Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@09:45:22 GMT

2 دادگاه و یک سریال

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۹۹۱۰۹

2 دادگاه و یک سریال

به گزارش روز یکشنبه ۲۳ تیرماه گروه تحلیل، تفسیر و پژوهش‌های خبری ایرنا، تارنماهای اصلاح طلب و اصولگرا از رویکردهای مختلفی محورهایی چون بحث و نظر بر سر سریال «گاندو»، برگزاری جلسه نخست دادگاه «محمدعلی نجفی» شهردار پیشین تهران، واکنش سخنگوی شورای نگهبان در مورد اظهارات «محمدرضا خاتمی» چهره سیاسی اصلاح طلب در خصوص انتخابات ۸۸، اظهارات وزیر بهداشت در فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در خصوص وجود فساد در این وزارتخانه و تقابل ایران و بریتانیا و آمریکا را موضوع گزارش‌های خود قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش به بررسی این محورها در تارنماهای داخلی پرداخته است.

گاندو؛ سریالی با اهداف سیاسی

بحث و نظرهای جنجالی در مورد اهداف و پشت پرده‌های سریال «گاندو» در رسانه‌ها ادامه دارد. امروز هم بخشی از گزارش‌های خبری و تحلیلی تارنماها به این موضوع اختصاص داشت. رسانه‌ها بر اساس رویکرد سیاسی خود از زوایای مختلفی به این موضوع پرداختند.

تارنمای «خبرآنلاین» در گزارشی گاندو را سریالی به سبک فیلم‌های ترکی اما به کام صهیونیست‌ها دانست و نوشت: نفوذ در دولت ادعایی بود که در جدیدترین سریال صداوسیما با رنگ و لعاب زیادی به آن پرداخته شده بود، «گاندو» با تم یک سریال پلیسی-امنیتی به صراحت مدعی نفوذ در دولت بود و به بهانه پرداختن به موضوع جاسوسان آمریکا در ایران، بیشتر نوک پیکان حمله خود را متوجه دولت و مقامات دیپلماتیک و وزارت خارجه کرده بود و در کنار آن شورای عالی امنیت ملی و وزارت اطلاعات را هم از زیر تیغ رد کرده بود.

این رسانه، اظهارات سخنگوی دولت خطاب به مدیریت صدا و سیما مبنی بر اینکه «فرصت نقد گاندو را بدهید» را «توصیه ای مشفقانه و هشدارگونه» خواند.

تارنمای «عصر ایران» هم در تحلیلی کارکرد سریال گاندو را «کد دادن به جامعه» با اهداف سیاسی دانست.

به نوشته «عصرایران»، گاندو قطعاً برای همین ساخته شده است که به جامعه کد بدهد. در اینکه ایران به لحاظ امنیت اطلاعاتی، جزو درجه یک‌های دنیاست، زیر پوست ایرانی بودن چیزی از جنس غرور می‌دود. اما نکته این جاست این بیست درصد رویداد درام این مجموعه که بار امنیتی هم دارد چطور با آن هشتاد درصد ترکیب شده است که بیننده بتواند آنها را از هم متمایز کند. اینجا وقتی ما با ترکیبی از واقعیت و تخیل نویسنده روبه رو هستیم می‌بایست این خط تصویری از هم تفکیک شود.

به نوشته «عصر ایران»، همه اینها وقتی مهم می‌شود که پخش این مجموعه در زمانی از تاریخ این سرزمین دارد روایت می‌شود که ما به هر زمان دیگری نیاز به آرامشی از جنس کاتارسیس داریم. در پشت خط مقدم، به امثال پیرزنی احتیاج داریم که گوشه بادام‌ها را مزه مزه کرده بود که نکند بادامی که به خط مقدم می‌فرستد تلخ باشد؛ نکند کام رزمنده ای تلخ شود.

در پایان می‌خوانیم: بد نیست بدانیم اشتباه بزرگ قهرمان که از آن به عنوان «هامارتیا» یاد می‌شود و باران مصیبت را بر روایت و شخصیت‌های درام روان می‌کند. هامارتیا این بار سمت خود صدا و سیما رفته است. و این رسانه نمی‌تواند جلوی دومینوی اشتباهاتش را بگیرد و هر سمت که می چرخد با شمشیرش، تعدادی از تماشاگران را نقش زمین می‌کند.

رسانه‌های اصولگرا اما از رویکردی انتقادی اصلاح طلبان به گاندو را مورد نقد قرار دادند و در این میان گوشه چشمی به اظهارنظر اصلاح طلبان در این خصوص داشتند.

«رجانیوز» به واکاوی آنچه دلایل «تخریب های حسام‌الدین آشنا مشاور روحانی علیه گاندو» خواند پرداخت و نوشت: در ابتدا شاید اینطور به نظر برسد که تلاش آشنا برای تخطئه «گاندو» بخاطر روایتی از پرونده جاسوس آمریکایی است که طی آن به عملکرد ضعیت دولت در ارتباط با پرونده مذکور نیز اشاره می‌شود. اما به مراجعه به تاریخ نه چندان دور، مشخص می‌شود که این تکاپوی آشنا برای بدنام کردن «گاندو» در اذهان جامعه، بیش‌تر برای جلوگیری از ساخت گاندو های بعدی باشد.

این رسانه مدعی شد: این تلاش‌های مشاور روحانی در این‌باره، از آن جهت است که وی هراس آن را دارد که ماجرای جاسوس بودن یکی از افراد دفترش که گفته می‌شود مسئول دفتر وی و یا یکی از مرتبطین با او بوده است، موضوع بعدی سریال «گاندو» یا سریال‌هایی مانند آن باشد.

به گزارش «جهان نیوز»، عبدالله ناصری مشاور رئیس دولت اصلاحات در ادامه حملات اصلاح طلبان به سریال مهم و پربیننده گاندو مدعی شده است: گام اول حملات دلواپسان به دولت را باید موضوع برجام دانست. امروز که آمریکا از این توافق خارج شده و اروپا نتوانسته منافع اقتصادی ایران را تأمین کند، آنها خیلی جدی‌تر از قبل علیه برجام فعالیت می‌کنند و می‌خواهند جامعه و دولت را به سوی خروج از برجام بکشانند. گام دوم حملات این جریان، ارائه تصویری جاسوس‌پرور از ارکان دولت بود. ساخت سریال «گاندو»، به‌عنوان سریالی پرهزینه نیز در همین راستا انجام شد. آنها می‌خواستند کسی را که برجام را به دست آورده و این دستاورد بزرگ به نام او ثبت شده، در جامعه خراب کنند و علیه او شبهه‌هایی به وجود آورند. این سریال سعی داشت با زبان ابتر خود و البته ناکام، محمدجواد ظریف را مرتبط با ساختارهای جاسوسی معرفی کند و از این طریق انتقام دلواپسان را از وزیر امور خارجه، به‌عنوان امضاکننده توافق‌نامه برجام در تاریخ ۴۰ ساله، بگیرد.

این رسانه از قول «مصطفی هاشمی طبا» در گفت و گو با روزنامه «آرمان» هم نوشت: سریال گاندو به رغم اینکه جاذبه عمومی داشت، اما بسیار ضعیف برخورد کرده بود و نیروهای امنیتی کشور را بسیار ضعیف نشان می‌داد. یعنی نیروهای امنیتی را به حدی دست و پا چلفتی نشان می‌داد که جاسوس هرکار می‌خواست انجام می‌داد. این سریال به حدی ضعف داشت که شمردنش وقت زیادی می‌برد».

دادگاه نجفی از نگاه‌های متفاوت

برگزاری نخستین جلسه رسیدگی به پرونده قتل «میترا استاد» همسر دوم «محمدعلی نجفی» شهردار پیشین تهران، یکی از محورهای مورد توجه رسانه‌ها بود. تارنماهای اصولگرا و اصلاح طلب از رویکردهای مختلفی به این مساله پرداختند. در حالی که رسانه‌های اصلاح طلب ارتباط دادن این پرونده به جریان متبوع خود را مطرود دانستند، رسانه‌های اصولگرا، دفاعیات نجفی را زیر سوال بردند.

تارنمای «فرارو» در یادداشتی با عنوان «نجفی های تنها خطرناکند»، از بعدی اجتماعی تراژدی قتل استاد را نظاره کرد و نوشت: نجفی پیش از «استاد» کشته شد؛ سرعت خودویرانگری از قتل بیشتر بوده؛ در تمام آن لحظاتی که نجفی به قتل فکر می‌کرده «قطره قطره مردن» خود را به چشم دیده. تصاویر دونفره غبطه‌برانگیز عاشقانه همان «مردن با لبخند و پایان بخشیدن به دود تردیدی تاریخی» است.

به نوشته این رسانه، استاد دیروز کشته شد؛ قبل از آن نجفی خودش را کشته بود و اسرار قتل میترا در برج آرمیتا ساعاتی بعد فاش شد. پایان پرونده؟ نه! این درد اجتماعی مشترک ماست. عشق‌هایی چنین خام، زندگی‌هایی چنین خورد و دست‌هایی چنین خونین… این درس بزرگ وزیر اسبق آموزش و پرورش بود به همه. این ارتباط به هر ترفندی تبدیل به پیوند شده باشد، زمختی عنوان «همسر دوم» به هر ترتیبی قابل تحمل باشد، نشان داد پایانی چنین هولناک بیشتر از این‌که یک عبرت باشد یک غارت است؛ غارت یک سرمایه انسانی در انزوای شخصی و انهدام خانوادگی. قتلی که دو قربانی داشت؛ قاتل و مقتول.

رسانه‌های اصلاح طلب همچنین از «تلاش برای پیوند ماجرای نجفی به خاتمی و اصلاحات» انتقاد کردند.

به نوشته «انصاف نیوز»، «جواد امام» فعال سیاسی نزدیک به سیدمحمد خاتمی شایعه‌ای در فضای مجازی مبنی بر پیشنهاد ۸ میلیاردی خاتمی به خانواده میترا استاد برای پایان دادن به پرونده محمدعلی نجفی را به صراحت رد کرد و طرح آن را خلاف اخلاق خواند.

جواد امام شنبه شب در پاسخ به «انصاف نیوز» گفت: به نظر می‌رسد که اینها حاشیه‌هایی است که برای دادگاه آقای نجفی رقم می‌زنند. اگر آقای نجفی مرتکب گناهی هم شده خودش را رسماً معرفی کرده و دادگاه هم دارد به این موضوع رسیدگی می‌کند. پیوند زدن ماجرای آقای نجفی به جریان اصلاحات و آقای خاتمی، اینها متأسفانه شذوذاتی است که متأسفانه خلاف اخلاق دارد اتفاق می‌افتد و این موضوعات نه هیچ ارتباطی با آقای خاتمی دارد و نه آقای خاتمی به این موضوع ورود می‌کنند.

در برابر، تارنمای «جهان نیوز» به نقل از روزنامه «کیهان» به انتقاد از دفاعیات نجفی پرداخت و نوشت: محمدعلی نجفی و کلیه حامیانش، از یک سو بی‌محابا، به قربانی جنایت نجفی (میترا استاد) تهمت ناروا می‌زنند و او را مهدورالدم معرفی می‌کنند و از سوی دیگر می‌گویند امیدواریم راهی برای مذاکره با خانواده مقتوله و عفو و گذشت پیدا کنیم!

به ادعای این رسانه، طیف مذکور با انتساب برخی اتهامات ناروا مدعی شده‌اند نجفی حق داشته همسر دوم خود (میترا استاد) را به قتل برساند! این ادعا طی چند هفته اخیر بارها و با ادبیات مختلف از سوی نجفی و حامیان سیاسی و رسانه‌ای‌اش مطرح شده است.

پیامدهای دادگاه محمدرضا خاتمی

رسانه‌های اصولگرا به طور گسترده واکنش سخنگوی شورای نگهبان به اظهارات و اسناد منتشره از سوی «محمدرضا خاتمی» و پاسخ «عبدالله گنجی» به نامه خاتمی را برجسته کردند. این رسانه‌ها همچنین در گزارش‌های متعددی به خاتمی تاختند. رسانه‌های اصلاح طلب در این خصوص سکوت پیشه کردند یا تنها اظهارات کدخدایی را بازتاب دادند.

«جهان نیوز» در این ارتباط نوشت: در پی نامه ۱۹ تیرماه محمدرضا خاتمی به مدیرمسئول روزنامه جوان، درباره انتخابات سال ۸۸، گنجی به نامه وی پاسخ داد.

به نوشته «جهان نیوز»، در این نامه از خاتمی پرسیده شده: «بر اساس رأی کدام صندوق موسوی در شامگاه ۲۲ خرداد اعلام پیروزی کرد؟ / چرا تقلب را هشت ماه قبل از انتخابات طرح و برای آن برنامه‌ریزی کردید / شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه به خاطر تقلب در انتخابات بود؟ / آیا درخواست موسوی از مردم برای جشن پیروزی در شامگاه میلاد حضرت زهرا بر اساس شمارش آرا یا اسنادی که شما به دادگاه ارائه کردید، انجام شده است؟»

تارنمای «مشرق نیوز» نامه عبدالله گنجی را «پاسخ به ادعای تقلب ۸ میلیونی» خواند. به نوشته این رسانه، خاتمی در روزهای اخیر جزوه‌ای را تحت عنوان اسناد تقلب ۸ میلیونی در انتخابات ۸۸ منتشر کرده است که بسیار مورد توجه رسانه‌های بیگانه قرار گرفته است؛ اسنادی که بی پایه بودن آنها در دادگاه به اثبات رسیده و او به دلیل نشر اکاذیب، به ۲ سال حبس محکوم شده است.

این تارنما همچنین با انتشار توییت یک کاربر تیتر زد: «خاتمی، ادعای خودش را تکذیب کرد». در این توییت می‌خوانیم: «ادعای اول آقای محمدرضا خاتمی: ۸ میلیون تقلب در ستاد انتخابات کشور و از طریق اضافه‌کردن این عدد به‌کل آرا و “بدون نیاز به‌تعرفه” اتفاق افتاده است. ادعای ایشان در لایحهٔ دفاعیه: ۵ میلیون تقلب از طریق “تعرفه‌های چاپ‌شده” اتفاق افتاده است. این یعنی: ادعای اول من “کذب” است.»

«مشرق» در گزارش دیگری با تیتر «چرا اظهارات خاتمی مجرمانه است؟» به انتشار توییتی دیگر از این کاربر بسنده کرده که در آن آمده است: «آقای محمدرضا خاتمی: در نقل اکاذیب دیگران، بدون انتشار، جرمی متوجهٔ ناقل نیست. ماده ۷۴۶ ق. م. ا: «هر کس به قصد … تشویش اذهان عمومی… اکاذیبی را منتشر نماید یا "در دسترس دیگران قرار دهد” یا … اعمالی را برخلاف حقیقت، راساً یا به عنوان "نقل قول”، … نسبت دهد، … محکوم خواهد شد.»

خبرگزاری «تسنیم» هم در این ارتباط اظهارات تازه «عباسعلی کدخدایی» سخنگوی شورای نگهبان را منتشر کرد. به نوشته این رسانه، سخنگوی شورای نگهبان، ادعای محمدرضا خاتمی درباره تقلب در انتخابات سال ۸۸ را کذب دانست و گفت: این ادعای مضحک و کذبی است که ارزش پاسخگویی ندارد، به همین دلیل ما نه شکایت و نه تعقیب کردیم.

به نوشته تارنمای «انصاف نیوز» هم کدخدایی، در پاسخ به اظهارات رضا خاتمی درباره انتخابات ۸۸ در برنامه‌ی تلویزیونی نگاه یک گفت: بعد از ۱۰ سال آمار پراکنده از رسانه‌ها گرفتید که تقلب شده و ۸ میلیون رأی جابجا شده است و حالا می‌گویی ثابت کن و می‌گویند شورای نگهبان بیاید و اعلام کند. شورای نگهبان که قبلاً اعلام کرده است. ضرورت ندارد من کدخدایی الان شهادت بدهم. شهادت را ما ۱۰ سال پیش دادیم و اسناد و مدارک روشن است. شما باید مدارک متقن و محکمه‌پسند داشته باشید. بنابراین این ادعای مضحک و کذبی است که ارزش پاسخگویی ندارد. به همین دلیل ما نه شکایت کردیم و نه تعقیب.

در این خصوص «جماران» اظهارات «علی مطهری» را منتشر ساخت. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دفاعیه و جلسات دادگاه محمدرضا خاتمی تأکید کرد: نمی توان گفت که همه باید اعتقاد داشته باشند که در انتخابات سال ۸۸ تقلب شده یا نشده است. هرکسی عقیده ای دارد و قضاوت با مردم است. به گفته مطهری اگر کسی امروز ادعا کرد در انتخابات سال ۸۸ تقلب شده و آنگاه دست به اقدامات عملی مانند تخریب و آسیب زدن به اموال عمومی زد، او باید محاکمه شود اما صرف اظهار نظر نباید موجب اظهار و محاکمه و مجازات شود. لذا برخوردی که با آقای محمدرضا خاتمی شد از اساس غلط و غیر ضروری بود. نباید طوری رفتار کنیم که فضای اختناق تداعی شود.

فساد در وزارت بهداشت از نگاه وزیر بهداشت

حضور وزیر بهداشت در فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در رسانه‌های مختلف بازتاب‌های متفاوتی داشت. در حالی که برخی تارنماها گفته‌های وزیر بهداشت از وجود فساد و کارشکنی‌ها در این وزارتخانه متمرکز شدند، برخی دیگر اظهارات سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی درباره حضور وزیر بهداشت در جلسه امروز کمیسیون را بازتاب دادند.

به نوشته «ایسنا»، سعید نمکی امروز صبح در جمع نمایندگان عضو فراکسیون ولایی در مجلس شورای اسلامی گفت: از قرار موثق شبکه رانت و فساد اقتصادی بین برخی افراد و شبکه‌های مجازی هزینه میلیاردی می‌کنند که مثلاً بنده و وزارت بهداشت را تخریب کنند؛ ۲۰ میلیون تومان برای هر توییت علیه نمکی خرج می‌کنند، این پول‌ها از کجا آمده است؟ از جیب اون مادری که گوشواره دختر بچه سرطانی خود را در خواب در آورد و فروخت تا فلان داروی قاچاق یا تقلبی اینها را تهیه کند؟

وی در ادامه سخنرانی خود که متن آن از طریق روابط عمومی وزارت بهداشت در اختیار ایسنا قرار گرفت، گفت: جو سنگینی را تحمل کردم و می‌کنم، حتی زن و بچه من به تخریب و مرگ تهدید می‌شوند. شبکه رانت، فساد و انحصار به هزار و یک رنگ از جیب این ملت ارتزاق کرده‌اند، داروی مورد نیاز مردم را در بازار سیاه عرضه می‌کنند، در انبارهای پیدا و پنهان احتکار می‌کنند و داروی تقلبی در بازار توزیع می‌کنند.

«ایرنا» هم در این خصوص به اظهارات «سیدحسین نقوی حسینی» سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی را بازتاب داد.

خبرگزاری «فارس» هم نوشت: سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به اظهارات وزیر بهداشت و درمان در نشست این فراکسیون، گفت: نمکی مبارزه با فساد را از دستورات اصلی وزارت بهداشت دانست و از وقوع فساد ۵۰ هزار میلیارد تومانی در نظام پزشکی خبر داد.

«تسنیم» اظهارات نمکی را ذیل عنوان «افشاگری از وجود مافیای ۸۰ میلیارد تومانی علیه وزارت بهداشت» بازتاب داد.

خبرگزاری «فارس» هم این خبر را زیر عنوان «هزینه میلیاردی شبکه‌های رانت و فساد برای تخریب وزارت بهداشت» منتشر کرد.

در این میان، تارنمای «باشگاه خبرنگاران جوان» به نقل از «اسدالله عباسی» سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از جمع آوری امضا برای استیضاح وزیر بهداشت در مجلس خبر داد.

مقابله به مثل با انگلیس و تنش میان ایران و آمریکا

توقیف نفتکش حامل نفت ایران در تنگه جبل الطارق از سوی بریتانیا همچنان محور مورد توجه رسانه‌ها است.

تارنمای «عصرایران»، به نقل از «جواد کریمی قدوسی»، نوشت: «اگر دیپلمات‌ها نتوانستند کاری کنند با انگلیس مقابله به مثل می‌کنیم».

به نوشته این تارنما، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با خانه ملت با اشاره به نفتکش "گریس ۱" توسط انگلیسی‌ها، گفت: منتظریم تا اگر دیپلمات‌ها نتوانستند کاری کنند، قطعاً برابر وعده سرلشگر باقری، اقدام مقابله به مثل را بیش از آنچه که انگلیسی‌ها فکر می‌کنند، انجام دهیم.

خبرگزاری «مهر» هم به نقل از «محمدرضا پورابراهیمی» عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، اقدام انگلیس در توقیف نفتکش ایران را اشتباهی فاحش خواند و گفت: این توقیف بدون پاسخ نخواهد ماند.

خبرگزاری «ایلنا» هم به نقل از «اسدالله بادامچیان» دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در در پایان نشست دبیران حزب نوشت: ملت ما معتقد است انگلیسی‌ها باید هزینه این دزدی دریایی را پرداخت کنند و یک انتظار عمومی در کشور از سوی مردم وجود دارد که حتماً باید مقابله به مثلی صورت گیرد.

تارنمای «فرارو» هم در تحلیلی با طرح این سوال که آیا اسکورت نفتکش‌ها در خلیج فارس شدنی است، در این ارتباط نوشت: آمریکا با ادعای مقابله با تحرکات ایران، به منظور اسکورت کشتی‌های تجاری در خلیج فارس برای تشکیل یک ائتلاف نظامی دریایی برنامه‌ریزی می‌کند. اما برخی کارشناسان هشدار می‌دهند که اسکورت کشتی‌ها، اقدام پرهزینه و مخاطره‌آمیزی خواهد بود که احتمال درگیری ناخواسته میان ایران و آمریکا را بیشتر خواهد کرد.

در این میان برخی دیگر از رسانه‌ها موضع گیری های رسمی دولت در خصوص ارتباط با آمریکا را مورد توجه قرار دادند.

خبرگزاری «ایرنا» هم به نقل از رئیس جمهوری در خراسان شمالی نوشت: در ۱۴ ماه گذشته آمریکا سخت‌ترین تحریم‌ها را علیه ملت ایران اعمال کرده است اما در هر مسیری که آمریکایی‌ها چه اجتماعی چه سیاسی و چه حقوقی پیش رفتند، منجر به شکست شد.

«ایسنا» به نقل از سخنگوی وزارت خارجه کشورمان آورد: ایران هیچ مذاکره‌ای با مقامات آمریکا در هیچ سطحی ندارد.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۹۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف درگذشت آیت‌الله نجفی تهرانی را تسلیت گفت

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس درگذشت آیت‌الله نجفی تهرانی را تسلیت گفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی، در این پیام نوشت:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
إذا مات الْعالم ثلم فی الْإسْلام ثلْمةٌ لا یسدّها شیْءٌ

درگذشت عالم وارسته و استاد محقق آیت‌الله حاج شیخ ضیاءالدین نجفی تهرانی یار دیرین امام و رهبری موجب تأسف و تأثر گردید.

ایشان که پرورش‌یافتۀ خاندانی نامدار از فقاهت و مرجعیت بودند، در سال‌های متمادی، با کسب سطوح عالی نزد اساتید صاحب اندیشه و علم عمر خویش را صرف ترویج و نشر اصول و معارف دینی و شعائر اهل‌بیت (ع) و تربیت شیفتگان علوم اسلامی در حوزه و دانشگاه معطوف داشتند.

این فقیه بااخلاص و متواضع، علاوه‌بر فعالیت مستمر در عرصه‌های تبلیغ و آگاهی‌بخشی به نسل جوان ازجمله به‌عنوان مؤسس و امام جماعت مسجد نبی‌اکرم (ص) مسئول حوزۀ علمیۀ شرق تهران، برگزاری جلسات اخلاق و تألیف کتب دینی، حضور فعال در دوران دفاع مقدس در میان رزمندگان اسلام، نقش ارزنده‌ای به‌ویژه در امور فرهنگی اجتماعی، خیریه و عام‌المنفعه را ایفا نمودند که در کارنامۀ ایشان ماندگار خواهد بود.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به پیشگاه حضرت بقیةالله الاعظم (عج)، روحانیت معزز و حوزه‌های علمیه، شاگردان و ارادتمندان و بیت مکرم، برای ایشان غفران واسعه و علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

محمدباقر قالیباف
رئیس مجلس شورای اسلامی

کد خبر 6091471 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • (تصاویر) تشییع پیکر آیت الله ضیاءالدین نجفی تهرانی
  • معرفی قهرمانان تالوکار قمی
  • روبیکا در سال ۱۴۰۳ به بیش ۱۰ حوزه جدید ورود خواهد کرد
  • قالیباف درگذشت آیت‌الله نجفی تهرانی را تسلیت گفت
  • سریال «حشاشین» در ایران ممنوع اعلام شد
  • پخش سریال «حشاشین» در ایران ممنوع شد
  • آیت‌الله نجفی تهرانی درگذشت
  • چرا پخش سریال حشاشین پس از انتشار ممنوع شد؟/ ممیزی سریال‌های خارجی پسینی است
  • انتشار سریال «حشاشین» در پلتفرم‌ها ممنوع است
  • سپاه نزدیکترین نهاد به مواضع رهبری است