Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحیمی با تاکید بر اهمیت آموزه‌های دینی در امر ازدواج گفت: عدم انتقال این آموزه‌ها به نسل جدید موجب بروز برخی آسیب‌های اجتماعی می‌شود که امروز شاهد آن هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، ستاد سامان‌دهی امور جوانان با موضوع ازدواج و با حضور «عنایت الله رحیمی»، استاندار فارس، «بتول معلم»، مدیر کل امور اجتماعی استانداری، «حیدرعلی کامیاب»، مدیر کل ورزش و جوانان استان و مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با موضوع جوانان برگزار شد، رحیمی در این جلسه با تاکید بر اهمیت آموزه‌های دینی در امر ازدواج گفت: عدم انتقال این آموزه‌ها به نسل جدید موجب بروز برخی آسیب‌های اجتماعی می‌شود که امروز شاهد آن هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار فارس افزود: درک نکردن تفاوت نسل‌ها، وقوع تحولات اجتماعی و فرا نگرفتن زبان گفتگو با نسل جدید باعث بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود و لازم است تا با درک درست از زمانه، ارزش‌ها و مفاهیم را به شکل به‌روز با جوانان در میان بگذاریم.

 

وی تصریح کرد: زمانی می‌توانیم از جوانان و نسل جدید توقع بروز رفتارهای مناسب داشته باشیم که الگوهای درست و رفتار شایسته را به آنها ارائه کرده باشیم.

 

* لزوم ارائه برنامه علمی و عملی

 

استاندار فارس با اشاره به لزوم برخورداری از برنامه‌های علمی و عملی برای کاهش‌ آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد: خوشبختانه طلاق در فارس روند کاهشی در پیش گرفته است که نتیجه برخورداری از این برنامه‌ها از سوی مجموعه‌هایی است که در این حوزه تلاش می‌کنند.

 

رحیمی ادامه داد: باید با ازدواج آسان و چشم‌پوشی از هزینه‌های سرسام‌آور زمینه را برای ازدواج جوانان تسهیل کرد و برای ترویج ازدواج آسان، ارزان و مبتنی بر اصول صحیح دینی تلاش کنیم.

 

وی، تسهیل ازدواج را از وظایف نظام جمهوری اسلامی به منظور گسترش امر ازدواج دانست و گفت: در استان ما اقدامات موثری در این راستا صورت گرفته است که اعطاء در مجموع هشت هزار میلیارد ریال وام به حدود 55 هزار نفر از جمله آنهاست.

 

استاندار فارس با تقدیر از دانشگاه علوم پزشکی برای اجرای طرح «بهار نکو»، بیان کرد: این برنامه در زمینه بهبود وضعیت ازدواج و ارائه مشاوره‌های مفید گام‌های خوبی برداشته است و سپاه و کمیته امداد نیز با تامین جهیزیه زوج‌های تحت پوشش، شرایط را برای ازدواج آسان افراد فراهم می‌کنند.

 

رحیمی با تاکید بر اهمیت شکل‌گیری ازدواج درون خانواده‌ها اظهار کرد: باید با آموزش و پرورش و تقویت فرهنگ عمومی که تحت تاثیر روحانیون قرار دارد، ازدواج سالم را در درون خانواده‌ها شکل داد.

 

وی تصریح کرد: استفاده از زبان نرم و خیرخواهانه برای صحبت با جوانان ضروری است تا آموزه‌ها و الگوهای صحیح به آنها معرفی و نها فرزندانمان را به زندگی سالم هدایت کنیم.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان، استاندار فارس در این جلسه بر ارزیابی اقدامات دستگاه‌های مختلف در زمینه تسهیل ازدواج به شکل جدی تاکید کرد.

 

پایان پیام/664

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت امام رضا ع حجاب و عفاف عفاف و حجاب جشن های دهه کرامت شیراز روزنامه مراسم اختتامیه نماز جمعه استاندار فارس ورزش و جوانان فارس کمک هزینه ازدواج مشاوره ازدواج ازدواج آسان ازدواج جوانان استانداری فارس ازدواج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۳۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت جایگاه خانواده برای جوانان تبیین شود

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی در نشست شورای جوانی جمعیت سمنان گفت: تحقق جوانی جمعیت در کنار پشتوانه‌های قانونی نیازمند فرهنگ‌سازی در بین جوانان است و انتظار می‌رود بخش های مختلف در توجیه و تبیین اهمیت جایگاه ازدواج و فرزندآوری به ویژه برای نسل جوان نقش‌آفرینی کنند.

وی با اشاره به آمارهایی در زمینه سقط جنین به دستور پزشکان، افزود: گزارش‌هایی وجود دارد که پزشکان دستور به سقط جنین می‌دهند، اما در بررسی‌های بیشتر مشخص می‌شود جنین مشکلی ندارد و نیازی به سقط نبوده است.

امام جمعه سمنان اظهار کرد: شنیده شده دستگاه‌های انجام آزمایش غربالگری دوره بارداری معیوب است، باید این موضوع بررسی و در صورت صحت، مشکل این تجهیزات برطرف شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با اشاره به اقدام‌های ارزشمند دولت سیزدهم در تحقق جوانی جمعیت، گفت: واگذاری زمین به خانواده‌های مشمول قانون جوانی جمعیت از جمله اقدام‌های سودمند در این زمینه است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور
  • اهمیت جایگاه خانواده برای جوانان تبیین شود
  • تشکیل ستاد وصال شیرین در راستای تسهیل ازدواج جوانان در کشور
  • وام ازدواج ۸۸.۵ درصد متقاضیان قمی پرداخت شده است
  • همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی دار فانی را وداع گفت
  • اهمیت خانواده و ازدواج برای نسل جوان تببین شود
  • ۳۰۰۰ جوان کهگیلویه و بویراحمد در انتظار وام ازدواج
  • ۳۰۰۰جوان کهگیلویه و بویراحمدی در صف پرداخت وام ازدواج هستند
  • بررسی اهمیت «شغل» در برنامه «بیا وسط»
  • اهمیت اجرای برنامه‌های دهه کرامت با محوریت جوانان