Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-06@13:14:15 GMT

برنامه سفر ۶ روزه در استانبول لیست دیدنی ها

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۹۹۳۳۰

این روزها یکی از شهرهای جذاب و دیدنی جهان که در نزدیکی کشورمان قرار دارد شهر زیبای استانبول است. این شهر زیبا و قدیمی که در کشور ترکیه قرار دارد در واقع پس از قرار گرفتن ترکیه در قاره ی اروپا طناب متصل بین ترکیه ی اروپایی و ترکیه ی اسیایی شده است.

یعنی این شهر از دو بخش اسیایی که در قاره اسیا و بخش اروپایی که در قاره ی اروپا قرار دارد تشکیل شده است که همین امر موجب جذابیت بیشتر این شهر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهر استانبول به دلیل تاریخ عمیقی که در دل خود نهفته است علاقه مندان به تاریخ را به سوی خود جذب میکند از طرفی طبیعت شهری این شهر زیبا نیز علاقه مندان دیگری را به خود جذب میکند و در نهایت بازدید از بازارهای زیبا و متععد این شهر دلربا هر ساله توریست های زیادی را به خود فرا میخواند.




مهم ترین مساله در هر سفر این است که بتوانید برنامه ریزی خوبی برای طول سفر خود داشته باشید تا از همه ی جاذبه های مقصد مورد نظرتان دیدن کنید. در اینجا میخواهیم تا برنامه ی سفر 5 روزه به این شهر زیبا را برای شما شرح دهیم پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

روز اول در استانبول:

بعد از خرید بلیط هواپیما از این لینک یا Google Flights و پس از رسیدن به استانبول و قرار دادن وسایلتان در هتل اگر خسته نیستید پس اماده شوید و به سمت بناهای تاریخی این شهر زیبا حرکت کنید. بناهایی که در این روز باید بازدید از ان ها را شروع کنید از بنای میدان سلطان احمد اغاز میشود.

این میدان دسترسی راحتی به بناهای تاریخی این شهر برایتان مهیا میکند به طوریکه میتوانید پیاده به ان ها برسید. پس از بازدید از این میدان به سمت ایا صوفیه به راه بیافتید. این بنای تاریخی 1500 ساله و هم چنین بنای باسیلیکا سیسترن در این میدان قرار دارند که میتوانید از راهنمایی افراد مرتبط در خصوص تاریخ این دو بنا کمک بگیرید یا از بروشورهای انگلیسی موجود استفاده کنید.




حالا میتوانید راه بیافتید و به مسجد آبی برسید. این مسجد که به دلیل برخورداری از کاشی های ابی رنگ خود به این نام معروف شده است نمای زیبایی را در اختیار شما قرار خواهد داد. حالا دیگر وقت نهار فرا رسیده است به میدان سلطان احمد باز گردید و نهار خود را میل کنید. پس از صرف نهار و کمی استراحت به سمت بازار و محله ی بایزید حرکت کنید. گشت و گذار در این بازار زمان بر است و در نهایت میتوانید برای صرف شام دوباره به میدان سلطان احمد بازگردید. حالا به هتل برگردید و برای فردا اماده شوید.

روز دوم در استانبول:

بلیط هواپیمای استانبول خود را رزرو کرده اید و منتظر باقی دیدنی های استانبول هستید. امروز را نیز به تاریخ این شهر اختصاص دهید و به کاخ توپکاپی بروید. این کاخ که متعلق به امپراطوران عثمانی است شکوه ان دوران را برای شما به نمایش میگذارد. درون این کاخ میتوانید از حرمسراها و شبستان ها دیدن کنید و از شربت مخصوص عثمانی بنوشید و در نهایت میتوانید نمایی زیبا از تنگه بسفر داشته باشید. زمان نهار فرا رسیده است از کاخ بیرون بیایید و به بازار مصری ادویه بروید.




میتوانید نهار خود را در این بازار میل کنید در اینجا انواع غذاهای اصیل ترکی سرو میشوند. پس از صرف غذا بهتر است کمی استراحت کنید اما چه استراحتی بهتر از قایق سواری بر تنگه بسفر؟ پس به سمت قایق های شهیر هاتلاری حرکت کنید پس از 2 ساعت استراحت به سمت اسیایی استانبول بروید و از بازارهای محله کادیکوی دیدن کنید و کمی سوغاتی بخرید. برای صرف شام نیز به رستوران شیا بروید که در کل استانبول زبانزد است.

روز سوم در استانبول:

اگر از تاریخ اسیایی استانبول خسته شده اید خوشحال باشید چرا که امروز میخواهیم شما را به بخش اروپایی استانبول برویم. به کاخ دولما باغچه بروید. این کاخ در قرن نوزدهم بنا شده است. در اینجا میتوانید شاهد مقبره ی مصطفی کمال آتاتورک باشید. سپس به معروف ترین میدان این شهر یعنی میدان تکسیم یا تقسیم بروید و از خیابان استقلال دیدن کنید. این خیابان به خیابان گالیپ دد میرسد که در اینجا میتوانید بازارها و مغازه های مدرن این شهر را ببینید. از مغازه های ابزار موسیقی گرفته تا رستوران ها و کافه ها.




و در نهایت سعی کنید به بالای برج گالاتا بروید و غروب این شهر را به تماشا بایستید.

روز چهارم در استانبول:

جاذبه های تاریخی این شهر تمام نمیشوند. امروز به خلیج هالیک بروید و از فرسکو و موزائیک های طلاکاری شده ی موزه چورا دیدن کنید. سپس به بازدید از مسجد ایوپ بروید. نگران نهار خود نباشید چرا که میتوانید از رستوران پیر لوتی که در ان نزدیکی است استفاده کنید.

روز پنجم در استانبول:

امروز خود را کاملا به بازدید از دنیای مینیاتوری این شهر اختصاص دهید. در نزدیکی خلیج هالیک مجموعه ای مینیاتوری طراحی شده است که در ان میتوانید به گردش بپردازید و در عین حال از امپراطوری بزرگ عثمانی که اکنون به صورت دنیایی مینیاتوری درامده است بازدید کنید. برای صرف نهار نیز میتوانید به رستوران پیر لوتی بروید. سپس به محله های قدیمی این شهر بروید و از غذاها و موسیقی و مردم محلی این شهر نهایت لذت را ببرید.

روز ششم در استانبول:

روز اخر خود در استانبول را رویایی به اتمام برسانید. این روز را به گردش در جزایر پرنسس این شهر اختصاص دهید. صبح از هتل بیرون بروید و سوار یکی از کشتی های این شهر به مقصد جزایر پرنسس بشوید. پس از 95 دقیقه به این جزایر خواهید رسید. این کشتی شما را در جزیره بیوکادا پیاده خواهد کرد.

در اینجا یا باید از درشکه و یا از دوچرخه و اسب برای تردد استفاده کنید. این جزیره که بزرگ ترین جزیره ی این جزایر محسوب میشود دارای جاذبه هایی از جمله لونا پارک و صومعه ایایورگی است. پس از گشت و گذار در طبیعت این جزیره برای خود غذای دریایی سفارش دهید و به استراحت بپردازید. پیشنهاد میکنیم حتما از بستنی مخصوص این جزیره یعنی دوندورما نیز خریداری کنید و لذت یک روز خوب را برای خود بسازید. پس از تماشای غروب سوار کشتی شده و به هتل خود بازگردید چرا که باید وسایلتان را جمع کنید و به خانه بازگردید.

برای رسیدن به استانبول میتوانید از ایرلاین های ایران ایر، کیش ایر، ماهان و... استفاده کنید.

برچسب ها: استامبول ، ترکیه ، سفر به ترکیه ، تور ترکیه

منبع: خرداد

کلیدواژه: استامبول ترکیه سفر به ترکیه تور ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۹۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام ایران خودرو ۱۴۰۳ بدون قرعه کشی با تحویل ۹۰ روزه

تین نیوز

شرایط جدیدترین ثبت نام بدون قرعه کشی ایران خودرو اعلام شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از اقتصادآنلاین، جدیدترین ثبت نام ایران خودرو از ۱۸ اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد. متقاضیان فروش فوق العاده ایران خودرو می توانند خودرو خود را ۹۰ روزه تحویل بگیرند.

ثبت نام ایران خودرو فوری

متقاضیان فروش فوری ایران خودرو می توانند با پرداخت ۴۱۳ میلیون تومان، وانت آریسان را ۹۰ روزه تحویل بگیرند.

 

لینک سایت ثبت نام ایران خودرو ۱۴۰۳ / سایت ثبت نام خودرو بدون قرعه کشی

تکمیل مراحل ثبت نام ایران خودرو بدون قرعه کشی تنها از طریق مراجعه به سایت ثبت نام ایران خودرو یعنی آدرس https://www.ikco.ir/ انجام می شود، درصورتی که متقاضیان نسبت به تکمیل وجه از طریق سایت دیگری اقدام کنند، مسئولیتی متوجه شرکت ایران خودرو نخواهد بود.

زمان ثبت نام ایران خودرو اردیبهشت ۱۴۰۳

این بخشنامه از تاریخ ۱۸ اردیبهشت ساعت ۱۰ صبح فعال خواهد شد و تا تکمیل ظرفیت ادامه دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اعتراض به شهردار استانبول در مترو برای تروریستی خواندن حماس
  • ثبت نام ایران خودرو ۱۴۰۳ بدون قرعه کشی با تحویل ۹۰ روزه
  • نماینده آیت الله سیستانی در ترکیه؛ تأکید بر وحدت و گفت و گوی دینی و نقش مثبت رهبران مذهبی / آینده شیعیان ترکیه، روشن است
  • چین در دریای زرد رزمایش نظامی ۸ روزه برگزار می‌کند
  • پاس‌های تماشایی و دیدنی فیرمینیو در لیورپول / فیلم
  • کارگاه یک روزه جوانی جمعیت برگزار می شود
  • کیف قاپی خشن در استانبول + فیلم | مقاومت زن را در برابر مشت‌های سنگین سارق ببینید | پلیس با تمام توان دنبال دستگیری سارق است
  • فرار یاران محمدی از بحران با یک گل
  • پیروزی آدانا دمیراسپور با محمدی در استانبول
  • اردوی یک روزه مدرسه علمیه امام جعفر صادق (ع) قشم به مناسبت روز معلم