Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@22:00:10 GMT

ساخت خودروی نظامی ایرانی در وزارت دفاع

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۰۲۶۰۸

ساخت خودروی نظامی ایرانی در وزارت دفاع

وزیر دفاع و پشتیبانی از تولید خودروی نظامی از سوی صنایع دفاعی کشورمان خبر داد. ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۴ سیاسی نظامی | دفاعی | امنیتی نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، گفت: شش ماه پیش از این به خودروسازها اعلام کرده بودیم زمانی که خارجی‌ها به تعهدات خود عمل نکردند و از کشورمان خارج شدند هر بخشی از این کار که از طریق بخش خصوصی قابل انجام نباشد ما این آمادگی را داریم با توجه به تکنولوژی که وجود دارد جایگزین آنها شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیرحاتمی: با هدف قرار گرفتن پهپاد آمریکایی حساب کار دست دشمن آمد

وی ادامه داد:به حمدالله این اتفاق افتاده و حدود 1500 میلیارد تومان قرارداد بین صنایع دفاع و خودروسازان برای تامین اقلام حساس که قابل تولید نبوده منعقد شده و در اختیار خودروسازان قرار خواهد گرفت.

امیر حاتمی تصریح کرد:این اقلامی که تولید می‌شود بیشتر برای تکمیل خودروهای موجود است و اقلامی که تولید می‌شود (مثل کامپیوتر خودرو) از کیفیت خوبی برخوردار است.

وزیر دفاع با بیان اینکه برنامه خاصی برای تولید خودروی غیرنظامی نداریم، اظهار داشت: بر روی خودروی نظامی کار کرده‌ایم و به زودی یک تحویل یک خودرو از این نوع را  خواهیم داشت.

انتهای پیام/

R1373/P/S1,11/CT12 واژه های کاربردی مرتبط وزارت دفاع ایران اخبار نظامی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت دفاع ایران اخبار نظامی وزارت دفاع ایران اخبار نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۲۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شویگو: روسیه به تسلیحات بیشتر و بهتری برای حفظ سرعت پیشروی‌ها در جنگ نیاز دارد

وزیر دفاع روسیه گفت که ارتش این کشور باید کمیت و کیفیت تولید تسلیحات خود را به منظور حفظ سرعت پیشروی‌های روسیه در جنگ با اوکراین بالا ببرد.

به گزارش ایسنا، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه، امروز (چهارشنبه) گفت که روسیه باید کمیت و کیفیت تسلیحات خود را به منظور حفظ  سرعت پیشروی‌های روسیه در منطقه عملیاتی در اوکراین بالا برده و ترکیب رزمی نظامیان خود را گسترش دهد.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که شویگو در جلسه‌ای در مقر فرماندهی مشترک نیروهای مسلح روسیه گفت: برای حفظ سرعت لازم حملات و اطمینان یافتن از تقویت توان رزمی گروه نظامیان برای اقدامات بیشتر، افزایش کمیت و کیفیت تسلیحات و تجهیزات نظامی‌ ارسالی برای نیروها لازم است.

او بیان کرد که فرماندهی مرکزی ارتش در حال انجام دادن فعالیت‌های هدفمندی برای تحقق این امر است.

شویگو همچنین گفت: با برخی شرکت‌های صنعتی قراردادهایی به شرط ظرفیت کامل آن‌ها و کاهش حداکثری بازه تولید تسلیحات و تجهیزات نظامی امضا شده است.

افزون بر این، وزارت دفاع روسیه، دیروز اعلام کرد که تجهیزات جدید برای دفاع پهپادی روسیه در طی این جلسه به شویگو ارائه شده است.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: نتایج مدرن‌سازی تسلیحات استاندارد جهت بالا بردن بازدهی و قابلیت مبارزه با پهپادهای دشمن و حفاظت نیروها در مقابل پهپادهای دشمن در خط مقدم به وزیر دفاع ارائه شد.

طبق تصاویر ویدیویی ارائه‌شده توسط وزارت دفاع روسیه، این تجهیزات جدید شامل یک مسلسل ضد هواپیما با یک قطعه نشانه‌روی جدید است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اقرار مقام ارشد نظامی انگلیس به ضعف دفاعی این کشور در برابر حملات موشکی
  • روسیه: ارتش اوکراین ۹۳۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • تپش دانش بومی در قلب خودروی ایرانی
  • عملیات ارتش روسیه در مقر فرماندهی نیروهای اوکراینی
  • دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین
  • شویگو: روسیه به تسلیحات بیشتر و بهتری برای حفظ سرعت پیشروی‌ها در جنگ نیاز دارد
  • خودروسازان به ازای هر ۱ میلیون دلار ارز تخصیصی، چه تعداد خودروی نو تولید کردند؟
  • استقبال وزیر تانزانیایی از انتقال دانش فنی ساخت لوازم خانگی ایرانی
  • ویژگی‌ بهترین ردیاب‌های خودروی ایرانی که باید بدانید
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست