Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@00:07:18 GMT

دولت دوازدهم به اشتغال روستاییان پایداری بخشید

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۰۴۶۴۰

دولت دوازدهم به اشتغال روستاییان پایداری بخشید

به گزارش ایرنا محمد امید عصر یکشنبه در نشست شورای اداری شهرستان فاروج با اشاره به خدمات انجام شده در نواحی روستایی بیان داشت: مجموعه نظام بعد از پیروزی انقلاب به گواه مراجع آماری و تحلیلی نه در سطح کشور که در سطح جهان، در روستاها و مناطق محروم فعالیت چشمگیری داشته که از جمله برخورداری ۱۰۰ درصدی ۳۸ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار از زیرساخت‌های مورد نیاز برای زندگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: حتی اگر ملاک آمار را ۶۰ هزار روستای کشور هم بگیریم ۹۵ درصد روستاها از خدمات زیربنایی برق، ۸۰ درصد از راه و ۸۵ درصد از گاز برخوردار شده‌اند.
وی گفت: در کارنامه دولت، تحقق عدد ۸۵ درصد در مقابل رقم برخوداری ۲۵ درصدی در شاخص گاز و ۹۰ درصد در خدمات مخابراتی اقدامی است که محقق شده است.
روج وی افزود: تحقق اشتغال پایدار روستایی و عشایری هم با تصویب اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی، نقطه عطفی در این بخش بود که بعد از تصویب در سال ۹۶، در سال ۹۷ تخصیص یافت که از ۱۸ هزار میلیارد تومان بیش از ۸ هزار میلیارد تومان آن هزینه شده و سهم خراسان شمالی در این بخش ۳۱۹ میلیارد تومان بوده ست.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم گفت: علی رغم اینکه خراسان شمالی ۱.۵ درصد جمعیت کشور را دارد اما ۳.۵ درصد این تسهیلات را به خود اختصاص داده است.
وی ایجاد ۱۵۰ هزار فرصت شغلی از مسیر این اعتبارات برای اهالی روستاها را از نقاط عطف خدمات رسانی نظام و دولت به مردم عنوان کرد و بیان کرد: سهم اشتغال روستاییان در سید اشتغال کشور ۲۵ درصد رشد داشته و شاهد مهاجرت معکوس هم بوده‌ایم.
امید با بیان اینکه رویکرد دولت در این سفر استانی، تحقق حداقل ۳ مطالبه هر شهرستان است، گفت: مطالباتی در خصوص طرح‌های آبرسانی، راه روستایی، استخر ورزشی، مجتمع فرهنگی و هنری، سالن‌های ورزشی کارگران و تیتکانلو … مطرح شده که در نشست با مسئولان شهرستان در تهران، این مطالبات ساماندهی شده و امکان افزایش طرح‌ها از ۳ به عددهای بیشتر هم می‌تواند فراهم شود.
نماینده مردم فاروج و قوچان در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه گفت: پیش از سفر هیأت دولت دیدارهایی در سطح وزارتخانه‌ها و سازمان‌هایی همچون وزیران کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهزیستی و… انجام شده تا مصوبات سفر دولت برای شهرستان به تناسب مطالبات مردم باشد.
هادی شوشتری افزود: ظرف ۲۰ روز آینده جلسه‌ای در تهران برای پیگیری مصوبات سفر هیأت دولت به استان خراسان شمالی و شهرستان فاروج برگزار می‌کنیم تا با این مصوبات شاهد ارتقای شاخص‌ها باشیم.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در بدو ورود به شهرستان فاروج در گلزار شهدا حضور یافت و بعد از قرائت فاتحه و غبارروبی، در جلسه شورای اداری شرکت کرد.
بعد از این جلسه با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم و مسئولان استانی و شهرستانی، سردخانه دومنظوره خط تولید قوطی کنسرو و انبار شرکت کشت و صنعت مزرعه سبز خرم فاروج با سرمایه گذاری ۲۴۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۴۵ نفر افتتاح شد.

شهرستان ۵۰ هزار نفری فاروج در ۹۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

به گزارش ایرنا در سفر کاروان دولت تدبیر و امید، ۱۳۲ پروژه عمرانی، خدماتی و زیربنایی در قالب ۳۰ طرح در شهرستان‌های مختلف به بهره برداری رسید؛ برای اجرای این طرح‌ها در مجموع هشت هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال و ۵۹۴ میلیون یورو از منابع دولتی و نیز ۶ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است که با اجرای این طرح‌ها برای ۱۱ هزار و ۷۸۴ نفر اشتغال ایجاد شده است.
۲ واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان با ۵۰۰ میلیون یورو سرمایه گذاری، بهره برداری شد که با اجرای هر واحد بخار، ۱۶۰ مگاوات به توان تولید برق در این نیروگاه افزوده شد؛ اجرای سد و شبکه آبیاری چندیر در شهرستان راز و جرگلان با هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال اعتبار و شبکه و آبیاری غلامان با ۲۴۴ میلیارد ریال اعتبار از دیگر طرح‌های افتتاحی در سفر کاروان دولت تدبیر و امید است.
افتتاح پروژه ارتقای تصفیه خانه فاضلاب اسفراین، کارخانه شمش آلومینای جاجرم، فولاد کیمیای صبا و طرح کیمیاداران نوین شمال در اسفراین از دیگر طرح‌های افتتاح شده در سفر کاروان تدبیر و امید است.
همچنین همزمان با سفر کاروان دولت تدبیر و امید به خراسان شمالی، ۲۸ پروژه کلنگ زنی شد که برای این پروژه‌ها چهار هزار و ۸۰۷ میلیارد ریال اعتبار دولتی و ۶ هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال اعتبار بخش خصوصی هزینه شده که با بهره برداری از آن برای یکهزار و ۷۰۵ نفر اشتغال ایجاد شد.
استان خراسان شمالی دارای ۸ شهرستان و ۸۶۳ هزار نفر جمعیت است.

‏۵۱۳۲/‏۷۱۸۷
 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اشتغال فاروج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۴۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۶ درصد اشتغال تعهد شده در سال ۱۴۰۲ ایجاد شده است

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: با صحت‌سنجی تدوین سند اشتغال، ۹۶ درصد اشتغال تعهد شده در استان کرمانشاه ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، مختار احمدی امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته در حوزه اشتغال و کارآفرینی سند اشتغال با برش شهرستانی و دستگاهی تدوین شد.

وی افزود: بر اساس همین سند اشتغال ایجاد ۳۴ هزار و ۵۱۷ فرصت شغلی به‌صورت ناخالص برای استان تدوین شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه اشتغال ایجاد شده در سامانه رصد ثبت و ضبط می‌شود، خاطرنشان کرد: در پایان سال گذشته ۴۵ هزار و ۵۶۰ نفر (بیش از تعهد) در سامانه رصد شغل ثبت شده بود.

احمدی اضافه کرد: با صحت‌سنجی تدوین سند اشتغال، ۹۶ درصد اشتغال تعهد شده ایجاد شده است.

وی هدف‌گذاری ایجاد اشتغال امسال را ۲۶ هزار و ۲۴۷ نفر اعلام و تصریح کرد: توجه امسال دولت بیشتر روی اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است، به نحوی که هر استان باید ۱۴.۴ درصد اشتغال سال ۱۴۰۳ را به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اختصاص دهد.

کد خبر 750033

دیگر خبرها

  • ۹۶ درصد اشتغال تعهد شده در سال ۱۴۰۲ ایجاد شده است
  • تلاش برای حل فروکش تنش آبی و ایجاد پایداری شبکه توزیع آب در شهرستان چهارباغ
  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • ۱۰۸ درصد تعهدات اشتغال در رودسر محقق شده است
  • لایحه امنیت شغل کارگران امروز در دولت تصویب شد
  • فیلم/ تحقق وعده یک میلیون اشتغال در دولت سیزدهم
  • قدم تازه خالص‌سازها؛ قالیباف و صندلی‌اش هدف فعلی است | پشت چه کسی را گرفته‌اند؟
  • بیش از یک میلیون نفر روستایی و کشاورز در این دولت بیمه شدند
  • چرا قالیباف تصمیم گرفت از دولت انتقاد کند؟
  • خالص سازها به سراغ قالیباف رفتند /حمله همه جانبه برای جلوگیری از ریاست مجدد قالیباف بر مجلس /پایداری ها پشت متکی می ایستند؟