱۰ میلیون تن فولاد را تکمیل کنیم.

این مقام مسوول ابرازداشت: پتروشیمی های که در شهرستان پارسیان متقاضی هستند به علت مشکل تامین سرمایه به همین مدل در کنار هم قرار می‌گیرند تا یک کنسرسیوم بشوند و در کنارهم کار کنند.

همتی گفت: توان های کوچک باید در کنار هم قرار گیرند و توان قدرتمندی را باید برای عرضه داشته باشند.

درپایان این همایش از صنعتگران و معدنکاران برتر استان هرمزگان تجلیل شد.

۷۱۹۵/۶۰۴۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۸۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها

به نقل از خبرگزاری افه، نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا در مراسمی در کاراکاس به مناسبت روز جهانی کارگر گفت: ما در این دوره چهار ماهه (بازه زمانی بین ژانویه تا آوریل ۲۰۲۴/ اوایل دی تا اوایل اردیبهشت)، بیش از دو میلیارد دلار ضرر داشتیم.

مادورو با رد «باج‌خواهی دائمی امپراتوری آمریکای شمالی»، مخالفان دولت از جناح «راست افراطی» از جمله ماریا کورینا ماچادو رهبر اپوزیسیون را متهم کرد که اعمال «تحریم‌های جدید» علیه شرکت نفت دولتی این کشور (Pdvsa) را از دولت آمریکا خواستار شده‌اند.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا با این حال اطمینان داد که «هیچکس و هیچ چیز» نمی‌تواند رشد اقتصاد و صنعت نفت این کشور را متوقف کند؛ رشدی که هر چند «با سرعت کمتر» از حد انتظار، در چهار ماهه نخست سال ۲۰۲۴ «حفظ شد».

در این راستا، مادورو پیش‌بینی کرد این کشور با اتکا به «تلاش‌های خود»، سال ۲۰۲۴ را با تولید نفت یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز خواهد بست که در مقایسه با ۸۷۴ هزار بشکه در روز، در مارس گذشته (اسفند- فروردین)، افزایش ۳۷.۲ درصدی را نشان می‌دهد.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا همچنین افزود که در این کشور «الگوی اقتصادی متنوع و جدیدی متولد شده است که رشد آن را تضمین می‌کند» و «به تحریم‌ها و مجوز‌های ایالات متحده وابسته نیست»، که «در نظر دارد یک مدل استعمارگری را تحمیل کند».

دولت آمریکا به تازگی (۱۷ آوریل/ ۲۹ فروردین) اعلام کرد که بخشی از تحریم‌های لغو شده بر نفت و گاز ونزوئلا را دوباره فعال می‌کند. این تصمیم واشنگتن پس از متهم کردن رئیس جمهوری ونزوئلا به عمل نکردن به تعهد‌های انتخاباتی خود با رد صلاحیت ماریا کورینا ماچادو نماینده مخالفان اتخاذ شد.

به این ترتیب، مجوز عمومی ۴۴ (Licencia General ۴۴) که توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا صادر شده بود و به مدت شش ماه به کاراکاس اجازه داده بود تا نفت و گاز خود را در بازار‌های بین‌المللی به فروش برساند، از روز پنج‌شنبه (۱۸ آوریل/ ۳۰ فروردین) منقضی شد. شرکت‌هایی که تحت تاثیر این لغو معافیت از تحریم‌ها قرار می‌گیرند، تا ۳۱ مه (۱۱ خرداد) فرصت خواهند داشت تا عملیات‌های خود را به پایان برسانند.

همچنین شرکت‌هایی که می‌خواهند همچنان با شرکت نفت دولتی ونزوئلا (PDVSA) معامله انجام دهند، نیاز به مجوز انفرادی از خزانه‌داری ایالات متحده دارند تا به صورت موردی ارزیابی شود.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا در انتقاد از تصمیم واشنگتن مبنی بر تمدید مجدد تحریم‌ها علیه کاراکاس، دولت آمریکا را متهم کرد که به تعهد‌های مربوط به لغو «همه تحریم‌های جنایتکارانه» اعمال شده علیه این کشور حوزه کارائیب عمل نکرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت اسلامی است
  • هوشمند سازی در سند تحول جهت تسریع خدمت‌رسانی به مردم است
  • باید موانع از پیش‌روی تولیدگران و فعالان اقتصادی برداشته شود
  • باید موانع را از پیش‌روی تولیدگران و فعالان اقتصادی برداریم
  • در دیدار ‌صنعتگران ‌هرمزگان با رئیس قوه قضائیه چه گذشت؟
  • رئیس قوه قضائیه: چرخه معیوب سرمایه گذاری درکشور نیاز به اصلاح دارد
  • خلبانی، رویای کودکی هرکول طلایی ایران!
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • خروجی اکسپو فرصتی برای پیگیری قراردادهای تجاری مناسب بین کشورهاست