Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@01:44:30 GMT

۳۲ هزار اثر در جشنواره سیمرغ ثبت‌نام کردند

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۹۹۷۹۵

۳۲ هزار اثر در جشنواره سیمرغ ثبت‌نام کردند

به گزارش روز یکشنبه گروه دانشگاه و آموزش ایرنا، دهمین جشنواره بین المللی سیمرغ از سوی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هدف ترویج فرهنگ سلامت و با بهره‌مندی از ابزار هنر و به منظور شناسایی و رشد استعدادهای فرهنگی و هنری دانشجویان، کارکنان، اساتید و جامعه پزشکی کشور برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس و پس از اعلام فراخوان دریافت آثار شرکت کننده، در بخش هنرهای تجسمی ۳۲ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ اثر به بخش عکاسی، بیش از هزار و ۳۰۰ اثر به بخش نقاشی و بیش از هزار و ۲۰۰ اثر به بخش پوستر ارسال شده است.

مابقی آثار نیز به هنرهای طراحی، نگارگری، اینفوگرافیک و پی‌نما تعلق دارد.

همچنین، هزار و ۱۶۴ اثر در بخش خوشنویسی در رشته‌های نستعلیق، شکسته نستعلیق، معلی، ثلث، نسخ، نقاشی خط و خط تحریری به ثبت رسیده و بیش از ۲۳۷ عنوان نیز به بخش صنایع دستی ارسال شده است.

دهمین جشنواره بین المللی سیمرغ در بخش هنرهای تجسمی در رشته‌های خوشنویسی (نستعلیق، شکسته نستعلیق، ثلث، نسخ، معلی، نقاشی خط و خط تحریری)، طراحی، نقاشی، کاریکاتور، نگارگری، پوستر، عکاسی، مجموعه عکس، پی نما (کامیک استریپ) و صنایع دستی (مصنوعات فلزی، مصنوعات چوبی، فرش و گلیم، شیشه، سفال و سرامیک) برگزار می‌شود.

در بخش آزاد ویژه دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی در بخش هنرهای تجسمی در رشته‌های خوشنویسی (نستعلیق، شکسته، نقاشی خط، نسخ، تحریری، ثلث، معلی) و نقاشی، طراحی، کاریکاتور، نگارگری، پوستر، عکس، مجموعه عکس، کمیک استریپ، صنایع دستی (مصنوعات فلزی، مصنوعات چوبی، فرش و گلیم، سفال و سرامیک) رقابت انجام می شود.

جشنواره بین المللی «سیمرغ» با شعار «سالم زیستن، هنر است» در پنج بخش تئاتر، فیلم، ادبی، هنرهای تجسمی و موسیقی، تابستان امسال در شهر تهران برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۹۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه نقاشی بهاران در بهار در نیشابور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مسئول امور هنری اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور گفت: درنمایشگاه نقاشی بهاران در بهار ۱۵ اثر نقاشی با تکنیک آبرنگ و سبک رئالیسم و سورئال با موضوع طبیعت، چهره و طبیعت بی جان در ابعاد ۲۰×۲۰ و۳۹×۴۹ ویژه عموم علاقمندان برپا شده است.

حمید رضا آتشی افزود: این نمایشگاه از چهارشنبه ۵ الی شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ از ساعت ۱۰:۳۰ الی ۱۳ و ۱۷ الی ۲۰ بعد از ظهر ویژه عموم علاقمندان دایر است.

 

دیگر خبرها

  • هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس
  • عکس| «بانو سوسانو» در نمایشگاه نقاشی
  • هشدار به خریداران طلا / عیار طلا را چک کنید
  • برپایی نمایشگاه نقاشی بهاران در بهار در نیشابور
  • رویت یک پژو ۲۰۶ با نقاشی عجیب در خیابان‌های ایران | تصویـر
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • «پرویز خان» در بخش نمایش خانگی اکران خواهد شد
  • افتتاح نمایشگاه نقاشی در دامغان
  • افتتاح نمایشگاه هنرهای دستی دانش آموزان در فریمان
  • نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی دربهشهر