Web Analytics Made Easy - Statcounter

ظریف وزیر امور خارجه چهار سال پس از امضای برجام تاکید کرد که اگر به سال  2014 برگردیم باز هم برجام را امضا خواهد کرد.

به گزارش صدای ایران، محمدجواد ظریف با اشاره به نقض بسیاری از توافقنامه‌های بین‌المللی از سوی آمریکا از جمله برجام اظهار کرد: نقض برجام از سوی آمریکا نشان‌دهنده غیر قانونی بودن رژیم آمریکاست نه ناکارآمد بودن برجام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وزیر امور خارجه که برای شرکت در نشست سالانه مقامات عالی‌رتبه شورای اقتصادی اجتماعی ملل متحد به نیویورک سفر کرده است، با تشریح برنامه‌های خود در طول این سفر و حضورش در نشست شورای اقتصادی اجتماعی ملل متحد اظهار کرد: در این نشست اقدامات آمریکا در جهت تروریسم اقتصادی علیه ملت ایران که یکی از موانع عمده در تحقق اهداف توسعه پایدار است، به اطلاع اعضای جامعه بین‌الملل خواهیم رساند.
ظریف همچنین با اشاره به این که در جریان این سفر با دبیرکل سازمان ملل و تعدادی از همتایان خود نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد، در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که آیا در جریان این سفر با اعضای کنگره آمریکا نیز دیداری خواهد داشت، اظهار کرد: فعلاً دیدارهای دوجانبه در چارچوب برنامه ملل متحد قرار می‌گیرد.
این دیپلمات عالی‌رتبه همچنین در پاسخ به این سوال که اکنون در سالگرد تصویب برجام قرار داریم و اگر شما به چهار سال قبل برگردید باز هم برجام را امضا می‌کنید، گفت: حتماً این کار را می‌کنم. یکی از اهداف اصلی این توافق بین‌المللی، خارج کردن ایران از اجماع امنیتی و طرحی بود که صهیونیست‌ها در این ارتباط علیه ایران ایجاد کرده بودند. این توافقنامه بین‌المللی این طرح را شکاند و به همین دلیل صهیونیست‌ها مهمترین مخالفان برجام بوده و هستند و در همین راستا تندروهای آمریکا نیز این سیاست را دنبال می‌کنند.
ظریف ادامه داد: البته عهدشکنی‌های آمریکایی‌ها در مورد توافقنامه‌های بین‌المللی منحصر به برجام نیست. آنها تقریباً هر توافق بین‌المللی‌ای که وجود داشته حتی آنهایی که به تأیید کنگره رسیده است را زیر پا گذاشته‌اند و این که آمریکایی‌ها برجام را نقض کرده‌اند، نشان‌دهنده غیر قانونی بودن رژیم آمریکاست نه ناکارآمد بودن برجام.
ظریف همچنین در ارتباط با اراده اروپایی‌ها برای حفظ برجام توضیح داد: اروپایی‌ها ادعا می‌کنند که تمایل دارند برجام را نگه دارند ولی هنوز شاهد این نبوده‌ایم که برای حفظ برجام حاضر به سرمایه‌گذاری باشند.
ظریف خاطرنشان کرد: این که شما اظهار علاقه بکنید و اعلام اراده بکنید برای حفظ یک توافقنامه بین‌المللی با این که شما آماده باشید که سرمایه‌گذاری‌های لازم را برای حفظ آن توافق انجام دهید، تفاوت جدی دارد.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: ظریف سال 2014 برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۴۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزنامه‌ای آلمانی دلیل امتناع اوکراین از صلح با روسیه را فاش کرد

روزنامه آلمانی دی ولت با استناد به پیش نویس توافقنامه گزارش داد که اوکراین مذاکرات صلح با روسیه را به دلیل لزوم تبدیل زبان روسی به عنوان زبان دوم این کشور، کنار گذاشته است.

 بر اساس گزارش اسپوتنیک، مسکو و کی‌یف طی مذاکرات سال ۲۰۲۲ در استانبول در آستانه دستیابی به توافق صلح بودند، در حالی که ظاهرا اوکراین با تبدیل روسی به زبان دوم دولتی، لغو تحریم‌های متقابل، کنار گذاشتن دعاوی در دادگاه‌های بین‌المللی و ممنوعیت قانونی نازیسم موافقت نکرد.

دی ولت افزود که در مقابل، کی‌یف متعهد شد که بی طرفی دائمی خود را حفظ کند، که به معنای کنار گذاشتن جاه طلبی‌های خود برای پیوستن به ناتو، عدم تولید یا در اختیار داشتن تسلیحات هسته ای و اجازه ندادن نیرو‌های خارجی به استفاده از زیرساخت‌های نظامی آن یا انجام آموزش‌های بین المللی است.

در همین راستا این روزنامه آلمانی ادامه داد، مسکو موافقت کرد که «ضمانت‌های امنیتی جامع» را از پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل شامل انگلیس، چین، آمریکا، فرانسه و روسیه به اوکراین ارائه کند. با این حال نتیجه‌ای حاصل نشد.

این درحالی است که برخلاف ادعای روزنامه آلمانی نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه چندی پیش‌گفت که ریاست اوکراین آماده حل و فصل مناقشه با روسیه بود، اما تحت فشار آمریکا تسلیم شد و این کار را نکرد.

او اعلام کرد اگر فشار آمریکا بر کسانی که در راس اوکراین قرار دارند، نبود این وضعیت پیش نمی‌آمد. حتی خود سران اوکراین نیز آماده امضای پیمان صلح بودند و به روسیه پیشنهاد‌های کتبی دادند. 

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • چین خطاب به آمریکا: تلافی می‌کنیم
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • امیدوارم با جام برگردیم | فوتسال در آسیا پیشرفت کرده است
  • توقیف دارایی‌های روسیه دلارزدایی را تسریع می‌کند
  • ظریف، همچون بند زدن برگ گل! | چینی‌بندزن! یه دل شکسته رو هم بند می‌زنی؟
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • روزنامه‌ای آلمانی دلیل امتناع اوکراین از صلح با روسیه را فاش کرد
  • بازتاب بین المللی تظاهرات دانشجویان آمریکا