Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، داوود شهرکی ظهر یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته صنعت، معدن و تجارت اظهارکرد: در سال قبل سال سخت اقتصادی را طی کردیم و تمام هجمه ها در فشار اقتصادی بود.

وی با اشاره به هجمه های مختلف دشمن در بخش اقتصادی بیان کرد: سال سختی بود در همه مسیرها باید مقابله و پیگیری بود.

وی با اشاره به نقش آرامش بخشی رسانه های استان به جامعه در این شرایط سخت گفت: ما در استان تامین کالاهای اساسی را داشتیم اما خب گرانی ها بود بخشی به اتفاقات سطح کلان کشوری بر می گشت و بخشی مرتبط به استان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گران فروشی و عدم عرضه را از مشکلات مرتبط در بخش استانی دانست و افزود: در حوزه نظارت بازار سال گذشته بیشترین تمرکز را داشته ایم.

وی با اشاره به انجام بیش از ۷۰ هزار بازرسی میدانی در سطح استان بیان کرد: همکاری خوبی از سوی دستگاه های پلیس اماکن، بسیج اصناف دادستانی نیروهای ادارات مختلف و مردم استان به عنوان ناظران افتخاری را داشتیم.

توزیع ۱۶ هزار حلقه لاستیک از ابتدای امسال در استان

وی مشکل اصلی بازار در استان طی سال گذشته را بحث لاستیک عنوان کرد و افزود: سهمیه بندی مطرح شد و تولید کشور کمتر از یک سوم نیاز بود و اینها موجب بروز اعتراضات شد.

شهرکی بیان داشت: در سال ۹۷ حدود ۱۸ هزار حلقه لاستیک سنگین در استان توزیع شد.

وی ادامه داد: امسال نیز تا کنون ۱۶ هزار حلقه لاستیک طی چهارماه در استان سهمیه جذب و در اختیار اداره کل حمل و نقلذ استان قرار گرفته است.

وی با اشاره به تامین شکر مورد نیاز استان هم بیان کرد: از اسفندماه سال گذشته شوک به بازار در زمینه شکر وارد شد.

وی مصرف شکر استان در سال ۹۶ را ۶۷۰ تن اعلام کرد و گفت: سال ۹۷ شرایط بحرانی شد و تنها در دو ماه آخر سال سه هزار و ۴۰۰ تن شکر در استان توریع شد.

۵ برابر مصرف شرایط عادی شکر در استان توزیع شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی تصریح کرد: ۵ برابر شرایط عادی توزیع شکر را در استان داشتیم.

وی دو هزار و ۸۰۰ تن سهمیه شکر استان از ابتدای امسال توزیع شده است، گفت: قیمت شکر هم اکنون در بازار استان متعادل شده و به قیمت هر کیلو چهار هزار و ۷۰۰ تومان نرخ آزاد رسیده است.

وی با بیان اینکه هیچ نگرانی در زمینه کمبود کالاهای ضروری در استان وجود ندارد، بیان کرد: مردم از خریدهای غیرضروری خودداری کنند.

شهرکی با اشاره به توزیع هزار تن گوشت منجمد در استان بیان داشت: در بحث روغن نیز ۱۱۰ تن روغن مایع و ۱۳۰ تن روغن جامد را در استان توزیع داشته ایم.

وی با تاکید بر اینکه بنا بر هیچ سهمیه بندی در استان نیست، افزود: کمترین مشکل در تامین کالای اساسی مردم را داشته ایم.

پرداخت ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه صنعت استان هم بیان کرد: طی سال گذشته ۱۳۰ میلبارد تومان تسهیلات رونق تولید در استان پرداخت شد.

شهرکی با بیان اینکه ۳۶ میلبارد تومان از محل توسعه روستایی و عشایری در حوزه صنعت جذب شد، گفت: جلسات کارگروه تسهیل، کارگروه تنظیم بازار، توسعه و ساماندهی مبادلات مرزی را برگزار شد.

وی با بیان اینکه برخی تصمیمات و بخشنامه ها موانعی برای تولید کننده ایجاد کرد، بیان کرد: محدودیتهایی هم کشور همسایه اعمال کرد و شرایط برای تولید سخت شد اما فعالان اقتصادی استان با شرایط دست پنجه نرم کردن و برای بقای تولید تلاش کردند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی تصریح کرد: مشکلات مرز تا حدودی رفع شد و اختیاراتی برای تسهیل امور به استان داده شد.

شهرکی از صدور ۲۹ پروانه صنعتی در استان با ۳۲۷ میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان طی سال گذشته خبر داد و افزود: ۲۳۰ فقره جواز صنعتی در استان درخواست شد که نشان می دهد فضای سرمایه گذاری در استان مناسب بوده است.

وی با اشاره به صدور ۵۱ پروانه معدنی طی سال گذشته نیز عنوان کرد: سه هزار و ۲۰۰ فقره پروانه صنفی نیز طی این مدت در استان صادر شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: امسال در حوزه مجوز صنعتی نیز تا کنون ۶ فقره صدور داشته ایم.

شهرکی ادامه داد: ۳۷ فقره جواز صنعتی، ۱۷ فقره پروانه اکتشاف معدنی، ۱۳ فقره گواهی کشف، ۷ فقره پروانه معدنی و ۳۳۰ فقره پروانه صنفی طی سه ماهه اول سال جاری در استان صادر شده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای رونق تولید گفت: تقسیط بدهی مالیات و تامین اجتماعی واحدهای تولیدی تا ۶۰ ماه را داشته ایم.

وی تقسیط مجدد و استمهال بدهی های بانکی اختیار به استان داده شد، گفت: هرگونه اجرائیه یا تملک واحدهای تولیدی بدون مصوبه کارگروه تسهیل ممنوع شده است.

کد خبر 4666471

منبع: مهر

کلیدواژه: بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۱۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است

ایسنا/ایلام معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان ایلام گفت: دریافت نکردن گواهی سلامت از سوی واحدهای مرغداری به معنی جوجه ریزی غیرمجاز است و متخلفان به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

 «الهام جم‌زاده» به ایسنا اظهار کرد: مرغداران برای جوجه ریزی در واحدهای خود باید گواهی بهداشتی لازم را دریافت کنند و نکاتی از قبیل فاصله بین جوجه ریزی، ضدعفونی سالنهای پرورش را بایستی زیر نظر و با تایید کارشناسان دامپزشکی انجام دهند و در نهایت در صورت داشتن شرایط مناسب گواهی جوجه ریزی آنها مورد تأیید دامپزشکی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: واحدهایی که گواهی بهداشتی دامپزشکی برای جوجه‌ریزی کسب نکنند به عنوان جوجه‌ریزی غیرمجاز و تخلف شناخته می‌شود و جوجه‌ریزی غیرمجاز بعنوان تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب شده و سبب به خطر افتادن جمعیت طیور استان شده و ممکن است باعث افزایش خطر بیماری‌های واگیر طیور شوند، پس هرگونه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری برای رعایت مسائل بهداشتی باید تحت نظر دامپزشکی استان صورت گیرد.‌

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان گفت: هم اکنون نظارت کامل دامپزشکی ایلام بر جوجه‌ریزی واحدهای مرغداری استان وجود دارد، هر واحدی هم اگر جوجه ریزی غیرمجاز داشته باشد، چون بازدیدهای کارشناسان دامپزشکی استان سرزده و مستمر هستند، در سریع‌ترین زمان شناسای و واحدهای متخلف بدون هیچ گونه اغماضی به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

وی گفت: عدم کسب گواهی بهداشتی از سوی مرغداری‌ها باعث به خطر افتادن سلامت جامعه و باعث اختلال در بازار نیز می‌شود، بنابراین مسئله نظارت بر جوجه ریزی های مرغداری جزء اولویت‌های اساسی دامپزشکی استان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • صدور مصوبه کارگروه امور زیربنایی برای ۵۷ شهرک مسکونی
  • رشد اعتبارات سفر دولت در استان سمنان/ واحدهای تولیدی جان گرفتند
  • ۵۷ شهرک مسکونی مصوبه کارگروه امور زیربنایی استان را اخذ کرده‌اند
  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • خبر خوب برای مستاجران ؛ اجاره‌بها زیاد ممنوع !
  • روند سرمایه‌گذاری در سیستان‌وبلوچستان تسهیل شود
  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم