Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس رضایی روز یکشنبه در جلسه شورای استاندارد استان و نشستی به همین منظور در استانداری افزود: اقتصاد، تولید و توسعه برای راحتی و سلامتی زندگی انسان هاست و مقوله به خطر انداختن سلامتی انسان ها با هیچ مساله ای توجیه پذیر نیست.

در استان اصفهان افزون بر هشت هزار واحد تولیدی و صنعتی فعالیت دارد.

وی اظهارداشت: به لحاظ اخلاقی و شرعی در قبال سلامتی مردم مسوول هستیم و نمی توانیم بگذاریم افرادی برای بهره مندی مالی خود، سلامتی دیگران را به خطر بیندازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه منشا آلودگی و گرد و غبار هفته گذشته در استان مربوط به منطقه اردستان بود گفت: باید محیط زیست با تشکیل تیمی از کارشناسان امر و بدون تعارف در این قضیه وارد عمل شود.

رضایی، همچنین یکی از دلایل افزایش آلودگی هوا را ساختمان های در دست احداث عنوان کرد و گفت: در بیشتر کشورهای دنیا ساختمان ها در حین ساخت باید در اطراف خود کاور و پوششی نصب کنند ولی این مهم در ایران رعایت نمی شود.

به گفته کارشناسان آلودگی هوا در کلانشهر اصفهان یکی از چالش های اساسی این منطقه است که باید برای رفع آن تدابیری اصولی اتخاذ شود.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی اصفهان با اشاره به دستور جلسه اول مبنی بر وضعیت نامناسب آسانسورهای برخی دستگاه های اجرایی استان گفت: برای این موضوع یک مهلت سه ماهه و ۶ ماهه برای دستگاه ها تعیین شده تا به بررسی، گزارش و اقدام به اصلاح و استانداردسازی آسانسورهای خود اقدام کنند.

غلامحسین شفیعی افزود: همچنین اداره کل محیط زیست و صنعت، معدن و تجارت مکلف شدند تا نسبت به تعطیلی و پلمپ واحدهای تولید کننده مصالح ساختمانی فاقد مجوز در محدوده شرق و شمال شرق اصفهان اقدام و واحدهای دارای مجوز را نیز مکلف به رفع آلایندگی ویا جابجایی مکانی کنند.

وی همچنین جلوگیری از مصرف مصالح ساختمانی غیراستاندارد، تاکید بر استفاده از شیشه های دو جداره برای بهینه سازی مصرف انرژِی و همچنین الزام دستگاه ها برای برگزاری دوره های آموزشی آشنایی با قوانین استاندارد را از دیگر مصوبات این جلسه برشمرد.

۶۹۹۴/‏۶۰۲۶

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محیط زیست واحدهای تولیدی اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۳۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گاز قسمتی از کرج قطع می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

شرکت گاز استان البرز در نظر دارد نسبت به قطع گاز شهری قسمتی از کرج به آدرس کلاک پایین، خیابان نیایش، بعد از پل راه آهن، حد فاصل نیایش یک، دو و سه انشعاب‌ها در روز شنبه هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ اقدام کند.

از ساکنان مناطق مذکور درخواست می‌شود تمهیدات لازم را پیش بینی کنند. بدیهی است پس از پایان عملیات نسبت به وصل مجدد گاز مشترکان اقدام لازم معمول خواهد شد.

شایان ذکر است به منظور رعایت کامل مسائل ایمنی در زمان وصل گاز حضور ساکنان در محل سکونت الزامی است. در صورت نیاز، مشترکان می‌توانند با شماره تلفن ۱۹۴ مرکز امداد گازرسانی تماس حاصل کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • گاز قسمتی از کرج قطع می‌شود
  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد
  • حضور واحدهای تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران «اکسپو»
  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران
  • تجدید میثاق مدیران و کارکنان بانک رفاه کارگران با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلف در آزادراه شیراز اصفهان