Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه، صدراعظم آلمان، رئیس جمهور فرانسه و نخست‌وزیر بریتانیا در بیانیه‌ای مشترک، از تصمیم ایران برای خروج از تعهدات توافق هسته‌ای ابراز نگرانی کرده‌اند. آنگلا مرکل، ترزا می‌و امانوئل مکرون گفته‌اند که تحریم‌ها وخروج یکجانبه آمریکا از برجام و تصمیم ایران برای نقض گام به گام تعهداتش، توافق اتمی را به مرز متلاشی شدن کشانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این بیانیه آمده است: «طرفین این توافق باید درنگ کنند و پیامد‌های هر تصمیم را بسنجند.» سه کشور اروپایی در این بیانیه برای نجات برجام اعلام آمادگی کرده و گفته‌اند: «وقت تدبیر کردن و یافتن راه‌های منتهی به گفتگو و کاهش تنش فرا رسیده است.»

در بیانیه هم‌چنین ابراز نگرانی شده که نقض برجام از سوی ایران و ذخیره کردن اورانیوم با غلظت فراتر از سقف مجاز در توافق اتمی، ثبات منطقه را تضعیف کند. رهبران سه کشور اروپایی از تهران خواسته‌اند در تصمیم اخیر خود تجدیدنظر کند و همزمان گفته‌اند که از برجام حمایت می‌کنند؛ منوط به آن که ایران به مفاد آن پایبند بماند.

این بیانیه ساعاتی پس از حضور آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، و دیوید لیدینگتون، معاون نخست‌وزیر بریتانیا، در مراسم «روز باستیل» و دیدار آن‌ها با امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، منتشر شد.

در متن این بیانیه با اشاره به تنش بین ایران و آمریکا آمده است: «میزان خطر به اندازه‌ای است که ضروری است همه طرف‌ها آتش‌بس داده و درباره عواقب اقدامات‌شان تأمل کنند». روز شنبه نیز ژان‌ایو لو دریان، وزیر خارجه فرانسه، بار دیگر ضمن انتقاد از خروج آمریکا از برجام، اقدام ایران در کاهش تعهدات برجامی‌اش را «واکنشی بد به تصمیمی بد» خواند.

لو دریان در حاشیه مراسم ملی موسوم به «روز باستیل» در پاریس به خبرنگاران گفت: «وضعیت جدی است. افزایش تنش‌ها می‌تواند به حوادثی منجر شود».   محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، ابراز علاقه اروپا برای حفظ برجام را کافی ندانسته است. ظریف که به نیویورک سفر کرده گفته است: "اروپایی‌ها ادعا می‌کنند که تمایل دارند برجام را حفظ کنند، اما هنوز شاهد این نبوده ایم که برای حفظ برجام به سرمایه گذاری حاضر باشند. "

وزیر امور خارجه ایران افزود: "اظهار علاقه و اعلام اراده کنید برای حفظ یک توافق بین المللی با اینکه آمادگی برای سرمایه گذاری داشته باشید، تفاوت جدی وجود دارد و اروپایی‌ها هنوز این را نشان نداده اند. "

منبع: پارسینه

کلیدواژه: توافق هسته ای توافق هسته ای ایران مناقشه آمریکا و ایران تنش آمریکا و ایران برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۵۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه

عضو هیأت رئیسه مجلس در جلسه علین امروز بیانیه ۱۵۰ نماینده در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا را قرائت کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محسن دهنوی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 11 اردیبهشت‌ماه) قوه مقننه، بیانیه 150 نماینده در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا را قرائت کرد.

 متن بیانیه به شرح زیر است:

به نام خداوند بخشنده مهربان

امروز غزه صحنه تقابل یک ملت مظلوم و مصیبت‌دیده و مقاوم با جماعتی بی‌رحم و غاصب است، در این معرکه همدردی با ستم‌دیدگان و اعتراض به ظالمان کمترین وظیفه انسان‌هاست. سابقه تجاوز و غصب صهیونیست‌ها در فلسطین به 7 دهه می‌رسد. در این مدت همه راه‌های تسلیم و مسالمت با غاصبان توسط برخی از افراد سست‌ عنصر طی شده است، آنچه امروز در قالب رشادت و حماسه و استقامت غزه بروز یافته است، آتشفشان خشم و درد متراکم ملتی است که سوزش بدعهدی و خیانت را در پهلوی خود حس می‌کند.

اعلام همبستگی با فلسطین از طرف دانشگاهیان جهان به ویژه در کشورهای غربی حرکتی برخاسته از فطرت عدالت‌خواه و نوع‌دوست و انسانی است. این حرکت نشان می‌دهد که مظلوم‌نمایی، چهره‌سازی و تحریف حقایق در رسانه‌های جریان اصلی غرب نیز نتوانسته است صحنه خونین غزه را کاملاً بپوشاند. راه‌حل این بحران در بازگشت به عدالت است.

ما نمایندگان دانشگاهی مجلس قانونگذاری ایران ضمن قدردانی از اقدامات ارزشمند دانشگاهیان عزیزمان در حمایت از مظلومان غزه، درود خود را نثار همکاران شجاع و دانشجویان ظلم ستیز در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و سایر نقاط دنیا می‌کنیم و همدردی، همراهی و همدلی خود را با دانشجویان و استادان و آزادیخواهان انسان‌دوست دانشگاه های آمریکا ابراز می‌کنیم و یورش سرکوبگرایانه نیروهای پلیس را به ساحت مرکز علم و دانش و هجوم به تحسن دانشگاهیان در آن کشور محکوم می‌کنیم. خشونت بی‌منطق در مقابل این ندای حق‌طلبانه دردی از ظالمانه دوا نخواهد کرد.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • حماس پیشنهاد مصر را پذیرفت؛ بهترین است | توافق قریب‌الوقوع است؟
  • ابراز نگرانی سازمان ملل از اقدامات پلیس آمریکا در برخورد با دانشجویان
  • حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
  • ابراز نگرانی گزارشگر سازمان ملل از تعلیق دانشجویان دانشگاه کلمبیا
  • رضایت شهروندان از قرار دادن حفاظ برای کانال آب در جاده اراک - سلفچگان + تصاویر
  • عذرخواهی ناشر هندی بابت اقدام توهین‌آمیز به امام (ره)
  • تعریف قریب ۷۰۰ همت برنامه سرمایه‌گذاری در فارس
  • ناشر هندی بابت اقدام وهن‌آمیز به امام خمینی(ره) عذرخواهی کرد
  • بازگشت قریب الوقوع بیت کوین به ۳۰ هزار دلار
  • جدیدترین موضع‌گیری لاپید درباره توافق با حماس