Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@00:13:29 GMT

بیشترین آسیب‌های اجتماعی اشکذر یزد چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۹۹۲۶۸

بیشترین آسیب‌های اجتماعی اشکذر یزد چیست؟

رییس بهزیستی اشکذر با اشاره به دو برابر شدن آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان نسبت به سال گذشته، کودک آزاری و اقدام به خودکشی را بیشترین آسیب‌های اجتماعی شهرستان خواند.

به گزارش ایسنا – منطقه یزد، «سید محمد میرحاجی» رییس بهزیستی اشکذر در مراسم افتتاح اورژانس اجتماعی این شهرستان که همزمان با سی و نهمین سال تشکیل بهزیستی انجام شد، با اشاره به افزایش آسیب‌های اجتماعی، گفت: آسیب‌های اجتماعی در سه ماهه اول سالجاری دو برابر مدت مشابه قبل بوده اشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تعداد آسیب دیدگان اجتماعی پذیرش شده در اورژانس اجتماعی این شهرستان را 200 نفر ذکر و اظهار کرد: کودک آزاری و اقدام به خودکشی بیشترین آسیب‌های اجتماعی شهرستان است که عمدتاً در مهاجرین شهرستان دیده می‌شود.

میرحاجی با اشاره به ضرورت راه اندازی مرکز اورژانس اجتماعی در اشکذر گفت: این مرکز در حال حاضر با سه نفر نیروی متخصص در حوزه آسیب های اجتماعی به ارائه خدمت مشغول است.

حجت الاسلام «محمدرضا طالبیان» امام جمعه اشکذر نیز در این مراسم طی سخنانی گفت: فرهنگ متفاوت مهاجرین با مردم اشکذر منجر به بروز مشکلات اجتماعی در شهرستان شده است.

وی رعایت حقوق خانواده و تلاش برای بقای نظام خانواده را ضروری دانست و گفت: بهزیستی با تشکیل گروه‌های کارشناسی، نقش خطیری در راستای مبارزه با اعتیاد و این که آسیب‌های اجتماعی دامن‌گیر مردم نشود، دارد.

«نادر هومنیان» سرپرست بهزیستی استان یزد نیز طی سخنانی با اشاره به تاثیر آسیب‌های اجتماعی، گفت: آسیب اجتماعی در لایه پنهان جامعه در حال تخریب جامعه است.

وی گفت: اعتیاد، طلاق و حاشیه‌نشینی جز اولویت‌های کشور است که در برنامه ششم توسعه دیده شده و بهزیستی به عنوان متولی بهزیستی سلامت روان اجتماعی در این برنامه است.

یاداور می‌شود؛ همزمان با سی و نهمین سال تشکیل بهزیستی، مهد کودک مه سیما و مؤسسه طلوع فجر مهربانی در شهر یزد نیز افتتاح شد و زنگ هفته بهزیستی در در مرکز رفاه خانواده و کودک آفرین یزد به صدا درآمد.


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال آسیب های اجتماعی حقوق خودکشی سلامت روان یزد قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۹۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۴۰ درصد متکدیان، معتاد هستند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهدبا بیان اینکه تکدی‌گری به عنوان یک آسیب اجتماعی شناخته می‌شود،گفت: برهمین اساس، طبق قانون، شناسایی و جمع‌آوری متکدیان در معابر شهری، با همکاری نیروی انتظامی را در دستورکار خود داریم.

مهدی ابراهیمی  افزود: در سال گذشته بیش از ۴۷۰۰ نفر متکدی در سطح شهر شناسایی و به مرکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی منتقل شده‌اند. ۷۵ درصد این افراد مرد، ۱۹ درصد زن و ۶ درصد نیز کودکان زیر ۱۸ سال هستند.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهدگفت: متاسفانه تست اعتیاد بیش از ۱۸۹۰ نفر از متکدیان مثبت بوده که با هماهنگی مقام قضایی و همکاری بهزیستی به کمپ‌های درمان اعتیاد رایگان و دولتی تحویل شده‌اند.

ابراهیمی افزود: علاوه بر این، ساماندهی متکدیان اطراف حرم مطهر رضوی نیز با همکاری مسئولین مربوطه صورت گرفته در همین قالب، بیش از ۷۹۰ نفر به مرکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی منتقل شدند.

وی گفت: متاسفانه شایع‌ترین موضوع در پدیده تکدی‌گری، سوءاستفاده از احساسات زائرین و مجاوران است که متکدیان حرفه‌ای با شیوه‌های متنوع و مختلفی همچون استفاده از عروسک به‌جای نوزاد و تغییر ظاهر از مرد به زن، تکدی‌گری می‌ کنند.

 

دیگر خبرها

  • بیش از ۸۴ هزار تماس با مشاوره تلفنی بهزیستی مرکزی برقرار شد
  • علمای دینی در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش موثری دارند
  • شهرستان اشکذر میزبان شهید گمنام
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • آشنایی جامه هدف بهزیستی با معیارهای انقلاب با جهاد تبیین
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان، معتاد هستند
  • تهران بیشترین زندانی غیرعمد را دارد
  • تجهیز ۱۰۰ درصدی چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند
  • بهره‌مندی ۳۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد