Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@09:44:51 GMT

ورزش‌های رزمی قم با استعدادیابی متحول شده است

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۰۲۵۸۰

ورزش‌های رزمی قم با استعدادیابی متحول شده است

علی یزدی عصر یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر ضرورت استعدادیابی در رده‌های مختلف افزود: سال گذشته نخستین دوره لیگ مسابقات کیک بوکسینگ قم به‌منظور استعدادیابی و پشتوانه سازی رده‌های مختلفی سنی در قم برگزار شد که نتیجه آن کسب ۱۸۶ مدال توسط رزمی‌کاران استان در سال ۹۷ بود.

وی ادامه داد: مسابقات لیگ انفرادی کیک بوکسینگ قم در ۳ هفته و طی ۳ ماه برگزار می‌شود به همین دلیل، رزمی‌کاران در باشگاه‌ها و زیر نظر مربیان خود چندین ماه به‌صورت حرفه‌ای و جدی برای درخشش در این رقابت‌ها آماده می‌شوند که این موضوع موجب افزایش سطح کیفی رزمی‌کاران استان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یزدی با اشاره به رشد کمی و کیفی ورزش رزمی قم ادامه داد: ۲۷۰ رزمی‌کار در چهار رده سنی در دومین لیگ انفرادی کیک بوکسینگ قم حضور داشتند که این آمار ۲۵ درصد نسبت به دوره نخست این لیگ افزایش داشته است.

ریس هیات ورزش‌های رزمی قم بابیان اینکه مطالعات طراحی این لیگ یک سال به طول انجامیده و این لیگ دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی است گفت: جایگزینی فرد- تیم به‌جای تیم ازجمله ویژگی‌های منحصربه‌فرد این لیگ است که این موضوع موجب می‌شود تا هر مربی و باشگاه با داشتن حتی یک ورزشکار بتواند در مسابقات لیگ شرکت کند و این در حالی است که در لیگ‌های مرسوم محدودیت‌هایی برای تعداد تیم‌ها و نیز تعداد ورزشکار هر تیم وجود دارد.

یزدی با اشاره به کسب ۱۸۶ مدال توسط رزمی‌کاران قم در سال گذشته افزود: از این تعداد مدال، ۴ مدال در رقابت‌های بین‌المللی، ۲۴ مدال در مسابقات انتخابی تیم ملی و ۱۵۸ مدال در رقابت‌های مختلف قهرمانی کشور کسب‌شده است.

وی بابیان اینکه سهم رزمی‌کاران آقای قم در رقابت‌های بین‌المللی یک طلا ویک برنز و سهم بانوان رزمی‌کار قم ۲ مدال طلا در سال ۹۷ بود، ادامه داد: هیات ورزش‌های رزمی استان در مسابقات انتخابی تیم ملی ۴ مدال طلا، ۳ مدال نقره و ۱۰ مدال برنز در بخش آقایان و یک مدال طلا، ۳ مدال نقره و ۳ مدال برنز در بخش بانوان را از آن خود کرده است.

هیات ورزش‌های رزمی در کشور شامل ۱۰۵ رشته رزمی است که تنها ۳۰ رشته از آن زیرمجموعه هیات ورزش‌های رزمی قم فعال است. از ۳۰ رشته فعال در این استان نیز هشت رشته ازجمله موی تای، وکوتورین و همچنین پنج سبک کیک بوکسینگ بیشترین فعالیت را دارد.

ورزشکاران رزمی‌کار عضو هیات ورزش‌های رزمی این استان سالانه به‌طور میانگین ۱۰۰ مدال جهانی، آسیایی و کشوری کسب می‌کنند.

۷۴۰۴/ ۱۱۷۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم ورزش و جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۲۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت رکورد جهانی هنر‌های رزمی با تلاش ورزشکار هوراندی

میثم رشتبر با عزمی راسخ رکورد جهانی تکنیک‌های رزمی روی کیسه بوکس را به نام خود به ثبت رساند.

این حرکت ارزشمند در زمان ۴۸ ساعت و بدون وقف با نظارت دقیق کمیته ثبت رکورد فدراسیون و سازمان‌های بین‌المللی ایمارو و تافیسا برگزار شد، مهارت و استقامت خارق‌العاده رشتبر را به اثبات رساند و جلوه‌ای دیگر از تعهد داوطلبان هلال احمر در مسیر صلح و بشردوستی را به نمایش گذاشت.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • یک مربی زن، رییس یک رشته پر مدال المپیکی شد!
  • ترکیب منچستریونایتد متحول می‌شود/ ۳ بازیکن فروشی نیستند
  • اعزام ۱۰ تیم ورزش نابینایان البرز به مسابقات قهرمانی کشور
  • استارت حسن یزدانی برای ثبت رکورد 2 رقمی در تاریخ ورزش ایران
  • استعدادیابی آینده سازان فوتبال در استان یزد
  • اسبقیان خطاب به دوومیدانی‌کاران: عملکرد شما را تحت نظر داریم
  • ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود 
  • ثبت رکورد جهانی هنر‌های رزمی با تلاش ورزشکار هوراندی
  • تجلیل از باستانی کاران شهرستان اسدآباد
  • ثبت رکورد جهانی هنرهای رزمی توسط ورزشکار هوراندی