Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@20:47:22 GMT

ساماندهی شعبات شورای حل اختلاف

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۰۰۵۸۱

ساماندهی شعبات شورای حل اختلاف

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام محسنی اژه‌ای، در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید شورای حل اختلاف کشور با تبریک ایام میلاد امام رضا (ع)، اظهار داشت: عده ای امامت آن حضرت را در زمان امامت شأن نپذیرفتند. این افراد کسانی بودند که پیروی امام جعفر و شیعه بودند.

وی افزود: امروز خدا را شاکریم که از نعمت اسلام و تشیع بهره می بریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اژه ای در ادامه به انتخاب رئیس جدید شورای حل اختلاف اشاره کرد و گفت: آقای میانجی از مدیران دلسوز و وقت شناس بود که انسانی خلیق، خدا دوست و دلسوز بود.

وی افزود: ایشان خدمات زیادی در طول این ده سال اخیر متحمل شدند و امیدوارم اگر چه ایشان از دستگاه قضایی رفتند اما تجربیات خود را به خدمت دستگاه قضا آرایه دهند.

محسنی اژه ای به خدمات ۱۰ سال اخیر شورای حل اختلاف اشاره کرد و گفت: یکی از این اقدامات سامان بخشی به شعبات شورای حل اختلاف بود. جایی که لازم بود شعبات زیاد و کم شد. موضوع دیگر انضباط در امور شورای حل اختلاف بود.

معاون اول قوه قضائیه افزود: ایشان در طول این دوره موفق شدند آموزش های خوبی را داشته باشند و نظارت ها و سرکشی های خوبی در این مدت به شعبات داشتند.

وی گفت: در شرایطی که وجود داشت ضمن اینکه افراد متهاجر و مخل امنیت بودند و افرادی که فساد می کنند برخورد با آنها شود، جنبه تربیتی هم لحاظ شود. جایی که با یک متخلف و مجرم برخورد می کنیم باید بع گونه ای برخورد کنیم که او تربیت شود.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: برخورد با مجرم باید به نحوی باشد که او متنبه شود.

کد خبر 4666442 مهدیه محمدی

منبع: مهر

کلیدواژه: غلامحسین محسنی اژه ای قوه قضاییه شورای حل اختلاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۰۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد

به گزارش خبرنگار مهر، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری امروز (یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه) خود با اصحاب رسانه، اظهار کرد: ۱۰ طرح و لایحه، ۵ اساسنامه و ۳ استعلام دیوان عدالت اداری در شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و پاسخ داده شد.

وی توضیح داد: طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها از سال گذشته در رفت‌وآمد بین مجلس و شورای نگهبان بود که ایرادات و ابهاماتی داشت و با رفع ابهامات، این طرح خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد و امیدواریم که این طرح به اهداف خود در جهت سامان‌دهی این موضوع بیانجامد.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) در جلسه اخیر شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و مغایر با شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

در حال تکمیل

کد خبر 6096962 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • طحان‌نظیف:‌ شورای نگهبان طرح ساماندهی مسکن را تایید کرد
  • خبر خوش؛ طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تأیید شد
  • شورای حل اختلاف فراجا در کرمان فعال شد
  • فیلم| طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تأیید شد
  • شورای نگهبان طرح ساماندهی مسکن را تائید کرد
  • طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تأیید شد
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد
  • تأیید طرح ساماندهی اجاره‌بها و تشکیل سپند توسط شورای نگهبان
  • قوه قضاییه به دنبال اصلاح رویه‌ها در برخورد با فعالان اقتصادی
  • قوه قضاییه به دنبال اصلاح رویه‌ها در برخورد با فعالان اقتصادی است