Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی به طرح پیاده‌راه در اراک واکنش نشان داد و گفت: مدیریت شهری اراک اقدامات را خودسرانه به انجام می‌رساند. ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۷ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

حمیدرضا نوازنی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به اجرای طرح پیاده‌راه خیابان حصار گفت: مسئله پیاده‌راه سازی برخی از خیابان‌های شهر اراک سالیان زیادی است که مطرح شده تا خیابان‌هایی که ظرفیت تبدیل شدن به معبر و مسیر پیاده‌روی را دارند مورد اجرای این طرح واقع شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: لازمه اجرایی شدن این طرح شناسایی خیابان‌های دارای ظرفیت و انجام مطالعات کافی بر روری آنها است، یکی از خیابان‌هایی که برای اجرای این طرح درنظر گرفته شده خیابان حصار شهر اراک است که مسئولان شهرداری براین باوراند که این خیابان نقش موثری در ترافیک شهری اراک ندارد.

مدیرکل دفترفنی استانداری مرکزی تصریح کرد: اجرائی شدن طرح پیاده‌راه در خیابان حصار تنها به یک مصوبه اولیه از شورای ترافیک منوط شده درصورتی که مقرر شد اجرای این طرح در این منطقه مورد مطالعه بیشتر واقع شود و بعد از انجام تمامی این مراحل نسبت به اجرای طرح اقدام کنند اما درحال حاضر شهرداری این طرح را روزهای سه‌شنبه در این خیابان اجرائی می‌کند.

نوازنی ادامه داد: فاز دوم اجرای این طرح مورد مطالعه و بررسی قرار نگرفته و به تصویب نرسیده است و باید بگوییم که دفترفنی استانداری در جریان اجرای این طرح نبوده و مجموعه شهرداری خودسرانه تصمیم‌گیری و سپس دست به اجرای این طرح زده است.

وی عنوان کرد: مسیر میدان هفت تیر تا دهانه ورودی بازار یکی دیگر از مسیرهای پیشنهادی برای اجرای این طرح به شمار می‌آید که از ظرفیت‌های معقول‌تری مبنی بر تعاریف یک پیاده‌راه، برای مبدل شدن به یک پیاده‌راه برخوردار است اما اینگونه اقدامات نباید با عجله به اجرا برسند.

مدیرکل دفترفنی استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: زمانی که یک معبر به‌عنوان پیاده‌راه اعلام می‌گردد پیش از آن باید یک مسیر جایگزین را برای استفاده خودروها و وسایل نقلیه در نظر بگیریم و نمی‌توانیم خیابان‌ها را بسته و آنها را به معابر پیاده مبدل سازیم زیرا ظرفیت شبکه معابر شهر اراک در مرکز شهر بسیار محدود است و به سختی می‌توانیم جایگزینی برای ان معابر درنظر بگیریم.

نوازنی بیان کرد: باتوجه به شرایط معابر و ظرفیت ترافیک شهری باید تلاشمان بر این باشد که ترافیک شهری را مورد تنش قرار ندهیم، اجرای طرح پیاده‌راه خیابان حصار عجولانه انجام شده و درحال حاضر منتظریم تا بازخورد آن را ببینیم.

پیاده راه بافت تاریخی در اراک ایجاد می‌شود

نخستین پیاده راه قزوین افتتاح شد

اولین پیاده راه شهر قزوین تا پایان امسال افتتاح می‌شود

وی افزود: فاز نخست مطالعات این طرح مبنی بر بررسی بار ترافیکی، مسیر تردد و توقف خودروها در خیابان حصار و دومین فاز از مطالعات مبنی بر ظاهرسازی این منطقه است زیرا درحل حاضر این خیابان از هیچگونه جاذبه‌ای برای مبدل شدن به یک پیاده‌راه برخوردار نیست و لازمه ایجاد یک پیاده‌راه کف‌سازی مناسب، ایجاد مبلمان شهری، ایجاد جاذبه پیاده‌روی، بدنه‌سازی و سایر اقداماتی است که مردم را به سمت محل پیاده‌روی جذب کند.

مدیرکل دفترفنی استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: بسیاری از بناهای مستقر در خیابان حصار شهر اراک بناهای فرسوده و تخریبی‌ای هستند که عقب نرفته‌اند و برای اجرای این طرح نخستین اقدامی که باید به انجام می‌رسید حداقل ترتیب دادن به این بناها و بازگشایی پیاده‌روها بود که حداقل امکان طراحی و استقرار چیدمان شهری را به دست آورد.

نوازنی بیان کرد: افرادی که به یک پیاده‌راه مراجعه می‌کنند علاوه بر استفاده از جلوه‌های بصری نیازمند دریافت خدمات رفاهی و تفریحی نیز هستند که متاسفانه هیچگونه مرکز خدماتی و رفاهی در خیابان حصار اراک تعبیه نشده است و حتی استقرار این موارد نیز به یک طراحی شهری نیازمند است که متاسفانه این طراحی به انجام نرسیده و شهرداری تنها برای اجرای این طرح در خیابان حصار عجله را پیشتاز کار خود کرده است.

وی افزود: بازار تاریخی شهر اراک یکی از بهترین اماکن مورد نظر و دارای ظرفیت برای اجرای طرح پیاده‌راه در شهر اراک است، همچنین بازار سرپوشیده شهر اراک از ساعت 8 شب تا 8 صبح تعطیل و فضای مرتب و مطلوب آن بلااستفاده است.

مدیرکل دفترفنی استانداری مرکزی ادامه داد: فضای این بازار به لحاظ تاریخی، اقتصادی و تجاری یکی از قوی‌ترین اماکن استان مرکزی محسوب می‌شود که اگر در سراهای این مرکز برخی کاربری‌ها را مستقر سازیم و در آنها فعالیت تعبیه و حیات شبانه را در این منطقه ساماندهی کنیم می‌توانیم بهره‌بری بسیار بالایی داشته باشیم و مردم نیز برای پیاده‌روی در این فضا جذب می‌شوند.

نوازنی عنوان کرد: متاسفانه بازار تاریخی شهر اراک آنگونه که باید رونق شبانه ندارد و باتوجه به اینکه شهر اراک از محیط‌هایی برای گردش شبانه برخوردار نیست مردم شهر برای تفریح به اماکن نامطلوبی مانند بلوارها برای نشستن مراجعه می‌کنند، اما با ساماندهی اینگونه ظرفیت‌ها علاوه بر خدمت‌رسانی به مردم می‌توانیم حداقل استفاده را از فضای شهری داشته باشیم باشیم.

وی افزود: شهر اراک به شدت با کمبود فضاهای گردشگری و تفریحی مواجه و این اقدام شهرداری شروع یک رویکرد جدید است اما اینگونه اقدامات باید بسیار سنجیده انجام پذیرند تا بازخورد منفی نداشته باشند زیرا اگر این طرح‌ها با شکست مواجه شوند سبب می‌شود تا طرح‌های بعدی نیز عملکرد موفقی نداشته باشند.

مدیرکل دفترفنی استانداری مرکزی ادامه داد: متاسفانه مجموعه شهرداری درحال حاضر اقدامات را خودسرانه به انجام می‌رساند و ما نیز قصد تقابل با آن را نداریم اما اینگونه فعالیت کردن نتایج مطلوبی برجا نمی‌گذارد و امیدواریم طرح‌هایی که قرار است در سطح شهر به انجام برسد با بررسی کامل موقعیت، انجام مطالعات دقیق و نظرخواهی و بررسی در کمیسیون‌های مربوطه به فاز اجرائی راه یابد تا ضعف طرح‌ها مورد نارضایتی مردم و ناهماهنگی دستگاه‌های اجرائی نشود.

انتهای پیام/ ع

R41371/P1494/S6,73/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۳۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت جاده‌های استان یزد / خسارت ۶۰۰۰ میلیارد تومانی سیل سال گذشته

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد گفت: با توجه به ادامه‌دار بودن بارش‌ها امکان برآورد خسارت سیل تاکنون وجود ندارد همچنین در حال حاضر محور یزد به دربید، محور یزد به خضرآباد، محور مروست به هرات و محور اسفندآباد به صفاشهر به دلیل جریان سیل و روان آب مسدود است.

محمدعلی ملک‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در یزد با اشاره به اینکه سامانه بارشی همچنان در استان یزد فعال است، اظهار کرد: محور استان شامل محورهای یزد - طبس، یزد-هامانه، مهریز - کنج کوه، ده جمال - ببروئیه و محور آسفیج - راور به دلیل سیل و روان آب مسدود شده بود.

وی با بیان اینکه این مسدودی به دلیل ورود روان‌آب به جاده‌ها و احتمال وقوع خطر بوده است، افزود: به منظور حفظ امنیت رانندگان و خودروها مسیرهای مورد نظر توسط پلیس راهور مسدود شده است و به‌محض فروکش کردن طغیان رودخانه‌ها و آب در آن مسیرها، بازگشایی خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد گفت: همچنان سامانه بارشی در سطح استان فعال است و با توجه به ادامه‌دار بودن شرایط بحرانی نمی‌توان جمع‌بندی دقیقی از میزان خسارت سیل در استان را برآورد کرد.

وی بیان کرد: در برخی حوزه‌ها از جمله در بخش کشاورزی استان، تاکنون با همکاری اداره کل کشاورزی بحث ارزیابی اولیه در حوزه‌های قنوات و کشاورزی توسط تیم‌های ارزیاب آغاز شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ شهرستان استان یزد شاهد بارش‌ها رگباری و بهاری هستند، گفت: عمده بارش‌ها در ارتفاعات مرکز استان و در شهرستان بهاباد بوده است.

ملک‌زاده عنوان کرد: بارش‌ها و ورود روان‌آب در ۶ محور یزد-طبس، یزد –دربید، یزد- خضرآباد، اردکان –هامانه، بهاباد-بنستان، ببروئیه –ده جمال ممکن بود برای مردم خطراتی در بر داشته باشد مسدود شد و بعد از فروکش کردن روان آب بازگشایی خواهد شد.

وی با اشاره به سیل‌های ۲ سال گذشته با توجه به تغییر اقلیمی و بارش‌های فرا نرمال در استان یزد تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ بارش‌های سیل‌آسا و سیل بالغ بر شش هزار میلیارد تومان به زیرساخت‌های کشاورزی، مسکونی و راه‌های استان یزد خسارت وارد کرد.

مدیرکل مدیریت بحرانی استانداری یزد خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر ۲۰۰۰ سازه آبی -خاکی برای حفاظت ایمنی شهرها و بخشی برای تقویت قنوات و آبرسانی ایجاد شده است.

ملک‌زاده گفت: در حال حاضر بیش از ۴۹۰ تیم امدادی و خدماتی زیر مجموعه دستگاه‌های مختلف استان با همراهی گروه‌های جهادی در حال آماده باش و خدمت رسانی به همشهریان هستند.

کد خبر 747584

دیگر خبرها

  • طرح جمع آوری اتباع غیر مجاز در استان یزد
  • اتخاذ تدابیر لازم برای برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
  • وضعیت جاده‌های استان یزد / خسارت ۶۰۰۰ میلیارد تومانی سیل سال گذشته
  • فرش خراسان شمالی قابلیت درخشش در سطح ملی را دارد
  • حل مشکلات اصلی بانوان را نباید به حاشیه راند
  • راه اندازی نخستین بازارچه صنایع دستی دربنای تاریخی ملک زاهدان بزودی
  • برپایی غرفه فرهنگی «روز زمین پاک» در پیاده‌راه امیرکبیر اراک
  • بررسی مشکلات دو واحد تولیدی و معدنی استان یزد
  • آغاز عملیات همسطح سازی پیاده روی خیابان شهید رجایی شوش
  • دهن‌کجی منطقه آزاد بوشهر به مردم با انتصاب مدیران پروازی