Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن سالاریه، معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان با اشاره به لزوم اصلاح تسهیلات اعطایی به برگزیدگان المپیادهای دانش‌آموزی گفت: هدف اصلی از برگزاری المپیادهای دانش‌آموزی و تسهیل مسیر ادامه تحصیل برگزیدگان آنها در دانشگاه، شناسایی استعدادهای برتر در حوزه‌های تخصصی و کاهش دغدغه آنان برای تسلط بر سایر دروس و رقابت با سایر دانش‌آموزان در آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اما بررسی نتایج در سال‌های اخیر به ویژه توزیع مدال‌آوران در دانشگاه‌ها و رشته‌های مختلف و رصد وضعیت تحصیلی آنها در دانشگاه، نشان می‌دهد این موضوع از هدف اصلی خود منحرف شده و دانش‌آموزان عموماً با هدف ادامه تحصیل در رشته‌های پرطرفدار از قبیل مهندسی برق، کامپیوتر، پزشکی، حقوق، از المپیاد به عنوان پلی برای نیل به این مقصود استفاده می‌کنند.

معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، پیشنهاد ایجاد تغییراتی در چگونگی ارائه تسهیلات اعطایی به برگزیدگان المپیادهای دانش‌آموزی، طی نامه‌ای به شورای عالی انقلاب فرهنگی، مطرح شده است که امیدواریم مورد تصویب شورا قرار گیرد.

سالاریه در پایان با اشاره به نحوه ساماندهی وضعیت انتخاب رشته المپیادهای علمی در اصلاحیه پیشنهادی به شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: چنانچه این تغییرات به تصویب شورا برسد، دارندگان مدال‌های طلا همانند روال گذشته می‌توانند از تسهیلات معافیت از کنکور بهره‌مند شوند و با هدف توزیع متناسب‌تر استعدادی و حمایت از رشد متوازن رشته‌های تحصیلی مختلف، تسهیلات معافیت از کنکور در مورد دارندگان مدال‌های نقره و برنز کشوری عمدتاً در جهت تحصیل در رشته‌های مرتبط اعطا خواهد شد.


بنیاد ملی نخبگان نیز در آینده نزدیک تسهیلات بیشتری را به مدال‌آوران المپیادهای مختلف در راستای تحقق این هدف اعطا خواهد کرد.

انتهای پیام/

وضع انتخاب رشته المپیادهای علمی دانش‌آموزی ساماندهی می‌شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: المپیاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۹۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی بازارچه دانش آموزی در سمیرم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مربی پرورشی مدرسه ۲۲ بهمن شهر سمیرم گفت: هدف از برپایی این بازارچه اشنایی دانش اموزان با بازار کسب و کار مدیریت پول و مسئولیت پذیری است.

صدیقه قاسمی افزود: در این بازاراچه محصولات سالم توزیع شد.


دبستان ۲۲ بهمن با ۱۶۰ دانش اموز در مرکز شهر سمیرم واقع شده است.

دیگر خبرها

  • ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود
  • مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد/ تشریح جزئیات بهره‌مندی از تسهیلات قرارگاه مهارت‌آموزی
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای
  • حضور ۵ تیم دانش‌آموزی خراسان شمالی در نخستین المپیاد ملی آموزش هنر
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • جنگل فندقلو میزبان گردشگران و اردوهای دانش آموزی
  • روایت برگزیدگان جشنواره «قهرمان ایران» از عملکرد رسانه ملی
  • آئین تجلیل از، برترین‌های المپیاد‌های علمی دانش آموزی در بابل
  • برپایی بازارچه دانش آموزی در سمیرم
  • کسب مدال طلای المپیاد کشوری ریاضی توسط دانش‌آموز بابلی