Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@15:43:47 GMT

گفت و گو با مرد سوخته که محیط‌بان نبود!

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۹۹۱۶۷

گفت و گو با مرد سوخته که محیط‌بان نبود!

53 درصد سوختگی دارم و از 10 انگشت دستانم فقط یک انگشت ناخن دارد و مابقی در آتش جنگل‌های "بوزین و مره‌خیل" آب شد، اما در این 12 سال هیچ خسارتی از جایی نگرفتم.
به گزارش ایسنا منطقه کرمانشاه، مرداد سال 86 بود که جنگل‌های منطقه بوزین و مره‌خیل آتش گرفت و به دلیل وسعت آتش نیروهای مردمی برای خاموش کردن این حریق به منطقه رفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزش باد در لحظه‌ای کوتاه مسیر آتش را عوض کرد، بگونه‌ای که هیچ کس راه فرار نداشت و در نهایت سه نفر در این حادثه در آتش سوختند و نزدیک به 15 نفر نیز دچار سوختگی و علائم خفگی شدند.

چند نفری دچار سوختگی شدیدتر شدند که با گذشت سال‌ها هنوز وضعیت آنها خیلی مساعد نیست.
حتی بردن جایزه ملی محیط زیست در سال 94 نیز دردی از این جوانان باینگانی دوا نکرد.

حالا با گذشت 12 سال و در روزی که به نام روز "محیط‌بان‌" نامگذاری شده، حال و روز این محیط‌بان‌های سوخته افتخاری تعریفی ندارد.
"مظفر عبدی" یکی از مردانی است که در جریان آتش‌سوزی 23 مرداد سال 86 در منطقه بوزین و مره‌خیل دچار سوختگی شدید شد و در این سال‌ها با عوارض این سوختگی شدید سر کرده است.
  عبدی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، اول از روز حادثه یاد می‌کند که آتش به جان جنگل‌های منطقه بوزین و مره‌خیل افتاد و نیروهای همیار مردمی برای کمک به خاموش کردن آتش به منطقه رفتند.
وی گفت: آتش روز 22 مرداد شعله‌ور شد و در همین روز همه به منطقه رفتیم و در کنار سایر نیروها آتش را خاموش کردیم، اما فردای آن روز دوباره خبر رسید که آتش شعله‌ور شده و ما نیز که در منطقه "بانه‌وره" مستقر بودیم که با محل آتش‌سوزی حدود 40 کیلومتر فاصله داشت، دوباره به سمت آتش رفتیم.
عبدی ادامه داد: عصر روز 23 مرداد بود که در حال خاموش کردن آتش بودیم و با آتش 200 تا 300 متر فاصله داشتیم. ناگهان باد مسیر آتش را عوض کرد و هیچ راه فراری برای ما نماند.
وی با بیان اینکه شیب منطقه و سرعت وزش باد آتش را به سمت نیروهایی که در تلاش بودند کشاند، یادآور شد: سه نفر به نام‌های " عباس فتحی"، "نعمت فتحی" و "بهاالدین فرجی" در اثر شدت سوختگی از بین رفتند و حدود 15 نفر نیز دچار سوختگی و علائم خفگی شدند.
عبدی با بیان اینکه از بین افراد آسیب دیده دو نفر شرایط وخیم‌تری داشتند، خاطرنشان کرد:  "صلاح‌الدین میرانی" دچار 78 درصد سوختگی شد و من نیز 53 درصد سوختگی داشم.
وی از سختی این 12 سال یاد کرد و گفت: در این مدت نزدیک به 12 عمل جراحی کوچک و بزرگ انجام دادم و نزدیک به 70 میلیون تومان برای این جراحی‌ها هزینه کردم که تمام این هزینه ها را خودم پرداخت کردم.
او از علائم سوختگی که هنوز به همراه دارد هم یاد کرد و ادامه داد: دستانم به شدت آسیب دیده و از 10 انگشت دستم فقط یکی ناخن دارد و مابقی در آتش آب شده است.
عبدی با بیان اینکه در این مدت از هیچ کجا هیچ خسارتی دریافت نکردم، عنوان کرد: فقط در همان زمان هلال احمر به سه نفری که فوت کردند در مجموع 20 میلیون تومان پرداخت کرد و چیزی به ما تعلق نگرفت.

وی افزود: ما حتی جانباز هم حساب نمی‌شویم تا بتوانیم خدمات درمانی و... را دریافت کنیم.
عبدی که اکنون کارمند حجمی اداره منابع طبیعی باینگان است اضافه کرد: هنوز با گذشته این سال‌ها تبدیل وضعیت نشده ام. برای ارتقا وضعیت خود حتی پیش رئیس جمهور هم رفتم، اما تاکنون ترتیب اثری داده نشده است.
وی با اشاره به اینکه هنوز هم در فصل گرما آتش‌سوزی‌ها ادامه دارد و نیروهای مردمی و... برای خاموش کردن آتش به صورت داوطلبانه می‌روند، گفت: امیدواریم قانونی تصویب شود که افرادی که در این راه آسیب می‌بینند جانباز تلقی شوند تا حداقل بتوانند از پس هزینه‌های درمانی خود برایند.



انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال جراحی شعله عمل جراحی محیط زیست منابع طبیعی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۹۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه «چهلمیر» در پارک ملی تندوره درگز پاکسازی شد

به گزارش قدس خراسان، مهدی یزدان اظهار کرد: پاکسازی منطقه چهلمیر همراه با پیاده روی با حضور دوستداران محیط زیست در راستای افزایش مشارکت مردم در امر حفاظت از محیط زیست و فرهنگ سازی برای حفاظت از انفال به مناسبت هفته زمین پاک و در راستای اجرای پویش «مسیر سبز _ ایران پاک» برگزار شد.

وی با اشاره به مشارکت دستگاه‌هایی از جمله آموزش و پرورش، جمعیت هلال احمر، منابع طبیعی و آبخیزداری در پاکسازی تندوره بیان کرد: علاوه بر این افزون بر ۲۰۰ نفر از گروه‌های خود جوش مردمی در این زمینه همکاری کردند.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: این اقدام ارزشمند در هفته زمین پاک با شعار «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک و نجات زمین»، به منظور حفظ طبیعت و پاکسازی محیط زیست به عنوان یک فرهنگ عمومی صورت گرفت.

یزدان جو گفت: در این ویژه برنامه محیط زیستی بخش قابل توجهی از مسیر دره چهلمیر که زیستگاه گونه‌های ارزشمندی همچون پلنگ، قوچ و میش، کل، بز و گربه سانان و پرندگان ارزشمند است، پیمایش و پس از پیاده روی سبک، پاکسازی و حجم زیادی از پلاستیک‌ها و زباله‌های رها شده در طبیعت و رودخانه چهلمیر جمع آوری و پاکسازی شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • حمله خرس به دامدار ایلامی در پی ورود به زیستگاه
  • منطقه «چهلمیر» در پارک ملی تندوره درگز پاکسازی شد
  • علیرضا عسگری؛ سوژه‌ای سوخته برای فرار از شکست
  • سلامت زیست بوم خلیج فارس شرط پایداری در منطقه خواهد بود
  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • خوشحالی عبدی یک مخاطب خاص داشت (عکس)
  • مکان دقیق مرگ افلاطون و جزییات به بردگی گرفته شدنش با کشف پاپیروسی سوخته معلوم شد
  • پاکسازی منطقه حفاظت شده تنگ صیاد در چهارمحال و بختیاری
  • راز قتل همسر و فرزند با آتش افروزی
  • جنایت مرد نقاش | او همسر و پسر ۱۱ ساله خود را آتش زد!