Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تأمین اجتماعی استان سمنان با اشاره به آمار بیمه‌شدگان اجباری در استان، گفت: بیمه‌شدگان این استان در یک سال گذشته نه تنها کاهشی نداشته که سه‌دهم درصد نیز رشد داشته است.

به گزارش ایسنا، محمد اخلاقی در نشست خبری که به بهانه هفته تأمین اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: باوجود بازنشستگی حدود یک‌هزار و ۴۰۰ بیمه‌شده، در مجموع آمار بیمه‌شدگان اجباری استان که شاغلان استان محسوب می‌شوند طی یک سال گذشته کاهشی نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از رشد سه‌دهم درصدی شاغلان و بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی در استان خبر داد و با اشاره به اعطای بیمه بیکاری به حدود ۴۷۰ تا ۵۰۰ نفر در سه ماهه منتهی به سال جدید افزود: این به آن معنی است که اگرچه شاهد بیکاری این تعداد در استان بودیم اما همزمان شاهد ایجاد اشتغال جدید نیز در استان هستیم.

اخلاقی با اشاره آخرین آمار اعلامی در خصوص کاهش رتبه استان سمنان در اشتغال خاطرنشان کرد: اگرچه ممکن است این کاهش در آمار اشتغال اعلامی، ممکن است که دلایل دیگری داشته باشد اما آمار اعلام‌شده در خصوص افزایش بیکاری در استان با آمار رسمی تأمین‌اجتماعی استان و بیمه‌شدگان اجباری آن همخوانی ندارد.

وی از پرداخت حقوق همه مستمری‌بگیران تا خردادماه امسال خبر داد و گفت: سازمان حقوق مستمری‌بگیران را به موقع پرداخت می‌کند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان سمنان از طرح موسوم به "مرحوم نوربخش" مدیرعامل فقید این سازمان به عنوان یک طرح موفق در سازمان تأمین اجتماعی نام برد و افزود: این طرح دربرگیرنده ۳۲ طرح است که در حال حاضر ۲۵ طرح آن فعال و از طریق آنها خدمات مختلف به بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و کارفرمایان سرویس‌دهی می‌شود.

وی از کاهش محسوس نیاز به مراجعه حضوری به این سازمان خبر داد و گفت: با اجرای این طرح بخش قابل توجه خدمات از طریق سایت سازمان قابل دریافت است.

اخلاقی از ابلاغ بخشودگی جرایم خوش‌حساب‌ها از سوی سازمان مرکزی به استان‌ها خبر داد و گفت: سازمان در راستای حمایت از تولید و رونق آن طرح بخشودگی جرایم را از ۱۶ خردادماه آغاز کرده و اجرای آن همچنان ادامه دارد و بدهکاران می‌توانند با مراجعه به شعب تأمین اجتماعی در سراسر استان از بخشودگی ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی بهره‌مند شوند.

وی از افزایش شمار بیمه شدگان حرف و مشاغل آزاد استان در یک سال اخیر خبر داد و گفت: خوشبختانه با وجود شرایط خاص اقتصادی و مشکلاتی که بسیاری از مردم با آن روبرو هستند شاهد افزایش بیمه شدگان در بخش زنان خانه دار بودیم که این مهم نشان از ارتقا و گسترش فرهنگ بیمه در استان دارد.

به گزارش ایسنا، اخیراً آماری از مراجع رسمی در خصوص بیکاری در کشور اعلام شده که رتبه استان سمنان در آن با کاهشی سه پله‌ای از رتبه نخست به چهارم کشور تنزل یافته است.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۱۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی سمنان

این طرح بنا به تصمیم وزارت بهداشت و با تصویب و ابلاغ دولت باهدف ارتقا سلامت جامعه و اجرای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بااستناد به بند الف ماده نه قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور در حال اجراست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت:در بیمارستان‌های دولتی و واحد‌های تحت پوشش این دانشگاه تمام خدمات درمانی کودکان زیر هفت سال بیمه شده کاملا رایگان خواهد بود

 کامران قدس بااشاره به اینکه در مرحله نخست این طرح در بیمارستان امیرالمومنین سمنان اجرایی شده است گفت: پذیرش، بستری، عمل‌های جراحی، اقدامات تشخیصی درمانی و ترخیص کودکان زیر هفت سال بیمه شده در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به صورت رایگان انجام خواهدشد

قدس  گفت: این طرح درراستای بهره‌مندی تمامی اقشار جامعه از خدمات حوزه سلامت و تحقق طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در کشور در حال اجراست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: اگر کودکان زیر هفت سال تحت پوشش بیمه نباشند و در مدت زمان بستری در بیمارستان بتوانند تحت پوشش بیمه پایه قرار بگیرند از خدمات درمانی رایگان بهره مند می‌شوند و برای کودکان زیر ۲ سال شرط پوشش خانوار حذف شده است و اگر فقط کودک زیر ۲ سال تحت پوشش بیمه پایه باشد از خدمات درمانی رایگان بهره‌مند خواهد شد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موضوع رایگان شدن همه خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که در هیأت دولت تصویب شده بود؛ به بیمه‌های پایه ابلاغ شده و همه سازمان‌های بیمه گر پایه مکلف به پرداخت ۱۰۰ درصد تعرفه دولتی برای خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال از جمله معاینه ، آزمایشگاه ، تصویربرداری، توانبخشی و همچنین استفاده از کیت غربالگری نوزادان در مراکز دولتی دانشگاهی سراسر کشور هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی سمنان
  • پروژه دریافت لیست هوشمند حق بیمه کارگاه‌ها در استان فارس آغاز شد
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • منظور: رشد ۳۸۰ درصدی اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی
  • ثبت دستمزد واقعی در لیست‌های بیمه‌ای حق کارگران است
  • بیکاری ۸۰ درصدی خبرنگاران زن در افغانستان
  • پیشنهاد گسترش دامنه شمول در اصلاح قانون بیمه بیکاری
  • وابستگی صندوق‌های بازنشستگی به بودجه دولت ناشی از چیست؟
  • ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند/ حضور فعال زنان در بازار کار
  • ماندگاری نیروی کار خراسان رضوی به کمتر از ۶ ماه رسید