Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمدی با بیان اینکه بانک مرکزی با برنامه ریزی و مدیریت ضمن ثبات نرخ ارز ذخایر خود را نیز افزایش داد، گفت: بانک مرکزی با مدیریت ویژه بازار متشکل ارزی را در نقطه ای قرار داده که با آرامش کامل به ثبات نرخ ارز کمک کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، «تیرداد احمدی» شب گذشته (یکشنبه 23 تیر) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما به بررسی وضعیت بازار ارز پرداخت و در ارزیابی خود از ثبات نرخ ارز گفت: بانک مرکزی با برنامه ریزی و مدیریت ضمن ثبات نرخ ارز ذخایر خود را نیز افزایش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کارشناس مسائل پولی و بانکی با بیان اینکه جهش نرخ ارزی به سرکوب نرخ ارز در سال 96، سیاست گذاری ها در تخصیص نرخ ارز باعث می شود نرخ ارز به نرخ امروزی برسد، گفت: در اقتصاد مهم مدیریت نرخ های کلیدی اقتصاد است که نرخ ارز یکی از نرخ های کلیدی اقتصاد است.

 

وی با بیان اینکه در سال های گذشته نرخ های دستوری را دیکته کرده ایم و این موجب سوء مصرف شده است، گفت: نرخ ارز ارزان موجب ثبت سفارش های فراوان شده است یا نرخ کالاهای اساسی موجب بیماری ها و ایرادات در ساختار رژیم غذایی شده است.

 

کارشناس مسائل پولی و بانکی با اشاره به اینکه برای ثبات در نرخ ارز لازم است نرخ های کلیدی دیگر اصلاح شود، افزود: تغییر نرخ ارز در سامانه نیما موجب تشویق صادرات کنندگان شده است و منطبق با نرخ ارز در بازار در مدیریت است.

 

احمدی در ارزیابی خود در بهره از ظرفیت های کشورهای همسایه برای کنترل بازار ارز گفت: کشورهای همسایه در شرایط تحریم ظرفیت های جابجایی نرخ ارز برای کشور ما هستند بنابراین نباید لنگرگاه ارزی را در یک جا متمرکز کرد و برای رسیدن به نقطه تهاتری بهتر است لنگرگاه ارزی در داخل کشور باشد.

 

وی با بیان اینکه زمانی که کالا قاچاق می شود و واردات قاچاق بیشتر است یعنی ارز ارزان است، گفت: یکی از راهکارها برای تثبیت نرخ ارز استفاده از تشویق های صادراتی به جای تنبیه صادراتی است. 

 

احمدی درباره دلیل بازنگشتن ارز حاصل از صادرات گفت: علت اصلی رانت و برنگشتن ارز حاصل از صادرات این است که سوبسید را اول داده ایم بنابراین یکی از بهترین راهها این است که سوبسید در انتهای کار به صادر کننده داده شود. برای کاهش نرخ ارز باید به دنبال ثبات بازار باشیم.

 

 کارشناس مسائل پولی و بانکی درباره عملکرد سامانه نیما نیز گفت: سامانه نیما به بازار متشکل ارزی کمک می کند و به صورت مکمل عمل می کند.

 

وی با اشاره به اینکه این بازار نیاز به تقویت زیرساخت ها برای ضعیف شدن ابزار تحریمی دارد، خاطر نشان کرد: بانک مرکزی با مدیریت ویژه بازار متشکل ارزی را در نقطه ای قرار داده که با آرامش کامل به ثبات نرخ ارز کمک کند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت امام رضا ع جشن های دهه کرامت حجاب و عفاف نماز جمعه هفته عفاف و حجاب عفاف و حجاب روزنامه مراسم اختتامیه نرخ ارز بانک مرکزی ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۵۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به حقوق قشر کارگر توجه شود

امام جمعه اراک در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: معلم در کلاس درس باید الگو بوده و نسبت به شهدا، امام و رهبری باید جزء وفادارترین افراد باشند و توجه به مقدسات را باید سر لوحه کار خود قرار دهند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: توجه و حساسیت معلمان نسبت به عفاف و حجاب باید ده‌ها برابر بیش از سایرین باشد و لازم است در این زمینه و نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب بیشتر توجه کنند.
او افزود: با اشاره به هفته کار و کارگر نیز گفت: اسلام عرق کارگر را همانند خون شهید می‌داند و باید به قشر کارگر و دستمزد آنها توجه بیشتری شود.
خطیب نماز جمعه اراک گفت: انتظار می‌رود شورا‌ها و شهرداری برای اقدامات بزرگ برنامه ریزی کنند تا از هزینه‌های جانبی برای مردم کم شود و تلاش صادقانه و کیفی را مورد توجه قرار دهند.
امام جمعه اراک در خصوص وظایف و اهمیت شورا‌ها و شهرداری افزود: شهر یک موجود زنده و فعال است و شهرداری و شورا باید در خصوص آن و توسعه شهری و ترافیک برنامه ریزی کند و نظارت‌ها را دقیق انجام  دهند و بر اعتماد سازی توجه کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به تحقق وعده صادق و شکست هیمنه پوشالین رژیم تا دندان مسلح صهیونیستی هم گفت: امروز نباید از گرگ‌های ظالم ترسید، جوانان و سپاهی‌ها و ارتشی‌ها باید همواره در میدان مراقب دسیسه‌های دشمنان باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • سکه های حراجی بانک مرکزی ناخالصی دارند؟
  • ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت
  • تجلی زندگی بر مدار مدیریت زمان
  • مجلس به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • روند کاهشی نرخ ارز درپی شکست بازار از مرکز مبادله
  • مجلس آتش‌بیار معرکه است!
  • رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی، ارتباط چندانی با بانک مرکزی ندارد
  • به حقوق قشر کارگر توجه شود