Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- پاکستان که حدود دو ماه است حریم هوایی خود را بر روی تمام پرواز ها از مبدا و به مقصد هند بسته است اعلام کرده تا زمانی که هند جنگنده های خود را از مناطق مرزی با این کشور خارج نکند، حریم هوایی پاکستان مسدود خواهد ماند. تاریخ انتشار: 16:28 - 23 تير 1398 - کد خبر: ۵۳۳۲۰۹

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، نشریه " تایمز او ایندیا" نوشت: شاهرخ نصرت وزیر حمل و نقل هوایی پاکستان در مجلس سنای این کشور اعلام کرد تا زمانی که جنگنده های هندی از مناطق مرزی خارج نشوند، حریم هوایی پاکستان بسته خواهد ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن رد ادعاهای دهلی نو مبنی بر باز شدن حریم هوایی این کشور بر روی پرواز های پاکستانی گفت: به دلیل مخالفت دهلی نو پرواز های پاکستان به مالزی و همچنین تایلند متوقف شده اند.

نیروی هوایی هند ماه گذشته در بیانیه ای اعلام کرد تمام محدودیت های پروازی حریم هوایی این کشور که پس از حادثه بالاکوت در تاریخ ۲۷ فوریه ۲۰۱۹(۸ اسفند) وضع شدند، لغو می شوند.

نیروی هوایی هند محدودیت های پروازی را پس از حمله هوایی جنگنده های این نیرو به مواضع شبه نظامیان گروه جیش محمد در خاک پاکستان در تاریخ ۲۷ فوریه وضع کرده بود. این حمله هوایی در پاسخ به انفجار ۱۴ فوریه (۲۵ بهمن) در کشمیر و کشته شدن دستکم ۴۰ سرباز هندی انجام شد.

پاکستان تاکنون ۴ بار ممنوعیت استفاده از حریم هوایی خود را تمدید کرده است.

بسته بودن آسمان پاکستان، بر روی پرواز های هندی تاثیر گذاشته است و سبب افزایش بهای بلیط و همچنین مدت زمان پرواز آنها شده است.

پرواز شرکت های خارجی به هند نیز اکنون از مسیر های جایگزین و طولانی انجام می شود. چندین پرواز اروپا به آسیای شرقی تحت تاثیر قرار گرفته اند درحالی که پرواز های آمریکا به هند و از هند به آمریکا متوقف شده اند.

پاکستان در میان یک راهرو حساس و شلوغ هوایی قرار دارد بنابراین محدودیت های پروازی که از زمان آغاز تنش ها با هند در ماه فوریه ادامه داشته است، روزانه صد ها پرواز را تحت تاثیر قرار می دهد و سبب افزایش مدت زمان پرواز و هزینه سوخت برای شرکت های هواپیمایی می شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان پاکستان شرکت های خارجی بسته بودن آسمان حریم هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۰۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار مردم جنوب سیستان وبلوچستان بوده است و سیل زدگان این منطقه خدمت رسانی می کند.

به گزارش ایسنا به نقل از ارتش، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی‌ هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان، گفت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برابر اوامر فرماندهی کل ارتش، از همان روزهای اول سیل، اقدام به جمع آوری کمک‌های امدادی و ارسال آنها به مناطق سیل زده کرد.

امیر واحدی افزود: در زمان سیل، نیروی هوایی ارتش، در کنار وزارت کشور و ستاد مدیریت بحران کشور بود تا هر چه زودتر کمک‌ها را از نقاط مختلف کشور جمع آوری و با استفاده از بالگردهای ارتش به منطقه سیل زده ارسال کند.

وی با اشاره به آمادگی نیروی هوایی در پاسداری از حریم هوایی کشور، تأکید کرد: سربازان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در تمام بحران‌ها در کنار مردم خواهند بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شوخی مردم با موضوع «جت شخصی»/ کمک «ایر تاکسی» به صنعت هوایی
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • فعالیت های فرهنگی در فرودگاه های کشور +فیلم
  • اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند
  • تعیین حریم مشهد با طرقبه شاندیز در انتظار ابلاغ وزارت کشور
  • سپاه از حریم ولایت و اسلام جانانه دفاع می‌کند
  • مخالفت یونان با تامین سیستم‌های دفاع هوایی اوکراین
  • سرنگونی یک فروند هواگرد بر فراز استان صعده یمن
  • غیرمنتظره: چه بلایی بر سر صلاح آمده!
  • پنجشنبه سیاه در فرودگاه‌های فرانسه