Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@17:09:52 GMT

آتش‌سوزی در ۳ روستای بوکان خسارت برجای گذاشت

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۰۲۳۳۹

آتش‌سوزی در ۳ روستای بوکان خسارت برجای گذاشت

فواد هاشمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حادثه نخست که بعد از ظهر روز گذشته در مزارع روستای «اوزون قشلاق» از توابع بخش سیمینه روی داد تعداد زیادی کلوش بسته‌بندی شده دچار آتش‌سوزی شده و بیش از ۴۰ میلیون ریال خسارت برجای گذاشت.

وی ادامه داد: اطفای حریق این آتش‌سوزی توسط آتش‌نشانان پایگاه روستایی «رحیم‌خان» و با کمک اهالی روستا انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمی اضافه کرد: در حادثه دوم نیز مقادیر زیادی خرمن کاه و نخود در روستاهای «عبدالله آباد» و «سراب» از توابع بخش سیمینه بوکان طعمه حریق شد که در این حادثه نیز بیش از ۲۰ میلیون ریال خسارت به کشاورزان وارد شد که آتش این مزارع نیز با حضور تیم آتش‌نشانی این دهیاری و تلاش نیروهای مردمی مهار شد.

وی اظهار داشت: حادثه بعدی نیز در روستای "کانی‌دریژ" از توابع بخش مرکزی بوکان به وقوع پیوست که در این حادثه نیز انبار جمع‌آوری کاه طعمه حریق شد که با وجود حضور آتش‌نشانان ایستگاه شماره ۲ این شهرستان جهت اطفای حریق، یک انبار کاه به کلی در آتش سوخت.

وی از آتش سوزی در کوه «برده زرد» شهر بوکان نیز خبر داد و گفت: با اطلاع به سامانه ۱۲۵، امدادگران آتش نشانی ایستگاه شماره ۲ به منطقه اعزام شدند که با همراهی نیروهای مردمی اطفا حریق انجام گرفت ولی در این حادثه حدود یک هکتار از مراتع این منطقه در آتش سوخت.

از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۸ هکتار مراتع و بیش از هفت هکتار مزارع گندم در بوکان طعمه آتش‌سوزی شده و از بین رفته است.

افزایش دمای هوا و افزایش تراکم گیاهی به دلیل بارندگی‌های مناسب سال زراعی و از سویی دیگر بی‌دقتی افراد موجب افزایش آتش‌سوزی در سطح مراتع و گندمزارهای منطقه شده است.

اداره منابع طبیعی با صدور اطلاعیه‌هایی از شهروندان و طبیعت گردان در خواست کرده است از رها سازی مواد شیشه‌ای (نظیر انواع بطری شیشه‌ای و پلاستیکی)، خرده شیشه و اشیا مشابه در داخل جنگل‌ها و مراتع خودداری شود، زیرا این اشیا همانند عدسی ذره بین عمل کرده و موجب اشتعال علوفه خشک و مواد قابل اشتعال کف جنگل‌ها و مراتع گردیده و کانون‌های آتش در مناطق ایجاد می‌کنند.

بوکان یکی از شهرهای جنوبی آذربایجان‌غربی است.

۷۵۱۰/‏۶۱۸۵/‏۷۱۲۹

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۲۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با مدیران مقصر در آتش سوزی شهرک امام زاده ابراهیم شفت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ حجت الاسلام و المسلمین صادقی گفت: دستگاه قضایی با مقصران حادثه آتش سوزی امام زاده ابراهیم شفت و مدیران و مسئولان خاطیِ این منطقه برخورد خواهد شد.

رئیس کل دادگستری گیلان با ابراز تاسف از حریق شهرک امام زاده ابراهیم، از تلاش‌های هلال احمر ، اورژانس و همه نهاد‌هایی که در اطفای حریق و ساماندهی مصدومان در این منطقه تلاش کردند قدردانی کرد.

وی با تاکید بر اینکه آسیب و خسارت‌های زیادی به مردم منطقه وارد شده است گفت: مسئولان باید در اسکان و کمک رسانی حادثه دیدگان از حداکثر امکانات استفاده کنند.

رئیس شورای قضایی گیلان با اشاره به اینکه در نخستین ساعات این حادثه ، دادستان شهرستان شفت در محل حاضر و دستورات اولیه قضایی را صادر کرد، افزود: در مرکز استان هم ، با تشکیل جلسه ، برضرورت پیگیری ، شناسایی علت حادثه و برخورد با عوامل آن تاکید شد.

وی با بیان اینکه کوتاهی برخی مسئولان در این حادثه محرز شده است، اضافه کرد: دستگاه قضایی با مدیرانی که ترک فعل کرده و اهمال آنان باعث گسترش آتش سوزی و تضییع حقوق مردم شده است برخورد قاطع خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • عملکرد تیم خبری مهر در گیلان راضی کننده است
  • ضرورت برخورد جدی دستگاه قضا با عاملان آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها
  • جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی روستای گیلان
  • جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت
  • آتش سوزی آشپزخانه در محله مفتح اطفا شد
  • نقش برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی هولناک شفت ‌
  • احراز قصور برخی مسؤولان در جریان آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت
  • برخورد با مدیران مقصر در آتش سوزی شهرک امام زاده ابراهیم شفت
  • قصور برخی مسئولان در جریان آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت احراز شد + جزئیات
  • بازداشت در انتظار مدیرانی که در آتش سوزی امامزاده ابراهیم شفت ترک فعل کرده‌اند