Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیلاب‌ها و رانش زمین ناشی از بارندگی‌های شدید در شمال شرق هند تاکنون منجر به کشته شدن بیش از ۱۲ نفر و آوارگی بیش از یک میلیون نفر شده است. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، مقامات هند هشدار داده‌اند وضعیت بارندگی‌ها در این کشور در روز‌های آینده تشدید خواهد شد.

بارندگی‌های موسمی شدید ظرف ۷۲ ساعت گذشته منجر به کشته شدن ۱۰ نفر در ایالت "آسام" هند شده و هم‌چنین پیش‌تر نیز این بارندگی‌ها در ایالت "آروناچال پرادش" که در مرز با چین در منطقه تبت واقع شده شش قربانی گرفته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رود "براهماپوترا" که از هیمالیا به هند جریان یافته و سپس به بنگلادش می‌رود، طغیان کرده و بیش از ۱۸۰۰ روستا را در ایالت "آسام" که با بیشترین هشدار‌ها نسبت به بارندگی‌های سنگین مواجه است، زیر آب برده است.

باران‌های شدید حداقل ۲۵ ناحیه از ۳۳ ناحیه ایالت "آسام" را تحت تاثیر قرار داده و در حالی که سطح آب در رود "براهماپوترا" هم‌چنان افزایش می‌یابد، پیش‌بینی‌ها نیز حاکی از افزایش بارندگی‌ها در سه روز آینده است.

پارک ملی "کازیرنگا" در ایالت "آسام" نیز که محل نگهداری از کرگدن‌های تک شاخ در معرض خطر انقراض است با سیل‌گرفتگی مواجه شده است. به گفته مسئولانِ این پارک، کرگدن‌ها و دیگر حیوانات به مناطق مرتفع‌تر پارک منتقل شده‌اند.

مقامات از مردم خواسته‌اند تا به مناطق مرتفع‌تر رفته و تا حد امکان از سفر‌های غیرضروری اجتناب کنند.

سیلاب‌ها و رانش زمین به دلیل بارندگی‌های شدید موسمی علاوه بر ایالات "آسام" و "آروناچال پرادش"، دیگر ایالات شمال شرقی هند از جمله "مگالایا"، "سیکیم" و "میزورام" را نیز تحت تاثیر قرار داده است. در ایالت "میزورام" سیلاب‌ها منجر به زیر آب رفتن ۴۰۰ خانه تنها در یک شهر شده است.

بنا بر گزارش شبکه خبری الجزیره، نیرو‌های امدادگر تاکنون ۷۵۰ نفر را تنها در دو ایالت "آسام" و ایالت مجاور آن "بیهار" نجات داده‌اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رانش زمین در هند آوارگان هند ایالت آسام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۹۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت شدید سیلاب به اراضی گندم روستاهای شهرستان دهلران

دریافت 21 MB کد خبر 6095833

دیگر خبرها

  • (ویدئو) سیل و فروریختن یک سد در جنوب برزیل
  • سیلاب در روستای انگشتجان بخش تسوج شهرستان شبستر
  • تلف شدن ۳۰ راس گوسفنددر پی بارش‌های سیل آسا در خوزستان
  • خسارت شدید سیلاب به اراضی گندم روستاهای شهرستان دهلران
  • فیلم/جاری شدن سیلاب شدید در روستای ماخونیک خراسان جنوبی
  • سیلاب مهمان ناخوانده اهالی شهرک جوادیه شیراز شد
  • بارش شدید باران و و ضعیت سیلاب در استان مرکزی | ویدئو
  • سیل در برزیل جان ۲۹ نفر را گرفت
  • هشدار سیل برای پایان هفته جاری
  • سیل شدید در شمال مکه مکرمه