Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی ضمن انتقاد از عدم صدور مجوز تجمع در حمایت از شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه گفت: سکوت وزارت امور خارجه پس از گذشت سال‌ها از دستگیری شیخ زکزاکی شایسته یک نهاد انقلابی نبوده است. غلامیان مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ضمن انتقاد از عدم صدور مجوز تجمع دانشجویان در حمایت از شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه که توسط ۸ بسیج دانشجویی دانشگاه‌های بزرگ تهران به فرمانداری تهران ارائه شده بود گفت: با گذشت چند سال از دستگیری شیخ ابراهیم زکزاکی واکنش وزارت امور خارجه کشورمان واکنش شایسته‌ای که در خور یک نهاد انقلابی باشد نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه در این سال‌ها شاهد یک برخورد قاطع، درست و حمایت همه جانبه که امام خمینی رحمة الله آن را به عنوان حمایت انقلاب اسلامی از مستضعفین عالم و شیعیان در برابر ظالمین انتظار داشته اند از جانب دستگاه دیپلماسی کشورمان شاهد نبوده ایم، افزود: واکنش وزارت امور خارجه در اغلب اوقات در رابطه با موضوعات مختلف مبتنی بر روابط دیپلماتیک و سیاسی بوده و این به نوبه خود چالش برانگیز است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: وزارت امور خارجه کشورمان در حوادث مختلف به جای این که تصمیمات انقلابی اتخاذ کرده و یک رفتار انقلابی داشته باشد و از طرفی به جای اینکه حرف صریح بزند و موضع قاطعانه بگیرد، منفعلانه عمل کرده است.

غلامیان همچنین ضمن انتقاد از عملکرد نهاد‌های حقوق بشری و حوزه بین الملل قوه قضاییه در حمایت از رهبر شیعیان نیجریه تصریح کرد: قوه قضاییه باید در این رابطه ورود پیدا کرده و در مجامع بین المللی با طرح موضوع احقاق حق کند، اما سکوت کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه حمایت از رهبر شیعیان نیجریه فقط مربوط به وزارت امور خارجه نیست و قوه قضاییه نیز باید به این موضوع ورود یابد اضافه کرد: ما امثال شیخ النمر‌ها را داشتیم که به خاطر سکوت خبری ما به شهادت رسیده اند و ما بعد از شهادت آن‌ها موضع‌گیری کرده ایم.

غلامیان با اشاره به اینکه دانشجویان دانشگاه‌های تهران اخیراً درخواست برگزاری یک تجمع در حمایت از رهبر شیعیان جهان را ارائه کرده بودند، اما این مجوز صادر نشد، تصریح کرد: وزارت امور خارجه به دلیل نوع نگاه سیاسی و نگاه منفعلانه‌ای که نسبت به جریان‌های انقلابی دارد سعی می‌کند برخورد قاطع و مستقیم با موضوعات نداشته باشد.

وی تصریح کرد: وزارت کشور نیز در این رابطه سکوت کرده است، چون ما درخواست مجوز تجمع را نیز به نهاد‌های وزارت کشور دادیم که این مجوز مورد تایید قرار نگرفت و این نشان دهنده این است که آقایان نمی‌خواهند این تجمعات برگزار شوند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: احترام به قانون برای ما اهمیت دارد و در سرلوحه کار ما است؛ اما نکته این است که نهاد‌های دولتی و حاکمیتی نیز باید حمایت از رهبر شیعیان نیجریه را به صورت قانونی پیگیری کنند در هر حال تجمعی که می‌توانست یک حمایت جهانی برای شیخ زکزاکی به همراه داشته باشد با یک برخورد نابجا به سمتی برده شد که تشکیل نشود و این واقعاً برخورده خوبی نبود.

غلامیان با تاکید بر اینکه ما اجازه نمیدهیم شیخ مقاومت که حرف انقلاب اسلامی را در غربت می‌زند تنه۶ا بماند، افزود: ما پیگیر حمایت از رهبر شیعیان نیجریه خواهیم بود و واکنش مناسب به این موضوع خواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: زکزاکی شیخ زکزاکی بسیج دانشجویی بسیج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۳۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا چند فرد و نهاد را به بهانه تسهیل و حمایت مالی از فروش پهپاد‌های ایرانی تحریم کرد.

به گزارش ایسنا، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا موسوم به «اوفک» روز پنجشنبه، چند فرد و نهاد را با ادعای ایفای «نقش اصلی در تسهیل و تامین مالی فروش مخفیانه پهپاد‌های ایرانی برای وزارت ایران»، تحت تحریم قرار داد.

واشنگتن با بیان اینکه این تحریم‌ها با هماهنگی انگلیس و کانادا اعمال شده‌اند، در ادامه مدعی شد وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران خود «در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جنگ روسیه در اوکراین نقش دارد».

طبق این بیانیه هشت فرد ایرانی، ۱۵ نهاد در ایران، امارات، پاناما و هند، ۲ کشتی و یک هواپیما به لیست تحریم‌های آمریکا اضافه شده‌اند.

وزارت خارجه انگلیس نیز در این راستا اعلام کرد ۲ شخص و چهار نهاد را در ارتباط با برنامه پهپادی و موشکی ایران تحریم کرده است.

«برایان نلسون» دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا در «دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» مدعی شد: «وزارت دفاع ایران به بی‌ثبات‌کردن منطقه و جهان با حمایت از جنگ روسیه در اوکراین، حمله بی‌سابقه به اسرائیل و اشاعه پهاد‌ها و دیگر سخت افزار‌های نظامی برای نایبان ایران ادامه می‌دهد».

او همچنین گفت: «ایالات متحده در هماهنگی نزدیک با انگلیس و کانادا از همه ابزار‌های در دسترس برای مقابله با کسانی که از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران حمایت مالی می‌کنند، استفاده می‌کند».

این ادعا‌های مقام آمریکایی در حالی است که ایران همواره اعلام کرده یک طرف جنگ در اوکراین نیست و این غرب است که با گسیل سلاح به این کشور، بر آتش درگیری‌ها می‌دمد.

ایران همچنین اعلام کرده در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان سفارت این کشور در دمشق، بر اساس منشور ملل متحد درباره حق پاسخگویی، مواضع نظامی این رژیم در سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داده است.

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید غرب مرتبط با ایران و روسیه
  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • تحریم مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • غرب تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
  • آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • واکنش وزارت خارجه به اعتراضات دانشگاهی در آمریکا
  • واکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • جریان مقاومت، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است