Web Analytics Made Easy - Statcounter

صادق ضیاییان رئیس مرکز خشکسالی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت میزان بارش اظهار کرد: براساس آخرین آمار از ابتدای مهر تا ۲۱ تیر، مجموع بارش‌های کشور ۳۱۲.۲ میلی متر بوده، در حالیکه مدت مشابه سال قبل ۱۵۹.۳ میلی متر و بلندمدت ۲۲۳.۹ میلی متر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه میزان بارش نسبت به بلندمدت بیش از ۳۹ درصد و مدت مشابه سال قبل ۹۶ درصد رشد داشته است، افزود: این در حالی است که سال گذشته در این مقطع زمانی، ۲۹ درصد کاهش بارش نسبت به دوره بلندمدت را داشتیم.

ضیاییان با اشاره به اینکه تمامی استان‌ها بیش از نرمال بارش دریافت کردند، بیان کرد: در این میان استان ایلام ۹۹ درصد و لرستان ۸۸ درصد بیشترین میزان افزایش و اردبیل با ۳ درصد و کرمان با ۵ درصد کمترین میزان بارش را نسبت به دوره بلندمدت داشتند.

بیشتر بخوانید: جبران بخشی از کمبود منابع آب های زیر زمینی/ پیش بینی دقیقی از بارش در سال آتی نمی توان داشت

رئیس مرکز خشکسالی ادامه داد: با توجه به افزایش میزان بارش در سال زراعی ۹۸-۹۷، بیش از ۱۳۴ درصد یک سال زراعی، بارش کشور تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه بارش‌های تابستانه سهم چندانی از بارش‌های یکسال زراعی را ندارند، بیان کرد: اگرچه بارش‌های تابستانه تنها ۴ درصد بارش‌های کل کشور را تشکیل می‌دهد، اما به سبب آنکه ماهیت بارش‌های تابستانه رگباری است، به همین دلیل احتمال وقوع سیل دور از انتظار نیست.

ضیاییان با بیان اینکه عمده بارش‌های تابستانه به استان‌های گیلان، مازندران و گلستان اختصاص دارد، گفت: با وجود آنکه سایر استان‌ها بارش قابل توجهی ندارند، اما پیش بینی می‌شود که شرایط نرمال بارش در فصل تابستان ادامه یابد.

به گفته این مقام مسئول، باتوجه به شرایط مناسب اقلیمی پیش بینی می‌شود که میزان بارش تا پایان سال زراعی حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد بیش از نرمال باشد.

رئیس مرکز خشکسالی از افزایش دما در ماه‌های آتی خبر داد و گفت: بنابر بولتن‌های هواشناسی پیش بینی می‌شود که میزان دما تا پایان فصل تابستان در اغلب نقاط کشور بین نیم تا یک درجه افزایش یابد.

وی در پایان درباره تاثیر بارش‌های اخیر بر وضعیت آب سد‌ها و آب‌های زیرزمینی تصریح کرد: از دیدگاه هواشناسی، وضعیت آب سد‌ها و آب‌های زیرزمینی تا حدودی بهبود پیدا کرده است، اما جوابگوی خشکسالی‌های گذشته نیست.

انتهای پیام/

رشد بارش نسبت به بلندمدت تا پایان سال زراعی استمرار دارد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی آب و هوا بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۲۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان بارش‌های روز گذشته در خراسان شمالی اعلام شد

میزان بارش‌های سامانه اخیر که روز گذشته در خراسان شمالی فعال بود، اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، میزان بارش‌های سامانه اخیر که روز گذشته در خراسان شمالی فعال بود، اعلام شد.

بر این اساس بجنورد ۶.۵ میلی متر، آشخانه ۵.۱ میلی‌متر، راز ۴.۹ میلی‌متر، شیروان ۱۱.۹ میلی‌متر و صفی‌آباد ۵.۵ میلی‌متر بارندگی را ثبت کردند.

همچنین ۱۰.۷ میلی متر بارش در فاروج را شاهد بودیم.

ایستگاه کلات اسفراین با ۳۵.۶ میلی‌متر بیشترین بارش را طی گذر سامانه بارشی به خود اختصاص داده است.

کد خبر 750744

دیگر خبرها

  • ۵.۷ میلی‌متر باران در لرستان بارید
  • میانگین بارش در خراسان شمالی ۸۲ درصد افزایش پیدا کرده است
  • کلان‌شهر اصفهان بارش‌های یک‌سال زراعی کامل را دریافت کرد
  • کاهش بیش از ۱۰۰ میلیمتری بارش در تهران
  • میزان بارش باران در ۷۲ ساعت گذشته خراسان جنوبی اعلام شد
  • میزان بارش‌های روز گذشته در خراسان شمالی اعلام شد
  • نگاهی آماری به بارش‌های امسال کرمانشاه
  • ۴۸ میلی متر میانگین بارش در استان کرمانشاه/ روانسر با ۱۰۰ میلی متر رکورددار است
  • بارش ۴۸ میلی متری باران برای کرمانشاه
  • سامانه بارشی اخیر میانگین ۴۸ میلی مترباران در استان کرمانشاه  برجای گذاشت