Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرک دورسِی، استاد علوم سیاسی و روابط‌ بین‌الملل دانشگاه نیوهمپشایر آمریکاست. وی در حوزه‌ سیاست خارجی سال‌ها تدریس ، مطالعه و بررسی کرده است.

اینستکس نمی‌تواند مشکلات اقتصادی ایران را حل کند

حضور روسیه و چین در اینستکس می‌تواند به کارایی این مکانیزم کمک کند

کرک دورسِی در مورد کارایی اینستکس برای حل مشکلات اقتصادی ایران گفت: معتقدم که اینستکس نمی‌تواند تفاوت چندانی برای ایران ایجاد کند و اقتصاد ایران را نجات دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به اعتقاد من اروپا برای مقابله با آمریکا برای اجرای درست اینستکس و نجات اقتصاد ایران ضعیف است. تمایل شرکت‌ها برای حضور در این مکانیزم بالا نیست و از سوی دیگر اروپا  تمایل زیادی به برقراری روابط تجاری با ایران و حل تنش‌ها دارد.

استاد دانشگاه نیوهمپشایر تاکید کرد: اروپا در مقابله با آمریکا ضعیف است در واقع اگر سایر اعضای برجام هم به این ساز و کار ملحق شوند مانند روسیه و چین می‌توان امید داشت که اینستکس کمک‌کننده به اقتصاد ایران باشد و قوی‌تر شود. اینتستکس تنها نشان‌گر تمایل و علاقه اروپا برای نجات برجام و داشتن روابط اقتصادی با ایران است. چیزی که آمریکا با آن مخالف است و برای مقابله با آن تلاش می‌کند.

جنگ میان ایران و آمریکا می‌تواند جنگ مذهبی شود

وی در ادامه در مورد تنش‌های حاضر و احتمال جنگ میان ایران و آمریکا گفت: تنش‌های حاضر در صورتی که رنگ جنگ به خود بگیرد، بسیارخطرناک خواهد بود چراکه اسرائیل به این جنگ وارد خواهد شد و این جنگ بسیار خطرناک خواهد بود که تلفات بسیاری خواهد داشت و منطق بسیاری را درگیر خواهد کرد حتی احتمال جنگ میان مذاهب دور از ذهن نیست.

برگزاری نشست حکام، تلاش اروپا برای نجات برجام را نشان داد

این استاد دانشگاه در مورد نشست شورای حکام و دستاوردهای آن گفت: من برگزاری چنین نشستی را بد نمی‌دانم. با توجه به اینکه ایران و آمریکا در شرایط پر تنشی قرار دارند، برگزاری این نشست می‌تواند مواضع اروپایی‌ها را نشان دهد و باعث شود که آنها برای برجام تلاش کنند و شاید بتواند آتش تنش میان ایران و آمریکا را کمی خاموش کند.

وی تاکید کرد: در واقع برگزاری نشست حکام نشان داد که اروپا خواهان حفظ برجام است و با توجه به مواضع آمریکا هنوز معتقد به زنده نگه داشتن این توافق است

ترامپ، سیاست خود درباره ایران را بر اساس نفرت از اوباما طراحی کرده است

دورسِی با اشاره به اینکه من باید بگویم ترامپ بازهم به انتقاد از جان کری و اوباما در نشست‌های آینده می‌پردازد که بیانگر آن است که در واقع ترامپ مشکلی با دولت تهران ندارد، گفت: مشکل اصل او کماکان تنفر او از اوباما است. او کماکان با دستاوردهای اوباما مشکل دارد. اکنون هم هر زمانی که به سخنرانی در مورد ایران می‌پردازد باز هم از جان کری و اوباما یاد می‌کند. این بیانگر این است که سیاست خود در قبال ایران را بر اساس نفرت از دولت قبل بنا کرده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران جنگ چین مشکلات اقتصادی اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۴۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موج نفرت از جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی در حال گسترش است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن صادقی نسب ظهر جمعه در جمع نمازگزاران جمعه در مسجد جامع و مصلی امام خمینی (ره) گناباد با بیان اینکه موج نفرت از جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی در حال گسترش است اظهار کرد: علاوه بر راهپیمایی‌های گسترده مردم کشورهای جهان در محکومیت جنایت‌های رژیم اشغالگر قدس، این روزها شاهد هستیم که تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا با تعطیلی کلاس‌های درس و برپایی تظاهرات حمایت خود را از مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین نشان دادند.

امام جمعه گناباد با اشاره به اینکه در جریان این راهپیمایی‌ها تا کنون افزون بر ۱۰۰ نفر از دانشجویان این دانشگاه‌ها دستگیر شدند گفت: رژیم اشغالگر و کودک کش صهیونیستی با گذشت ۲۰۰ روز از تجاوز و جنایت در غزه به هیچکدام از اهداف خود نرسیده است.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی علاوه بر اینکه نتوانسته است حماس و جهاد اسلامی را نابود کند حتی قادر به آزادی اسرای خود و وادار کردن مردم غزه به تسلیم نشده است.

صادقی نسب با اشاره به پاسخ تنبیهی جمهوری اسلامی ایران با عملیات وعده صادق خاطر نشان کرد: این پاسخ مشروع و قاطع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موجب افزایش نفرت از سران کشورهای حامی و همکار رژیم اشغالگر صهیونیستی در سطح دنیا شده است.

کد خبر 6089170

دیگر خبرها

  • موج نفرت از جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی در حال گسترش است
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • حضور فعال ایران در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • بودجه روسیه برمبنای نفت ۶۵ دلاری تنظیم می‌شود
  • ناتو چنگ و دندان نشان می‌دهد/ رزمایش در فنلاند تحریک‌آمیز است
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • افزایش کارایی توربین بادی با بال پرنده
  • کیهان: مذاکره با آمریکا به نفع آمریکا است نه ایران