Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@18:27:01 GMT

حج تمتع ۹۸| صدور ۶۰ درصد ویزای الکترونیکی زائران

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۰۰۶۱۴

حج تمتع ۹۸| صدور ۶۰ درصد ویزای الکترونیکی زائران

مدیرکل فناوری اطلاعات سازمان حج وزیارت از صدور ویزای الکترونیکی حدود ۶۰ درصد زائران حج امسال خبر داد و گفت: تا کنون بالغ بر ۵۰ هزار ویزا صادر شده است. ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲ اجتماعی تهران نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمدتقی قادری با اشاره به وضعیت صدور روادید الکترونیکی حج تمتع امسال گفت: امسال در مجموع بیش از 86 هزار نفر از زائران، عوامل اجرایی و دست اندرکاران حج تمتع عازم عربستان می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه عملیات اعزام زائران از 17 تیر ماه آغاز شده است‌، افزود‌‌‌: تا کنون صدور ویزای الکترونیکی تا روز سوم ذی الحجه ادامه دارد و خوشبختانه این روند با سرعت در حال انجام است. اعتبار ویزای اخذ شده تا روز 15 ماه محرم خواهد بود و مابقی ویزاهای باقی مانده به سرعت در دست پیگیری و صدور است.

به گفته وی‌، عملیات حج و اعزام زائران از 24 تیرماه اوج می‌گیرد و برنامه‌ریزی‌ها برای تسریع در صدور رویداد انجام شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد ضمن آنکه روند صدور ویزای الکترونیکی در تسهیل امور زائران و سرعت عمل عملیات مناسب بوده است.

حج تمتع 98| شروع عملیات حج در نهایت آرامش و انضباط کاریحج تمتع 98| ورود 10700 زائر ایرانی به مدینهاحتمال اعزام 150 هزار عمره‌گذار پس از انجام حج تمتع 98ضرورت آگاهی زائران حج تمتع از حساسیت‌های سعودی‌ها

انتهای پیام/

R1014144/P1014142/S2,25,1416/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۰۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استطاعت ٩٨ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد

معاون حج مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه استطاعت ۹۸ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شده است، گفت: کمیسیون‌های تخصصی پزشکی استانی و کشوری برای برخی زائران برگزار شده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، طاهر درودی؛ معاون حج مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر اظهار کرد: تقریبا معاینات پزشکی تمام زائران انجام شده است و از نظر توانمندی جسمانی شرکت در مناسک حج ارزیابی شده‌اند.

وی افزود: بعد از معاینات این زائران مشخص شد بیماری فشار خون، دیابت، بیماری‌های قلبی شایع‌ترین بیماری در میان زائران ایرانی است. بیش از یک هزار و 450 زائر بالای 80 سال، 92 نفر زیر 18 سال، 9 هزار و 489 نفر بین 70 تا 80 سال سن دارند.

درودی در خصوص داروهای مورد نیاز بیان کرد: زائران می‌بایست در سفر حج داروی‌هایی را که مصرف می‌کنند، با خود به همراه داشته باشند، البته حواسشان به داروهای ممنوعه باشد.

معاون حج مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌ احمر تصریح کرد: مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر، دارو و تجهیزات مورد نیاز حج را خریداری و بسته‌بندی کرده و در حال انجام امور اداری برای اعزام به مراکز درمانی هلال‌ احمر ایران در عربستان سعودی است.

صدور روادید زائران حج تمتع آغاز شده است

بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت، امسال 87 هزار و 550 نفر در قالب 614 کاروان از اواخر اردیبهشت از 21 ایستگاه پروازی سطح کشور برای انجام مناسک حج تمتع به سرزمین وحی اعزام خواهند شد. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش آموزشی توجیهی مناسک حج تمتع در مشهد
  • ۱۰۵۵ قزوینی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • اعزام زائران اصفهانی حج تمتع از سوم خرداد به سرزمین وحی
  • صدور ویزای زائران حج تمتع در حال پیگیری است
  • آغاز اعزام کاروان‌های حج عمره آذربایجان شرقی
  • آغاز اعزام کاروان‌های عمره مفرده آذربایجان شرقی
  • استطاعت ٩٨ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد
  • اعزام کاروان های عمره مفرده آذربایجان شرقی از ششم اردیبهشت ماه