Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، کاظم فرهمند قائم‌مقام معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در همایش تجلیل از دست‌اندرکاران بسیج ملی کنترل فشارخون که در سالن همایش‌های مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان کاشمر برگزار شد، گفت: سالانه ۱۰۰ هزار نفر در کشور به دلیل فشارخون بالا جان خود را از دست می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی بابیان اینکه افزایش ابتلا به بیماری فشارخون منجر به ازدحام جمعیت در بخش‌های همودیالیز و دیالیز شده است، تصریح کرد: برابر آمار اعلام شده حدود ۱۸ میلیون نفر در کشور با بیماری دست‌وپنجه نرم می‌کنند که حدود نیمی از این افراد از بیماری خود بی‌اطلاع هستند.

قائم‌مقام معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه باید به فکر خود مراقبتی باشیم، گفت: با اجرای طرح ملی بسیج ملی کنترل فشارخون در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۶۶ هزار بیمار جدید مبتلا به فشارخون شناسایی شدند.

فرهمند با تقدیر از تلاش‌ها و زحمات تمامی عوامل و دست‌اندرکاران اجرای این طرح در کاشمر، افزود : اگرچه انتظار در نظر گرفته شده در کاشمر در این طرح مشارکت ۵۰ درصدی بود، اما با اقدامات و اطلاع‌رسانی‌هایی که در این شهرستان انجام شده، ۹۷ درصد جمعیت شهرستان در این طرح مشارکت کردند.   وی اجرای طرح ۳۰ شب، ۳۰ مسجد در کاشمر را یکی از ایده‌های خلاق مجموعه شهرستان در راستای اندازه‌گیری فشارخون نمازگزاران و افزایش مشارکت افراد بالای ۳۰ سال در این طرح عنوان کرد و ادامه داد: کاشمر یکی از شهرستان‌های پیشرو در اجرای طرح ملی بسیج کنترل فشارخون بود که در این راستا نیز موفق به شناسایی ۲ هزار و ۵۰۰ بیمار جدید مبتلا به فشارخون شده است.

در ادامه محمدجواد یزدانی مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر با اشاره به اینکه پس از اجرای موفق یک طرح ملی در عرصه سلامت، امروز از جهادگران و تلاشگران دست‌اندرکار این طرح در شهرستان تقدیر و تجلیل می‌کنیم، گفت: طرح ملی بسیج کنترل فشارخون از طرح‌های اساسی و زیربنایی بود که با توجه به سیاست‌های اخیر وزارت بهداشت در راستای ارتقا و توسعه سلامت در جامعه اجرا شد.

وی با بیان اینکه مبنا و اساس این طرح جایگزین کردن مسئله پیشگیری و مراقبت‌های قبل از بیماری به‌جای درمان است،تصریح کرد: درصورتی‌که سرمایه و منابع دولتی و مردمی به سمت پیشگیری هدایت شود، قطعاً از اتلاف منابع در حوزه درمان جلوگیری خواهد شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر با تأکید بر اینکه یکی از دغدغه‌های حوزه سلامت در واقع بخش درمان است،گفت: خوشبختانه با تشکیل پرونده الکترونیک سلامت زمینه دستیابی با اطلاعات افراد و نوع بیماری‌ها و نحوه مراقبت‌ها فراهم‌شده است و به‌راحتی می‌توان در حوزه بهداشت اعلام نظر و آمار دقیق داشته باشیم.   یزدانی با اشاره به اینکه طرح ملی بسیج کنترل فشارخون از ۲۷ اردیبهشت‌ماه در سایه همراهی و همکاری تمامی پرسنل و عوامل در بخش‌های مختلف شبکه بهداشت و درمان آغاز شد، افزود: خوشبختانه با تعاملی که با سایر مجموعه‌ها و نهاد‌های سطح شهرستان داشتیم موفق شدیم زمینه مشارکت بیش از ۹۰ درصد مردم شهرستان در این طرح را فراهم کنیم.   وی با تقدیر از تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی نیرو‌های دلسوز حوزه بهداشت، ادامه داد: در بحث بیماری‌های واگیر، واکسیناسیون به مرحله‌ای رسیده است که مردم در این حوزه احساس نیاز می‌کنند، بنابراین در بحث بیماری‌های غیر واگیر باید به مرحله‌ای برسیم که مردم خود مراقبتی را دنبال کنند و با انجام اقدامات پیشگیرانه مانع از شیوع بیماری و خطرات آن شوند.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم که فرماندار و جمعی از مسؤولان کاشمر حضور داشتند با اهدای لوح تقدیر به ۲۰ نفر به نمایندگی از عوامل ستادی و اجرایی این طرح تجلیل شد.   انتهای پیام//ف.ص   نیمی از افراد مبتلا به فشارخون بالا از بیماری خود بی اطلاع هستند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۰۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید

آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، اگر به آسم یا سایر بیماری‌های تنفسی مبتلا هستید و یا آلودگی هوا نفس شما را تنگ کرده است با مصرف مواد غذایی زیر می‌توانید راحت‌تر نفس بکشید.

افراد می توانند با مصرف سیر، غلات کامل، لوبیا و سیب با وجود داشتن بیماری اسم راحت تر تنفس کنند.

بیماران مبتلا به آسم یا سایر بیماری های تنفسی با مصرف روغن زیتون، قهوه، ماهی سالمون، چای سبز، دانه ها و سبزیجات چلیپایی راحت تر نفس بکشند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • علائم فشار خون بالا
  • سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به سالک مبتلا می‌شوند
  • بیماریی که سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به آن مبتلا می‌شوند
  • علائم فشار خون بالا را بشناسید
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند | در مواجهه با آلرژی برخی پزشکان، بیماران را دچار سوءتغذیه می‌کنند
  • فشارخون عامل اصلی بیماری های قلبی و عروقی
  • عوارض اختلال افسردگی مزمن چیست؟/ راهکارهای درمان را بشناسید
  • معمای عجیب: این ۵۰۰ نفر از بیمار‌ی‌ قلبی و دیابت در امانند
  • نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر
  • اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید