Web Analytics Made Easy - Statcounter

با حضور وزیر نیرو در شهرستان مانه و سملقان٬ عملیات ساخت سد خاکی دربند در این شهرستان آغاز شد. ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴ استانها خراسان شمالی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مانه و سملقان٬ امروز همزمان با سفر وزیر نیرو به استان خراسان‌شمالی، عملیات اجرایی ساخت سد دربند در شهرستان مانه و سملقان با اعتباری بالغ بر 235 میلیارد تومان آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس‌ جمهور: تصمیمات مهمی برای توسعه خراسان شمالی اتخاذ می‌شود / تمام مصوبات سفر قبل اجرایی شدرئیس‌ جمهور وارد خراسان شمالی شددوربین تسنیم بین مردم خراسان شمالی؛ آقای روحا‌نی ‌وعده‌هایتا‌ن را عملی کنید / این سفرها تغییری در احوال مردم ندارد + فیلم

رضا اردکانیان در این مراسم اظهار داشت: سد دربند از نوع خاکی با هسته رسی و دارای 31 میلیون مترمکعب حجم مخزن است که مساحت حوضه آبریز آن به یک هزار و 118 کیلومتر می‌رسد.

وی افزود: از جمله اهداف احداث این سد تامین آب شرب شهرهای آشخانه، پیش‌قلعه و راز، کنترل سیلاب و افزایش استحصال آب تنظیم شده، استفاده بهینه از رواناب و توسعه و رونق کشاورزی و صنعت اشتغال‌زایی عنوان شده که براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در سال 1402 به بهره‌‌برداری خواهد رسید.

به گزارش تسنیم٬ تامین پنج میلیون مترمکعب آب شرب مورد نیاز 95 هزار نفر از ساکنان پنج شهر و 39 روستای منطقه تا افق سال 1425 یکی دیگر از اهداف ساخت این سد عنوان شده است.

هم‌چنین همزمان با حضور رئیس‌جمهور در خراسان شمالی٬ با حضور وزیر صنعت٬ معدن و تجارت٬ نخستین خط تولید آلفا آلومینای‌ کشور در شهرستان گرمه به بهره برداری رسید. نخستین خط تولید آلفا آلومینای کشور ظهر امروز با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت در شهرستان گرمه استان خراسان شمالی به بهره برداری رسید.

این واحد ظرفیت تولید سالانه 30 هزار تن آلفا آلومینا که تولید دانش بنیان است دارا است. این واحد با 270 میلیارد ریال سرمایه گذاری به بهره برداری رسید و برای 45 نفر اشتغال مستقیم و برای 250 نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد کرده است.

انتهای پیام/ش

R7719/P/S6,55/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۰۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از دفتر بسیج ورزشکاران شهرستان ساری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ساری در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ورزشکار مرکزاستان گفت: بسیج از ارکان مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی است و اهمیت به جوانان و ارتباط با جوانان به خصوص ورزشکاران یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری است که با ورود بسیج به هیات‌ها به زودی شاهد تحقق این امر خواهیم بود.

عباد دلیری در ادامه افزود: جامعه ورزش و جوانان شهرستان ساری نیز همپای سایر آحاد جامعه با پیوستن به خیل عظیم بسیجیان تلاش دارند تا با نهادینه کردن فرهنگ بسیج، منش پهلوانی را با فرهنگ ناب بسیج همراه سازند تا بتوانند با تکیه بر این مهم افتخارات متعددی برای ایران اسلامی به ارمغان آورند.

سرهنگ شریفی فرمانده سپاه ناحیه مقاومت در این مراسم با اشاره به نقش بسیج ورزشکاران در ترویج روحیه پهلوانی و جوانمردی در میادین ورزشی اظهارداشت: از خود گذشتگی، ایثار و دستگیری از افراد ناتوان، همان روحیه پهلوانی است که این روحیه در بسیج ورزشکاران دیده می‌شود.

سرهنگ غفارپور رئیس سازمان بسیج ورزشکاران سپاه کربلا مازندران نیز در این مراسم با اشاره به الگو بودن ورزشکاران و قهرمانان برای جوانان، اظهار کرد: سهم ورزشکاران در فرهنگ جامعه بسیار بالاست و ورزشکاران با منش خود می‌توانند جوانان را تحت تأثیر قرار دهند.

گفتنی است، همزمان با گرامیداشت هفته فرهنگ و منش پهلوانی و سالروز تشکیل بسیج ورزشکاران، با حضور عباد دلیری رئیس اداره ورزش و جوانان مرکزاستان، سرهنگ غفارپور مسئول سازمان بسیج ورزشکاران استان، سرهنگ شریفی فرمانده سپاه ناحیه مقاومت، نادری مسئول کانون بسیج ورزشکاران و جمعی از روسای هیات‌ها و قهرمانان و مربیان آیین افتتاح دفتر کانون بسیج ورزشکاران شهرستان ساری برگزار گردید.

دیگر خبرها

  • بهره برداری از دفتر بسیج ورزشکاران شهرستان ساری
  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌
  • سد شهید لشگری نهب آماده بهره برداری
  • بیش از ۱۰ هزارمددجوی خراسان شمالی از خدمات مشاوره رایگان بهره‌مند شدند  
  • وزیر نیرو:‌ ایران جزو کشور‌های برتر در سدسازی است
  • نبود رینگ آبی در اطراف تبریز و معضل تامین آب
  • وزیر نفت: پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است
  • پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است
  • اوجی: پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است
  • بهره برداری و آماده بکار بودن ۱۶ دستگاه دیزل ژنراتور در خراسان شمالی