Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم‌مقام وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه محدود شدن واردات برخی کالا‌ها نباید باعث کند شدن چرخ تولید شود، عنوان کرد: با توجه به شعار رونق تولید، واردات ۱۴۰۰قلم کالا که مشابه داخلی آن در کشور وجود دارد ممنوع شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛حسین مدرس خیابانی، قائم‌مقام وزیر صنعت معدن و تجارت صبح امروز در همایش تجلیل از صنعتگران و معدن کاران برتر هرمزگان گفت: با وجود اینکه دشمن تمام توان و نیرو خود را برای جنگ اقتصادی علیه ایران به کار گرفته اما خوشبختانه تاکنون موفق نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قائم‌مقام وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه ما می‌دانیم واحد های تولیدی و تولیدکنندگان مشکلات زیادی را در پیش دارند، اظهار کرد: در این شرایط که دشمن تحریم های ظالمانه ای را علیه جمهوری اسلامی روا می دارد باید بهترین شرایط را برای رونق تولید داخلی فراهم سازیم.

مدرس خیابانی با بیان اینکه محدود شدن واردات برخی کالا‌ها نباید باعث کند شدن چرخ تولید شود، عنوان کرد: با توجه به شعار رونق تولید، واردات یک هزار و 400 قلم کالا که مشابه داخلی آن در کشور وجود دارد ممنوع شده است.

وی با بیان اینکه امروز نسخه‌ی شفابخش برای کشور صادرات است، تصریح کرد: تولیدکنندگان باید بدانند که با صادرات می‌توانند از ظرفیت خالی واحدهای تولیدی استفاده کنند و درنهایت قیمت تمام شده برای مصرف‌کننده کاهش می‌یابد و از طرفی اشتغال نیز افزایش پیدا می‌کند.

قائم‌مقام وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه عمده صادرات ایران به کشورهای عراق و افغانستان است، بیان کرد: شورای عالی صادرات دستور توسعه تجارت با ۱۵کشور همسایه را صادر کرده است.

مدرس خیابانی با بیان اینکه سازمان توسعه و تجارت مکلف شده‌ از رایزن‌های صادراتی در هر شهر بخواهد تا شرایط بازار هدف و وجود یا عدم وجود رقبا را در این بازار بررسی کنند، گفت: در تلاش هستیم ستادی مشابه ستاد تنظیم بازار در شورای عالی صادرات برای بازار صادرات کشور ایجاد کنیم و هر هفته موضوعات در این خصوص را بررسی کنیم.

وی با بیان اینکه  ۵۵ درصد از صادرات قیر کشور مربوط به هرمزگان است، خاطر نشان کرد: این میزان از صادرات آمار خوبی در دنیا و کشور است؛  توسعه‌ی صادرات را در راستای تنظیم بازار می‌بینیم و این دو در کنار هم دیده ‌می‌شوند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۹۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید قزل آلا به ۱۱۰ هزارتن می‌رسد

آرش نبی زاده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قیمت کنونی هرکیلو قزل آلا در عمده فروشی تهران ۱۵۵ هزار تومان تا ۱۵۶ هزار تومان و سالمون ۱۶۵ هزار تومان است.

به گفته او، بنابر آمار سال گذشته ۱۳۰ میلیون قطعه تخم چشم زده وارد شد که امسال ۱۵ میلیون قطعه کاهش داشته است که براین اساس تولید ۸ تا ۱۰ هزار تن کمتر خواهد بود.

نبی زاده ادامه داد: سال گذشته ۱۱۵ تا ۱۲۰ هزارتن قزل آلا تولید شد که امسال پیش بینی می‌شود تولید به ۱۰۵ تا ۱۱۰ هزارتن برسد که کاهش تولید بازار قزل آلا را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی درباره آخرین وضعیت صادرات قزل آلا افزود: طبق روال همه ساله صادرات در ماه های ابتدایی سال رونقی ندارد و از برج ۴ و ۵، صادرات آغاز می شود.

او با بیان اینکه امکان تامین تخم چشم زده و بی نیازی از واردات وجود دارد، گفت: گرچه امکان تامین نیاز کشور در داخل وجود دارد، اما پایین بودن کیفیت تخم چشم زده داخلی موجب شده تا تولیدکنندگان رغبتی به خرید نداشته باشند، درحالیکه با ارتقای کیفیت تقاضا برای خرید تخم‌چشم زده داخلی افزایش می‌یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • افزایش صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون دلار گذشت
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار گذشت
  • رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • توسعه 16 هکتاری پایانه ترانزیت و صادرات ارس / کریدور سبز برای تسهیل تجارت ایجاد می شود
  • تولید قزل آلا به ۱۱۰ هزارتن می‌رسد
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل