Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یورونیوز، ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه در واکنش به گام های اول و دوم برجامی ایران در تصمیم به افزایش سطح غنی‌سازی و ذخیره سازی اورانیوم، بدون اشاره به بدعهدی آمریکا و تعلل طرف اروپائی تهران در برجام با غلط ارزیابی کردن این اقدام، نسبت به افزایش تنش در خاورمیانه ابراز نگرانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه فرانسه در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره احتمال وقوع جنگ در خاورمیانه گفت که وضعیت بغرنجی بر این منطقه حاکم شده است به طوری که افزایش تنش‌ها می‌تواند به وقوع رخدادهای ناگواری منجر شود.

لودریان که در حاشیه برگزاری جشن روز ملی فرانسه سخن می‌گفت، افزود، در چنین شرایطی اقدام ایران در عقب‌نشینی از برخی تعهداتش در قالب برجام یک نگرانی مضاعف محسوب می‌شود، چرا که واکنشی غلط در مواجهه با تصمیم غلط آمریکا در خروج از برجام محسوب می‌شود.

وزیر خارجه فرانسه تاکید کرد: با وجود اینکه نه آمریکا و نه ایران و نه سایر کشورهای منطقه، هیچ‌یک خواستار جنگ نیستند ولی عوامل نگران‌کننده تشدید تنش به ایفای نقش خود ادامه می‌دهند.

این درحالیست که ۱۵ ماه پس از بدعهدی آمریکا و تعلل اروپا در عمل به تعهداتشان در برجام، حدود ۲ ماه پیش جمهوری اسلامی ایران هشدار داده بود تا در صورت ادامه بدعهدی های طرف های غربیِ ایران در توافق هسته ای ۱۴ جولای سال ۲۰۱۵ میلادی (۲۳ تیر ماه ۱۳۹۴) کشورهای ۱+۵ با ایران موسوم به برجام، تهران بر اساس مواد ۲۶، ۳۶ و ۳۷ این توافق بین المللی مجبور به کاستن از سطح برخی تعهدات برجامی خود شده؛ اما تصمیمی به لغو برجام ندارد.

گفتنی است، تا کنون ۲ گام از این هشدار از سوی ایران به انجام رسیده است.

کد خبر 4666439

منبع: مهر

کلیدواژه: ژان ایو لودریان ایران ایالات متحده آمریکا برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۰۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| اسرائیل دست به دامان فرانسه شد

در هفته گذشته بیروت میزبان وزیر خارجه فرانسه و عاموس هوکشتاین نماینده ویژه بایدن بود - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، در هفته گذشته بیروت میزبان وزیر خارجه فرانسه و عاموس هوکشتاین نماینده ویژه بایدن بود.هم‌چنین دو هفته قبل نیز نخست وزیر و فرمانده ارتش لبنان در پاریس مهمان امانوئل مکرون بودند.محور رایزنی‌های این دو مقام عالی رتبه مذاکره درباره طرحی است که دو ماه قبل توسط فرانسوی ها ارائه شده است.

 

.

تهیه شده در اداره کل رسانه های نوین خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

دیگر خبرها

  • ماجرای جلوگیری از ورود پزشک فلسطینی به فرانسه
  • فیلم| اسرائیل دست به دامان فرانسه شد
  • تمجید مالی از واکنش مناسب ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • تجلیل از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی
  • تقدیر از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با اسرائیل
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به برچسب «یهودستیزی» زدن به دانشجویان آمریکایی
  • سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین جلوه حقوق بشر آمریکایی است
  • آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد /واکنش ها به اعتراضات دانشجویی در آمریکا از تریبون نماز جمعه
  • روسیه تصمیم فرانسه را خطرناک توصیف کرد
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است