Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-06@22:08:11 GMT

ماکرون را در جشن روز ملی فرانسه هو کردند

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۰۱۴۵۹

ماکرون را در جشن روز ملی فرانسه هو کردند

به گزارش یورونیوز، روز یکشنبه ۲۳ تیر که مصادف با روز ملی فرانسه است، رئیس جمهوری فرانسه مطابق هر سال در مراسمی که در خیابان شانزه‌لیزه پاریس برگزار می‌شود شرکت کرد. اما پیش از آغاز رژه نیروهای مسلح و زمانی که وی عازم جایگاه بود گروهی از حاضران در میان جمعیت با سوت کشیدن و هو کردن اعتراض خود را نشان دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز ۲۳ تیر (۱۴ ژوئیه) سالروز فتح زندان باستیل در پاریس در جریان انقلاب کبیر فرانسه در سال ۱۷۸۹، به عنوان روز ملی این کشور شناخته می‌شود.

چنان که در برخی تصاویر زنده تلویزیونی و نیز در ویدئوهای همرسان شده در شبکه‌های اجتماعی دیده می‌شود، هنگامی که امانوئل ماکرون ایستاده در خودرو روباز از میان جمعیت عبور می‌کرد عده‌ای شعار «ماکرون، استعفا بده» و «ماکرون، گمشو» سر دادند.

برخی از شهروندان حاضر در خیابان شانزه‌لیزه با پوشیدن جلیقه زرد و نیز با هوا کردن بادکنک‌های زرد به نشانه همبستگی با جنبش اجتماعی «جلیقه‌زردها» اعتراض خود را به دولت نشان دادند.

پیش از ظهر یکشنبه به علاوه نیروهای امنیتی معمول، چند گروه ده تا بیست نفره از نیروهای پلیس ضد شورش نیز در چند نقطه بلوار شانزه‌لیزه مستقر شدند تا از بروز هر گونه درگیری یا آشوب در هنگام عبور رئیس جمهوری جلوگیری کنند.

در مدت عبور رئیس جمهوری درگیری و آشوب پیش نیامد، اما فضا به طرز مشهودی پرتنش بود.

تظاهرات ضد دولتی در فرانسه از ماه اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون هر شنبه بدون وقفه در پاریس و سایر شهرهای فرانسه برگزار شده است. این راهپیمایی‌ها که از اعتراض به افزایش مالیات بر سوخت آغاز شد، رفته رفته دامنه های سیاسی وسیع‌تری به خود گرفت. آقای ماکرون ابتدا با اندکی عقب‌نشینی و حذف برخی طرح‌های افزایش مالیات تلاش کرد تا اعتراض‌ها را خاموش کند. وی سپس طرح موسوم به «گفتگوی ملی» را در کشورش اجرا کرد.

اعتراض جلیقه‌زردها از چند هفته پیش کم‌رمق‌تر شده است.

کد خبر 447737

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: فرانسه امانوئل مکرون فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۱۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایتالیا: نیروهای ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد

پس از آنکه امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در اوایل این هفته تکرار کرد ممکن است زمانی فرا برسد که نیروهای فرانسوی و غربی به اوکراین اعزام شوند، وزیر دفاع ایتالیا گفت: نیروهای ایتالیایی هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد.

به گزارش ایسنا، گیدو کروستو، وزیر دفاع ایتالیا اعلام کرد: «در این میان، غرب باید از اظهارات جالب توجه برای ایجاد تاثیر خوب، مانند اعزام ناتو به اوکراین اجتناب کند.»

به نقل از رپوبلیکا، وی همچنین اظهار کرد تقسیم جلسات به ۲ یا سه (کشور)، در حالی که ما ۲۷ کشور در اتحادیه اروپا هستیم، اشتباه است. منظور کروستو نشست موسوم به مثلث «وایمار» بود که رهبران فرانسه، آلمان و لهستان را گرد هم می‌آورد.

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه که در اواخر فوریه احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین را مطرح کرده بود، با ذکر ۲ شرط عنوان کرد: در صورتی که مسکو از خطوط مقدم عبور کند و کی‌یف آن را درخواست کند، می‌توانیم این مساله (اعزام نیرو به اوکراین) را مطرح کنیم. وی مدعی شده بود که اکثر کشورهای اروپایی با طرحش موافقند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ماکرون: فرانسه در وضعیت جنگی با روسیه قرار ندارد
  • رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم
  • مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • روسیه بلافاصله پس از شکست اوکراین، بیخ گوش ما موشک مستقر می‌کند
  • ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود
  • ماکرون با شی درباره تجارت و اوکراین صحبت می‌کند
  • ماکرون: گفت‌وگو با روسیه باید ادامه پیدا کند
  • ایتالیا: نیرو‌های ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد
  • ایتالیا: نیروهای ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد