Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی سیرجان گفت:در برنامه بسیج ملی کنترل فشار خون که از ۱۷خرداد آغاز شد و ۱۵ تیر ماه در سراسر کشور به پایان رسید، در سیرجان بیش از ۸۱ هزار فشارخون ثبت شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد موقری معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی سیرجان در گفت وگو با خبرنگار راه آرمان اظهارداشت: اگر فردی که مبتلا به فشارخون است، درمان نشود به شدت خطرناک است و باعث بروز سکته‌های قلبی، مغزی، از کار‌افتادگی، ناراحتی‌های چشمی، مشکلات اندامی و… می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موقری پور افزود: سرمایه‌گذاری بر روی بیماری فشارخون و انجام کار پیشگیری و درمان، یک سرمایه‌گذاری خوب و مطمئن برای جامعه است ، به همین دلیل وزارت بهداشت طرح کنترل فشار خون رابه عنوان اولین طرح ملی انتخاب کرد.

وی در مورد نتایج این طرح در شهرستان سیرجان گفت: حدود ۱۰۰۰ نفر به عنوان ناظر، پرسش‌گر، بهورز، مراقب‌سلامت، پزشک، خدمات و… در ۲۱۸ مرکز شامل ایستگاه ثابت و سیار، و مراکز و پایگاه بهداشتی درمانی، بیمارستان‌ها و خانه بهداشت، درمانگاه های دولتی و خصوصی در طرح کنترل فشار خون مشارکت داشتند.

به گفته‌ی موقری پور طبق آمار مرکز بهداشت سیرجان در برنامه ملی کنترل فشار خون در سیرجان بیش از ۸۱ هزار نفر مربوط به گروه سنی هدف که همانا افراد بالای ۳۰سال، بیماران کلیوی و زنان باردار بودند، کنترل شد و افرادی دارای فشار خون بالا نیز شناسایی شدند.

 وی در پاسخ به اینکه چگونه افراد شناسایی شده در این طرح پیگیری می‌شوند، گفت: پیگیری‌ و آنالیز آماری این طرح تا اول مهر ماه ادامه دارد؛ با توجه به اینکه پروسه تشخیص بیماری فشار خون زمانبر است بنابراین افرادی که پیامک برایشان ارسال شده باید به تدریج به پزشک مراکز بهداشتی درمانی مراجعه نمایند تا پزشک پس از اندازه گیری فشار خون نسبت به بیمار بودن یا نبودن فرد تصمیم بگیرد.

موقری‌پور آگاهی مردم نسبت به بیماری فشار خون را از نتایج دیگر این طرح ملی دانست و عنوان کرد: مردم فهمیدند این طرح به نفع‌شان است تعداد زیادی از مردم اطلاع نداشتند که فشار خون‌شان نزدیک به مرز است و در مرحله پیش‌فشار خون هستند. بنابراین مطلع شدند تا بیشتر به سلامتی خود اهمیت بدهند.

رئیس مرکز بهداشت سیرجان از همراهی و حمایت‌های رییس و هیات رئیسه دانشکده علوم پزشکی، پرسنل معاونت بهداشتی دانشکده، پرسنل بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها، همکاران اورژانس، فرمانداری، هلال‌احمر، شهرداری، سفیران سلامت، دانشجویان دانشکده، رابطان بهداشت و همه افراد و دستگاه‌هایی که به هر نحوی در اجرای این طرح ملی همکاری داشتند تشکر و قدردانی کرد.در برنامه بسیج ملی کنترل فشار خون که از  ۱۷خرداد آغاز شده بود ۱۵ تیر ماه در سراسر کشور به پایان رسید، در سیرجان بیش از ۸۱ هزار فشارخون ثبت شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۱۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه های هفته سلامت با مشارکت مردم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه برنامه‌های هفته سلامت با مشارکت مردم در حال اجراست، گفت: تقویت خدمات بهداشتی با مشارکت بخش خصوصی در حاشیه شهر‌ها، اجرابی برنامه سلامت با رویکرد کارآفرینی، خود مراقبتی با محوریت ارتقای سطح زندگی سالم در جامعه، ارتقای نظام مدیریت بیماری بویژه کنترل بیماری‌ها نوپدید و بازپدید، و توسعه زیرساخت‌های بهداشتی بهداشتی در ارائه خدمات بهداشتی از جمله راهبرد‌های برنامه‌های هفته سلامت است.
دکتر واعِظ افزود: ارتقای سلامت و حوزه بهداشتی در سطح منطقه بویژه در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر و توسعه سلامت در خانواده از دیگر راهبرد‌ها و برنامه‌های هفته سلامت است که با مشارکت مردم انجام می‌شود.
یکم تا هفتم اردیبهشت بعنوان هفته سلامت نامگذاری شده است.

دیگر خبرها

  • تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها
  • دستاورد گواهی ۳۰ درصدی چه بود؟/ تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها
  • افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند
  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • اجرای برنامه های هفته سلامت با مشارکت مردم
  • انتقاد مگوایر از آنتونی: لازم نبود ذوق کنیم!
  • اجرای طرح تشدید کنترل کیفی آب و کیفیت مواد غذایی در اهواز
  • فشار دلالان برای حفظ سود چند صد میلیونی از پارس/ چرا زیان خودروساز و سهامداران دیده نمی‌شود؟
  • ۱۷ برابر شدن قرار داد‌های دانشگاه شاهد با صنعت
  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود