Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، بازار ارز و سکه این روز‌ها با ریزش قابل ملاحظه قیمت‌ها روبرو بوده است و امروز هر دلار در بازار به محدوده ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان رسید و پیش بینی‌ها نشان می‌دهد عبور دلار از این مرز روانی بتواند ریزش قیمت‌ها را تشدید نماید.

ابراهیم محمدولی، رییس اتحادیه طلا و سکه در خصوص وضعیت بازار  اظهار کرد: بازار این روز‌ها تحت تاثیر اخبار مثبت اقتصادی است و همین مساله نشان می‌دهد وقتی مدیریت اقتصادی درست باشد، تحولات سیاسی تاثیر چندانی بر بازار به جا نخواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتحادیه طلا و سکه با تاکید بر برخی مشکلات موجود گفت: توقیف نفتکش ایرانی و کاهش فروش نفت و مجادلات داخلی طبیعتا باید روند قیمت‌ها را افزایشی می‌کرد، اما نکته مهم اینجاست که مدیریت دقیق بازار سبب شده است داده‌های اقتصادی جواب بدهد.

وی با بیان اینکه عرضه ارز تحت تاثیر ورود ارز حاصل از صادرات غیرنفتی توسط صرافی‌ها افزایش یافته است، افزود: صادرکنندگان غیرنفتی کم کم بازار‌های خود را یافته اند و از این رو توانسته‌اند روند ورود ارز به کشور را تسریع کنند، اما نکته مهم اینجاست که باید این روند ادامه یابد.

محمدولی با اشاره بر اینکه ورودی ارز جوابگوی تقاضای موجود در بازار است، گفت: این روز‌ها قیمت در حال ریزش است و از این رو بسیاری از سرمایه گذاران نسبت به فروش سکه و طلای خود اقدام می‌کنند، همین امر سبب تسریع در روند ریزش می‌شود.

پیش‌بینی بازار در روز‌های آینده

رئیس اتحادیه طلا و سکه با بیان اینکه قیمت سکه امروز به کمترین میزان از ابتدای سال جاری تا کنون رسیده است، ادامه داد: قیمت تمام سکه بهار آزادی به ۴ میلیون و ۳۴۰ هزار تومان رسیده است که البته طبق براورد‌ها هنوز حبابی ۱۹۰ هزار تومانی را داراست از این رو همچنان بازار برای کاهش بیشتر قیمت جا دارد.

برخی از فعالان بازار نیز معتقدند که مرز روانی سکه در حال حاضر رقم ۴ میلیون تومان است و نزدیک‌تر شدن به این مرز روانی در حال حاضر برای بازار چندان مقبول نیست چرا که سطح مقاومتی بازار در این محدوده قرار دارد.

محمدولی با تاکید بر اینکه نتیجه سیاست‌های مدیریتی در بازار ارز و سکه خود را نشان داده است، اضافه کرد: پیش بینی می شود عدم تغییر شرایط مانع نوسان دوباره قیمت‌ها شود و بازار پس از تعدیل خود به ثبات خواهد رسید.

رئیس اتحادیه طلا و سکه با اشاره بر اینکه همکاری صادرگنندگان غیرنفتی ثمره خود را امروز نشان داده، افزود: همین حالا دلار به کمتر از ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان نیز فروخته می‌شود و قیمت در این محدوده قرار دارد.

وی در پاسخ به این سئوال که قیمت خرید طلا و سکه در حال حاضر چقدر است، گفت: فعالان منصف هر مثقال طلا را حدود ۵ هزار تومان ارزان‌تر از قیمت بازار خریداری می‌کنند، اما طبیعی است در دوره‌های ریزش و افزایش تقاضا برای فروش قیمت‌های پیشنهادی برای خرید کمتر می‌شود.

منبع: خبر آنلاین

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی قیمت سکه قیمت ارز مشکلات اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۳۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکاپوی کانال‌های تلگرامی برای توقف ریزش ارز/ دلار بازهم ریخت

به گزارش قدس آنلاین، ادامه سیرنزولی قیمت‌ها در بازار طلا و ارز باعث شده تا قیمت‌ دلار، طلا و انواع سکه نسبت به هفته‌های قبل با کاهش محسوس همراه شود. تا جایی که قیمت دلار که هفته قبل در کانال ۶۴ هزار تومان در نوسان بود امروز به کانال ۶۱ هزار تومان بازگشته است. قیمت سکه نیز هم اکنون به کانال ۴۱ میلیون و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز به ۳.۴ میلیون کاهش یافته است.

نکته مهم بازار هم اینجاست که در عین ریزش قیمت‌ها ولی خریداری در بازار طلا، ارز و سکه وجود ندارد و همه چشم انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها هستند.

بازاری ها می گویند احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ها وجود دارد و به همین دلیل هم الان دیگر مردم و بازاری‌ها ریسک خرید را نمی پذیرند و ترجیح می دهند سرمایه خود را نقد نگه دارند تا در قیمت‌های پایین تر خرید انجام دهند.

بازگشت آرامش در منطقه و فروکش کردن خبرهای منفی سیاسی بعد از قدرت‌نمایی نظامی ایران در منطقه باعث شد تا هیجان منفی از بازار تخلیه شود و در ادامه نیز گفته می شود بازارساز عرضه ارز را در امارات و بازار افزایش داده و همین امر به ادامه روند کاهشی قیمت‌ها کمک کرده است.

البته قیمت‌ انواع ارز درحالی در بازار کاهش یافته و فروشنده ها بدون خریدار مانده اند که کانال‌های تلگرامی درحال دست و پا زدن برای حفظ قیمت دلار در کانال‌های بالاتر هستند.

دلار هم اکنون در بازار تهران با قیمت ۶۱ هزار و ۴۰۰ تومان هم خریدار ندارد؛ دلار فردایی هم اکنون به کانال ۶۰ هزار تومان بازگشته است؛ دلار هرات نیز ۶۱ هزار و ۳۰۰ تومان قیمت خورده است. ضمن اینکه یورو در بازار افشار با قیمت ۶۶ هزار تومان هم خریدار ندارد و فروشنده ها نگران ضرر بیشتر هستند.

با این حال، کانال‌های تلگرامی دلار را در کانال ۶۲-۶۳ هزار تومان قیمت گذاری کرده و تلاش می کنند تا جلوی ریزش قیمت ها را بگیرند. این البته اولین بار نیست که کانال‌های تلگرامی با عضوهای چند میلیونی قیمت دلار را ۲-۳ هزار تومان بالاتر از کف بازار اعلام می کنند. تجربه فعالیت این کانال ها نشان میدهد که هر زمان بازار صعودی یا نزولی بوده قیمت‌های ارز این کانال ها چند هزار تومانی با واقعیت بازار تفاوت داشته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • ۴ دلیل ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و سکه و نقره داغ شدن خریداران
  • ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت
  • ریزش سنگین دلار در بازار تهران؛ بازگشت دوباره به کانال ۵۰ هزاری را شاهدیم؟
  • ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت‌های فردا
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات ۸ اردیبهشت
  • تکاپوی کانال‌های تلگرامی برای توقف ریزش ارز/ دلار بازهم ریخت
  • تکاپوی کانا‌ل‌های تلگرامی برای توقف ریزش ارز/دلار بازهم ریخت
  • ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو
  • اخبار بازار خودرو / ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار
  • ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو