Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری، هیأت عالی واگذاری سوم خرداد امسال مصوب کرد بقیه سهام دولت در شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا که به‌ترتیب معادل ۱۴ و ۱۷درصد است، فروخته شود. بر همین اساس روز گذشته زهره عالی‌پور، عضو هیأت عامل و معاون واگذاری سهام و بنگاه‌های سازمان خصوصی‌سازی‌ تأکید کرد: وزارت اقتصاد هم مجوز واگذاری باقیمانده سهام دولت در دو شرکت خودروسازی‌ را از سران ۳قوه دریافت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او، البته بخشی از سهام این دو شرکت در وثیقه است و با توجه به جلساتی که با وزیر صنعت داشته‌ایم، قرار است رفع شود. هنوز مشخص نیست چطور سهام این دو شرکت به‌طور همزمان در وثیقه است. رسانه‌ها از قبل پیش‌بینی کرده بودند که در جریان فروش سهام این دو شرکت به بخش خصوصی موانعی تراشیده خواهد شد که جلوی واگذاری گرفته شود. دیروز در همین رابطه میرعلی‌اشرف پوری‌حسینی، رئیس سازمان خصوصی‌سازی هم گفت: سهام شرکت خودروسازی سایپا و ایران‌خودرو با توجه به اینکه در وثیقه افراد دیگری است، تا زمانی که از فک وثیقه آزاد نشود، موجودیت ندارد.

او افزود: این دو شرکت باید براساس قانون ایدرو ابتدا از وثیقه خارج شوند و سپس اقدامات لازم برای فروش ۲۰درصد سهام این دو شرکت انجام شود و تا این کار محقق نشود، هیچ اقدامی انجام نمی‌شود. پوری‌حسینی در پاسخ به این پرسش که سهام دو شرکت در وثیقه چه کسانی است، گفت: اطلاعی از اینکه سهام این دو شرکت در وثیقه چه کسانی است، ندارم.

کد خبر 447775

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خودرو ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۲۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط فروش قسطی جک J ۴ و کی ام سی T ۸

شرکت کرمان موتور شرایط فروش اقساطی دو خودرو جک J ۴ و کی ام سی T ۸ را اعلام کرد.

در این طرح شرکت کرمان موتور، کی ام سی T ۸ با قیمت مصوب یک میلیارد و ۶۹۷ میلیون تومان با موعد تحویل ۹۰ روز در رنگ‌های سفید، مشکی، قرمز و آبی زنگاری عرضه می‌شود.

همچنین جک J ۴ اتوماتیک با قیمت مصوب ۷۹۱ میلیون تومان با موعد تحویل ۶۰ روز کاری و در رنگ‌های سفید، مشکی، خاکستری، طوسی روشن، قرمز، آبی زنگاری و قهوه‌ای عرضه می‌شود.

بخشنامه فروش و مشخصات خودرو جک J۴

بخشنامه فروش و مشخصات خودرو کی ام سی T۸

دیگر خبرها

  • رسمی؛ مهدی حسینی نسب بار دیگر سرمربی سایپا شد
  • ضرب الاجل وزارت صمت به ایران خودرو و سایپا
  • رییس سازمان خصوصی سازی: ۵ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد
  • ۵.۲۲ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد/ واگذاری سهام به ۳۰۰۸ کارگر در دولت سیزدهم
  • ۵ میلیارد سهم به نام کارگران شد
  • (عکس) مقایسه ال۹۰ با نمونه بومی‌سازی شده!
  • شرایط فروش قسطی جک J ۴ و کی ام سی T ۸
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد+ فیلم
  • وزارت ورزش همچنان مالک استقلال و پرسپولیس!