Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالناصر همتی عصر یکشنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی در مشهد افزود: با وجود تحریم‌های گسترده آمریکا، امسال بانک مرکزی توانست ارز را کنترل کند.

وی اظهار داشت: هم اکنون بازار ارز به ثبات رسیده و هیچ گونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه آمریکا و متحدانش به دنبال فلج کردن اقتصاد کشور بودند گفت: بانک مرکزی دیگر اجازه نمی‌دهد نرخ ارز افزایش پیدا کند و در حال کاهش قیمت ارز و افزایش ارزش پول ملی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همتی افزود: آمریکا به دنبال نابودن کردن پول ملی ایران بود به طوری که صحبت از هر دلار ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان می‌کرد که نتوانست به اهدافش برسد.

وی اظهار داشت: قدرت ایران در مقابله با تحریم‌های اقتصادی دشمنان برای همگان آشکار شد به طوری که تحریم‌ها دیگر اثر گذار نیست.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی نمی‌تواند همه نیاز‌های ارزی و ریالی واحد‌های تولیدی را تأمین کند گفت: وظیفه ما در این مرحله حفظ ارزش پول ملی و کنترل تورم است که باید با احتیاط ورود کنیم، زیرا دیگر مردم توان افزایش قیمت‌ها را ندارند.

همتی افزود: دولت با این همه فشار اقتصادی از بنگاه‌های اقتصادی حمایت کرده به طوری که از ابتدای سال جاری تاکنون از طریق بانک مرکزی ۱۲ میلیارد دلار به واحد‌های تولیدی کمک شده است.

وی اظهار داشت: در این مرحله نمی‌توانیم ارز ۴۵ هزار ریالی را حذف کنیم، زیرا هنوز برای کالا‌های اساسی نیاز داریم.

افزایش فروش نفت ایران

همتی با اشاره به افزایش فروش نفت ایران گفت: طبق آخرین اطلاعات دریافتی، فروش نفت جمهوری اسلامی ایران به تدریج رو به افزایش است و فرآیند ورود ارز به ایران نیز تسهیل شده است.
وی افزود: بانک مرکزی به عنوان متولی بخش ارزی و پولی کشور، همچنان تحت فشار حداکثری است، اما بازار ارز از ثبات نسبی برخوردار است.
رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه قرار نیست کسری ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی دولت در بانک مرکزی با چاپ پول تأمین شود، اظهار داشت: بانک مرکزی نمی‌تواند کسری را جبران کند، اما در این زمینه با پرداخت تسهیلات به دولت کمک می‌کنیم.

کار آفرینان باید حمایت شوند

استاندار خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: کلید توسعه در دست سرمایه گذاران و کارآفرینان است که باید از آنان حمایت شود.
علیرضا رزم حسینی افزود: برای جلب مشارکت کار آفرینان باید برای آنان فرش قرمز پهن کنیم.
وی با اشاره به اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در خراسان رضوی اظهار داشت: با اجرای این طرح، همدلی و همراهی بسیار خوبی بین همه ارکان حاکمیت ایجاد شده است.
وی ادامه داد: در این استان تلاش شده از حاشیه‌های سیاسی که فرصت پیشرفت و توسعه را از بین می‌برد، پرهیز کنیم که این امر توانسته در این استان محقق شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: همتی بانک مرکزی تحریم های آمریکا علیه ایران اقتصاد ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۳۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاری های بانکی ایران و افغانستان

هدایت‌الله بدری، رئیس بانک مرکزی افغانستان با حسن کاظمی قمی، سفیر و نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، دیدار و گفتگو کرد.

براساس اطلاعیه بانک مرکزی افغانستان، در این دیدار درباره موضوعات مختلف از جمله توسعه همکاری‌های تجاری و بانکی بین دو کشور گفتگو شده است.

گفتنی است هیاتی دیپلماتیک از ایران به ریاست سفیر ایران در کابل امروز با ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی نخست وزیر طالبان دیدار و گفتگو کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تامین همه نیازهای ارزی توسط بانک مرکزی
  • توسعه همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید/ حمایت ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین
  • انتقاد روزنامه دولتی ایران از تصمیم ایران خودرو/ بانک مرکزی: ۳۰۲ میلیون دلار نیمایی بدون مشتری ماند/ پیمان پاک: گوشت نه تنها افزایش قیمت نداشت، بلکه ارزان هم شد
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی
  • سقف تراکنش غیرحضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • سقف تراکنش غیر حضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • بانک مرکزی: سقف تراکنش غیرحضوری ۲ برابر شد؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان
  • سقف برداشت از حساب های بانکی چقدر شد؟