Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر حسن روحانی گفت: با توجه به این که بیمارستان های استان دولتی است ، بهتر است کارآفرینان و سرمایه گزاران فعال تر عمل کنند.

وی تاکید کرد: استانداری و دولت با اهدای زمین، بخش خصوصی را یاری کنند  تا بین بخش خصوصی و دولتی رقابت ایجاد شود و مردم آزادی عمل داشته باشند.

معاون درمان وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی نیز در این مراسم گفت: در طرح تحول سلامت که با عنایت و توجه رییس جمهور در کشور اجرا شد، خراسان شمالی نمود و ارتقای ویژه ای داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر قاسم جان بابایی افزود: تعداد تخت های بیمارستانی از 690 تخت در 7 بیمارستان به 1300 تخت افزایش یافته است .

وی از بهره برداری، تکمیل و تجهیز  40 مرکز جامع سلامت خراسان شمالی  در دولت تدبیر و امید خبر داد و تصریح کرد: بخش های اورژانس و ویژه نظیر بخش آی سی یو ، سی سی یو و... به دو برابر افزایش یافته است .

وی همچنین به  افتتاح و تکمیل  16 پایگاه اورژانس جاده ای و افزایش دو برابری تعداد ناوگان  در این دولت اشاره کرد و اظهار داشت: پیشرفت های زیادی در توسعه زیرساخت ها در خراسان شمالی شاهد بودیم و تجهیزات و ساختمان مرکز پیشرفته قلب تکمیل شده است و در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خراسان شمالی دانشگاه علوم پزشکی درمان دولت سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۳۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶ برابری مصرف برق با استفاده از کولر گازی در مناطق معتدل

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، عبدالامیر یاقوتی اظهار کرد: ما دنبال آن هستیم که فرصت‌ها و مؤلفه‌های مختلف مصرف برق را به خوبی شناسایی کنیم و تعرفه‌های برق به گونه‌ای طراحی شود که هم رفاه و آسایش مردم را تأمین کنند و هم تأمین انرژی مطمئن و پایدار مد نظر قرار گیرد که یکی از مؤلفه‌های مهم مصرف، سامانه‌های سرمایشی و کولرها است.

وی افزود: تعرفه برق در ایران به ۵ اقلیم دسته بندی شده که ۴ اقلیم آن گرم و دارای ویژگی‌های خاص بوده و یک اقلیم نیز غیر گرم یا مناطق عادی است که بخش عمده‌ای از جغرافیای کشور را شامل می‌شود و حدود ٨٠ درصد مشترکان را در خود جای داده است.

یاقوتی اضافه کرد: مناطق شمال غرب و شمال شرق کشور، تهران، زنجان، تبریز، قزوین، اصفهان و شهرهای غربی، شیراز و … عمدتاً در این حوزه قرار دارند که با توجه به دمای هوا و شاخص‌هایی که سطح رفاه را اندازه‌گیری می‌کنند. همچون حداکثر دمای مرطوب‌، کولرهای آبی می‌توانند دمای مطلوب بین ٢١ تا ٢٥ درجه سانتیگراد را در بیشتر ایام در این مناطق تأمین کنند.

مدیرکل امور انرژی و مشتریان شرکت توانیر در ادامه تاکید کرد: کولرآبی با توجه به میزان مصرف، به عنوان وسیله سرمایشی مناسب برای مناطق عادی است. میزان مصرف برق ماهانه یک کولر آبی حدود ٩٠ تا ١٢٠ کیلووات ساعت است که این میزان مصرف به همراه مصرف سایر تجهیزات از جمله روشنایی و وسایل برقی منزل که مجموعاً حدود ١۵۰ تا ١٨٠ کیلووات ساعت را شامل می‌شود، مصرف برق ماهیانه در ماه‌های گرم سال را به دامنه ٣٠٠ کیلووات ساعت که همان الگوی مصرف مناطق عادی است می‌رساند.

به گفته یاقوتی، الگوی مصرف مناطق عادی نیز ٣٠٠ کیلووات است که بیش از ٧٥ درصد جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد، یعنی ٧٥ درصد جامعه کمتر از این مقدار استفاده می‌کنند؛ در واقع مؤلفه مصرف کولر آبی در ماه‌های گرم سال بین ٩٠ تا ١٢٠ کیلووات ساعت از مجموع ٣٠٠ کیلووات ساعت را به خود اختصاص می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یک قبض معمول برای زیر الگوی مصرف طوری طراحی شده که متناسب با درآمد و ویژگی اقتصادی کسانی که این الگو را رعایت می‌کنند، باشد، گفت: این قبض معمولاً در یک ماه ٣٥ هزار تا ٣٧ هزار تومان می‌شود و از آنجایی که قبض‌های ما هر دو ماه یک بار صادر می‌شود، به طور متوسط در تابستان حدود ٧٠ هزار تومان و به همراه ارزش افزوده و سایر مؤلفه‌های موجود حدود ٨٠ هزار تومان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل امور انرژی و مشتریان شرکت توانیر تاکید کرد: با همه این اوصاف اگر مشترکی از کولر گازی استفاده کند معمولاً مصرف سرمایش آن حدود ٦ تا ٧ برابر این مقدار می‌شود و با توجه به ویژگی خاص کولر گازی که به صورت نقطه‌ای خنک می‌کند، حداقل ٨٠٠ کیلووات ساعت صرفاً برای مصرف سرمایشی در یک خانه معمولی استفاده می‌شود که با توجه به مصرف سایر تجهیزات برقی، متوسط مصرف ماهانه قریب ٩٠٠ تا ١٠٠٠ کیلووات ساعت خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این میزان مصرف بیش از ٣ برابر مصرف مشترکی با همان ویژگی‌ها و همان تجهیزات خانگی است که به جای کولر گازی از کولر آبی استفاده می‌کند؛ این مقدار مصرف موجب افزایش پلکانی تعرفه برق مصرفی می‌شود، یعنی وقتی که مشترک برق در پله‌های بیش از الگو قرار می‌گیرد نرخ برق زیاد می‌شود.

یاقوتی تصریح کرد: در واقع در دامنه ٣٠٠ کیلووات ساعت هر کیلووات ساعت به طور متوسط ١٢٠ تومان در قبوض برق مشترکان محاسبه می‌شود، اما در دامنه ٩٠٠ یا ١٠٠٠ کیلووات ساعت، مشترک باید به ازای هر کیلووات ساعت ١٠٠٠ تومان یعنی حدود ٨ برابر بیشتر هزینه برق را بپردازد، بنابراین مصرف ٣ برابر و افزایش نرخ ٨ برابری سبب افزایش ٢٤ برابر قبض برق مشترکانی که کولر گازی استفاده می‌کنند خواهد شد. به عبارتی قبض برق این مشترکان در دوره ٢ ماهه بیش از ٢ میلیون تومان می‌شود.

یاقوتی تاکید کرد: قبض برق مشترکی که در تابستان از کولر گازی استفاده می‌کند بالای ٢ میلیون تومان پیش‌بینی می‌شود در حالی که امکان استفاده از کولر آبی و هزینه به مراتب کمتر برای تمام مشترکان در مناطق عادی وجود دارد.

کد خبر 6089152 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • مهلت ۳ ماهه استاندار لرستان جهت تکمیل برج امید
  • افزایش ۶ برابری مصرف برق با استفاده از کولر گازی در مناطق معتدل
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه
  • افزایش اعتبار هنرستانهای خراسان شمالی /هنرستان ها باعث رشد اقتصادی منطقه می شود
  • ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی به سرانه درمانی البرز افزوده می شود
  • افزایش سه برابری ظرفیت تبادل برق ایران و ترکمنستان
  • روند کاهشی نرخ بیکاری خراسان شمالی در دولت سیزدهم
  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند