Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، یک شخصیت نام آشنای آمریکایی که  از ۱۹۷۷ تا ۱۹۹۷ در مناصب مختلف وزارت دفاع (پنتاگون) حضور داشته و از ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۷ هم وزیر دفاع آمریکا بوده، با رد اظهارات «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا درباره ایران و برجام، تصریح کرد که  او دروغ می‌‌گوید.

«ویلیام پری» که نوزدهمین وزیر دفاع آمریکا است، در صفحه توییتر شخصی خود به توییت نوزدهم تیرماه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا که در آن ادعا کرده بود، ایران مخفیانه در حال غنی سازی بوده، پاسخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ در آن توییت مدعی شده بود: «ایران از مدت‌ها پیش به صورت مخفیانه و در نقض کامل توافق وحشتناک ۱۵۰ میلیارد دلاری که جان کری و دولت اوباما انجام دادند "در حال غنی‌سازی" بوده است.  به خاطر داشته باشید که این توافق قرار بود ظرف مدت کوتاهی در چند سال منقضی شود».

پری در پاسخ به این توییت اینطور نوشت: «اینها همه‌اش دروغ است».


پیش از این شبکه خبری «سی‌ان‌‌ان» هم طی گزارشی به تشریح سه اشتباه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا درباره توافق هسته‌ای ایران در توییتی که او نوزدهم تیرماه در این مورد داشت پرداخت.

سی‌ان‌ان در این گزارش به راستی‌آزمایی توئیت ترامپ پرداخته و نوشته است که هر سه قسمت این توئیت اشتباه هستند. ناظران بین‌المللی هسته‌ای و حتی مقام‌های خود دولت ترامپ اذعان کرده‌اند که ایران تا همین اخیراً به محدودیت‌های توافق در خصوص فعالیت‌های غنی‌سازی خود پایبند بوده است. ترامپ درباره میزان پولی که ایران به موجب این توافق به آن دست پیدا کرده هم اغراق کرده است. ضمن اینکه اظهارنظر او درباره اینکه این توافق به زودی «منقضی» خواهد شد، اشتباه است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ایران آمریکا دونالد ترامپ توافق هسته ای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۱۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و ظریف

 دکتر رضا ملک‌زاده، وزیر بهداشت در دولت اکبر هاشمی رفسنجانی، فوق تخصص گوارش و کبد و عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی گفت: واقعاً آن کاری که ما در برجام انجام دادیم بی‌نظیر بود، رفتیم با همه قدرت‌های دنیا پشت یک میز نشستیم و با کار‌هایی که دکتر ظریف انجام داد افتخاری به دست آمد، اما متاسفانه افرادی که اصلاً برجام را نخواندند با آن مخالفت کردند تا یک پیمان افتخارآمیز برای ایران زیر سوال برود، وضعیت تحریم‌ها به‌شکلی شده که هر روز وضعیت کشور تغییر می‌کند و این ناامیدی‌ها را تشدید کرده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پمپاژ دروغ‌های رسانه‌ای علیه دانشجویان معترض دانشگاه‌های آمریکا + فیلم
  • اولمرت، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی: اسرائیل از جنگ غزه پیروز بیرون نخواهد آمد/ تهاجم به رفح تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا و سراسر جهان را تشدید می‌کند
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است
  • بازداشت هزاران دانشجو در آمریکا دروغ آزادی بیان را اثبات کرد
  • بلینکن: راه‌های دیگری به جای حمله به رفح وجود دارد
  • (ویدیو) نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و ظریف
  • بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»