Web Analytics Made Easy - Statcounter

درخواست مستثنی شدن متقاضیان تأیید شده در کمیته‌های استانی از قانون چک بررسی می‌شود

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیأت دولت، وزارت صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد کرده است تا متقاضیان تأیید شده در کمیته‌ها و کارگروه‌های استانی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، از شمول شرط نداشتن بدهی غیرجاری، چک برگشتی، نسبت مالکانه و رعایت شاخص‌های مالی به منظور دریافت تسهیلات از شبکه بانکی مستثنی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس مصوبه هیأت وزیران «بنگاه‌های کوچک و متوسط از شرط نداشتن بدهی غیرجاری، چک برگشتی، نسبت مالکانه و رعایت شاخص‌های مالی به منظور دریافت تسهیلات و تعهدات از شبکه بانکی مستثنی شده‌اند.»

همچنین این موضوع درحالی است که مطابق بند (ج) ماده (۵) مکرر قانون اصلاح صدور چک، کلیه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری، حسب مورد مکلفند تا رفع سو اثر از چک‌های برگشتی، از پرداخت هرگونه تسهیلات بانکی یا صدور ضمانت‌نامه‌های ارزی یا ریالی خودداری کنند. بنابراین به استناد این بند، مصوبه هیأت وزیران قابل اجرا نیست.

همچنین تبصره (۱) ماده (۵) قانون اصلاح چک با هدف جلوگیری از اخلال در امنیت اقتصادی استان‌ها شرایط لازم را برای رفع مسائل و مشکلات بانکی واحدهای تولیدی اعم از کوچک، متوسط و بزرگ جهت پیشگیری از توقف فعالیت بنگاه‌های تولیدی، رونق تولید، کاهش بیکاری و حفظ اشتغال موجود فراهم نمی‌کند.

بر همین اساس، برای حل این مشکل وزارت صنعت درخواست کرده است تا ترتیبی اتخاذ شود که متقاضیان تأیید شده در کمیته‌ها و کارگروه‌های استانی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید از شمول شرط نداشتن بدهی غیرجاری، چک برگشتی، نسبت مالکانه و رعایت شاخص‌های مالی به منظور دریافت تسهیلات و تعهدات از شبکه بانکی (با رعایت حداقل ضوابط در قالب معیارهایی از قبیل تعداد چک برگشتی، اقساط معوق و مبلغ آنها و مدت زمان عدم ایفای هریک از تعهدات در موقع بررسی و تأیید درخواست متقاضیان بهره مندی از تسهیلات) مستثنی باشند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصادی اقتصاد دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۹۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام رانندگان تاکسی برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد

تین نیوز

​سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اعلام آغاز فرآیند نام نویسی دارندگان تاکسی فرسوده جهت جایگزینی با تاکسی برقی گفت: ثبت نام این طرح از امروز، پنجم اردیبهشت ماه آغاز شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، شادی مالکی با اشاره به تعویض تاکسی های فرسوده با تاکسی های برقی، گفت: با توجه به سیاست های دولت و شهرداری تهران جهت نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران با تاکسی برقی، همه مالکان تاکسی های فرسوده فعال ذیل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران می توانند نسبت به ثبت نام تاکسی های فرسوده جهت جایگزینی با تاکسی های برقی اقدام کنند.

مالکی افزود: در مرحله نخست 1000 دستگاه تاکسی برقی جک (مدل JAC E50A) به متقاضیان واگذار خواهد شد و پس از تکمیل ظرفیت، بلافاصله نام نویسی از متقاضیان برای 1000 دستگاه خودروی برقی دیگر آغاز می شود.

وی، در این طرح تسهیلات 3 میلیاردریالی از سوی شهرداری تهران و همچنین تسهیلات 6 میلیاردریالی با کارمزد پایین از سوی خودروساز به رانندگان متقاضی اعطا می شود.

مالکی تصریح کرد: شرایط واگذاری خودروهای برقی سایر خودروسازان هم در روزهای آتی اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش تسنیم، متقاضیان می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان به نشانی taxi.tehran.ir و یا مراجعه حضوری به واحد ثبت نام خودروهای برقی در سازمان تاکسیرانی تهران به نشانی خیابان آزادی، نرسیده به میدان انقلاب اسلامی، نبش خیابان بهزاد ضمن آگاهی از شرایط تسهیلات اعطایی، اطلاعات فنی تاکسی های برقی و سازوکار اجرایی نوسازی، نسبت به ثبت نام در طرح نوسازی تاکسی های فرسوده اقدام کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات به ۵۳۴ طرح تولید و کارآفرینی خراسان جنوبی
  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان
  • کمیته‌های استانی حل معضلات ثبتی فعال می‌شوند
  • لوازم خانگی گران خواهد شد؟
  • ثبت نام رانندگان تاکسی برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد
  • رسیدگی به چک‌های برگشتی با هوش مصنوعی
  • درخواست رفع فیلتر این اپلیکیشن در کمیته فیلترینگ بررسی می‌شود
  • مدارک مالی پرسپولیس از سوی کمیته صدور مجوز حرفه‌ای تایید شد
  • ‌تأیید درخواست متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ممسنی و رستم
  • ‌تأیید درخواست ۲۱۱۱ نفر متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ممسنی و رستم