Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@16:39:19 GMT

ضرورت ایجاد نشاط فرهنگی برای کاهش افسردگی جامعه

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۰۱۵۲۴

ضرورت ایجاد نشاط فرهنگی برای کاهش افسردگی جامعه

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز، گفت: جامعه ما نیازمند نشاط است و باید شرایط را به گونه ای رقم بزنیم و به آن بپردازیم که مردم جامعه از افسردگی نجات پیدا کنند؛ انتظار می رود تعاملات در این حوزه افزایش یابد.

به گزارش ایلنا، سعید ناجی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز در صد و پنجاه و سومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج، گفت: مروری بر مصوبات شورای شهر کرج در 6 ماهه دوم سال 97 داشتم و مشاهده کردم که از میان 307 مصوبه احصاء در این مدت، 9 درصد مصوبات مربوط به حوزه عمرانی، 11 درصد مربوط به شهرسازی، 9 درصد مرتبط با حوزه فرهنگی و یک درصد مربوط به حوزه اجتماعی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مطرح کرد: اگر تعاملات میان شهرداری و شورای شهر با دستگاه های اجرایی تداوم داشته باشد و بتوانیم در جلسات و فرآیند پرسش و پاسخ و فرصت های دیگر با حضور تمام دستگاه های اجرایی فعال در حوزه اجتماعی و فرهنگی فعالیت ها و اقدامات یکدیگر را به چالش بکشیم، نهایت سود این امر نصیب مردم می شود.

ناجی  عنوان کرد: هر آنچه که انسان ها به عنوان موجودات زنده نیازمند بهره مندی از آن هستند باید در تصمیمات شورای شهر مدنظر قرار گیرد؛ شهرداری کرج توجه بسیاری به موضوعات عمرانی و بافت فیزیکی شهر داشته اما در این میان موضوعات اجتماعی مغفول مانده و کمتر به آن ها توجه شده است.

وی اظهار کرد: انتظار شهروندان و دستگاه های اجرایی از شهرداری که دستگاهی توانمند محسوب می شود این است که در فرآیند تصمیم گیری در حوزه های فرهنگی و اجتماعی بیش از پیش نشاط و معنویت را به جامعه و مردم تزریق کند؛ برای اینکه بتوانیم به حد متعادلی از اقدامات و فعالیت ها برسیم، باید به تمام موضوعات و حوزه ها توجه کنیم و بیش از پیش وقت خود را برای انجام امور مربوطه صرف کنیم.

ناجی در خصوص معضلات بانوان در شهر گفت: در کلانشهر کرج با مشکلاتی در حوزه های گوناگون مواجه هستیم که یکی از آن ها مسائل مربوط به بانوان و نیازهای آنان است؛ آسیب هایی متوجه برخی بانوان به ویژه زنان سرپرست خانوار می شود که لازم است با همکاری دستگاه های مختلف و مردم گام های مؤثری در این زمینه برداریم.

معاون‌سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز با بیان اینکه در حال حاضر نیازمند احصاء شرایط و وضعیت موجود هستیم، عنوان کرد: جامعه ما نیازمند نشاط است و باید شرایط را به گونه ای رقم بزنیم و به آن بپردازیم که مردم جامعه از افسردگی نجات پیدا کنند؛ انتظار می رود تعاملات در این حوزه افزایش یابد.

وی اظهار کرد: بنده علاقه دارم با همکاری دوستان متخصص در حوزه اجتماعی و فرهنگی، فرهیختگان و نخبگان شهر کرج در یک حرکت و فعالیت چند جانبه مسائل را تجزیه و تحلیل کنیم و به صورت جدی به آن ها بپردازیم؛ تمام دستگاه ها در این حوزه دغدغه دارند و اظهار نگرانی می کنند اما کمتر موفق شدیم دور هم جمع شویم و به حل مشکلات موجود بپردازیم.

ناجی با بیان اینکه احداث کمپ ماده 16 در البرز به عنوان یک ضرورت در استان همیشه مطرح بوده است، اذعان کرد: مقدماتی مهیا شده اما برای راه اندازی این کمپ نیازمند مساعدت شهرداری و شورای شهر کرج هستیم تا بتوانیم شرایطی را که مردم را آزار می دهد از بین ببریم و زمینه آرامش و آسایش مردم را فراهم کنیم.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال اجتماعی و فرهنگی افسردگی جامعه شورای شهر شهرداری قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۱۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان شرقی استان پیشرو در زمینه کاهش آسیب اجتماعی کودکان کار

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام مهدی ملکی روز شنبه در نشست کارگروه ساماندهی کودکان کار و خیابان آذربایجان شرقی، با تاکید بر لزوم نظارت ویژه در حوزه آسیب اجتماعی و اکتفا نکردن به گزارش عملکردها، افزود: آثار و نتایج عملکردها باید در صحنه میدان دیده شود.

وی تاکید کرد: باید به بدنه شورای اجتماعی استان‌ها توجه شود تا میزان اثربخشی اقدامات مورد بررسی و در صورت نیاز مورد بازنگری و بازبینی قرار بگیرد.

وی بر ضرورت تقویت برنامه‌های تحولی و کارآمد در حوزه آسیب‌های کودکان و نوجوانان تاکید و اظهار کرد: کارگروه کودکان کار و خیابانی شورای اجتماعی وزارت کشور که از ۶ ماه قبل فعالیت خود را شروع کرده است، در حوزه پیگیری مصوبات شورای اجتماعی کشور و ناظر به مساله کودکان کار و مشکلاتی که در سطح کشور وجود دارد، فعالیت دارد و به دنبال ارزیابی اقداماتی است که دستگاه‌های اجرایی و خدماتی انجام می‌دهند.

ملکی ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها و در نهایت تهیه و ارائه گزارشی جامع از وضعیت کودکان کار و خیابانی در استان‌ها را جزو تکالیف این کارگروه عنوان کرد.

وی بر بازنگری و بررسی میزان اثربخشی اقدامات تاکید کرد و ادامه داد: در این میان یکی از اولویت‌های مهم بهره مندی از ظرفیت‌های مردمی فعال، سمن‌ها و مؤسسه‌های خیریه و گروه‌هایی است که در این حوزه فعالیت می‌کنند.

ملکی استفاده از تجربیات، ایده‌ها و مدل‌های مختلف تشکل‌های مردمی و مردم نهاد برای برون رفت از مشکلات کودکان کار را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: مشکلات و چالش‌ها و دغدغه‌های این حوزه پیگیری شود و با رفع موانع موجود به دنبال ارتقای کیفی و کمی آنها پیش برویم.

وی از آذربایجان شرقی به عنوان یکی از استان‌های پیشرو در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی کودکان کار یاد کرد و گفت: الگوبرداری و بهره‌مندی سایر استان‌ها از تجربه‌های موفق آذربایجان شرقی در حوزه‌های اجتماعی ضروری است.

ملکی ادامه داد: آذربایجان شرقی و تبریز در زمینه پیشگیری از آسیب‌های کودکان کار، سامان‌دهی و مواجهه با این پدیده جزو بهترین‌ها بوده و از ظرفیت‌های مردمی بسیار وسیعی برخوردار است.

وی اظهار کرد: برای هم افزایی و هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌های فعال در حوزه کودکان کار باید شبانه روز تلاش کنیم تا مأموریت‌ها و تکالیف ذاتی خود را با کمترین مانع انجام دهند و به موازات آن ظرفیت‌های مردمی نیز مورد حمایت و پشتیبانی قرار بگیرد تا دغدغه کمتری در حوزه‌های اجتماعی کشور وجود داشته باشد.

کد خبر 6097641

دیگر خبرها

  • عفاف و حجاب موضوع اجتماعی و فرهنگی است
  • عبور موفق از پیک تابستان نیازمند همراهی مردم/ جایزه ۶۰۰ دستگاه خودرو ویژه مشترکین کم مصرف
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه نیازمند دریافت خدمات روانشناختی هستند
  • آذربایجان شرقی استان پیشرو در زمینه کاهش آسیب اجتماعی کودکان کار
  • مستحکم شدن جامعه هدف با دادن مشاوره دقیق و درست
  • تصویب اولویت‌های اساسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گیلان
  • دومین نمایشگاه انفرادی «نگاهی به خراسان شمالی» برگزار می‌شود
  • ضرورت مشارکت ذینفعان حوزه علوم انسانی در تدوین سیاست‌ها
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • ضرورت توجه به اعتلای فرهنگ عمومی تکریم در جامعه