Web Analytics Made Easy - Statcounter

 رضا میر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با اعلام این مطلب، افزود: نمی‌توان بر اساس گفته‌های شفاهی نمایندگان فائو اقدامی انجام داد و کشور عربستان را متهم کرد.

وی ادامه داد: پذیرش تلویحی قصور عربستان در مبارزه با ملخ‌های مهاجم اتفاق جدیدی نیست و نماینده این سازمان در بازدید خود از ایران این موضوع را یک‌ماه پیش نیز اعلام کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میر با تاکید بر اینکه دریافت خسارت از کشور عربستان منوط بر پذیرش رسمی سازمان فائو است، افزود: از زمان بازدید فائو تا امروز خبری از این سازمان نشده است و پیگیری جدیدی نیز در این زمینه نداشته‌ایم. 

وی یادآور شد: در همان روزهای ابتدایی درگیری کشور با این آفت، ما مراتب اعتراض خود را به فائو اعلام کرده‌ایم و اینکه آن‌ها راجع به این اعتراض اقدامی انجام داده باشند، تا امروز کاری صورت نپذیرفته است. 

به گفته میر؛ سازمان فائو تا امروز به صورت رسمی و مکتوب نپذیرفته است که عربستان مقصر شرایط به وجود آمده ناشی از هجوم ملخ‌های صحرایی در ایران است.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات ایران تفاوت سطح مبارزه با آفت ملخ صحرایی را شاهدی بر ادعای ایران در قصور عربستان دانست و افزود: سطح مبارزه با این آفت در عربستان تنها ۱۵۰ هزار هکتار بود در حالی ما تاکنون در سطحی معادل ۷۵۰ هزار هکتار مبارزه داشته‌ام، تفاوت قابل توجه حجم مبارزه نشان می‌دهد که عربستان کوتاهی کرده است.

میر با بیان اینکه جمله نماینده فائو دقیقا این بود که: عربستان آن طور که باید و شاید مبارزه نکرده" اظهار کرد: این نیز خبر جدیدی نیست و در جامع بین‌المللی قابل استناد نیست.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران عربستان فائو ملخ سازمان حفظ نباتات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۵۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات سازمان بوستان‌ها برای مبارزه با سفیدبالک‌ها در فصل بهار

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران درباره مبارزه با آفت سفیدبالک توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش ایسنا،‌ علی محمد مختاری اظهار کرد: افزایش شهرنشینی و رشد جمعیت در کلان شهرهایی نظیر تهران و وجود آلودگی‌های زیست محیطی در این کلان شهرها، نیاز به فضای سبز و گسترش آن را به عنوان یکی از مهمترین عوامل موثر در کاهش آلاینده ها مطرح می کند.

وی افزود:  آفات و بیماریها یکی از عوامل خسارت برای فضای سبز شهری هستند که در صورت عدم کنترل می توانند سالانه خسارت جبران ناپذیری را وارد سازند. از این رو یکی از مسائل پر اهمیت در حوزه نگهداری و حفظ فضای سبز شهری حفاظت از گیاهان در برابر خسارت آفات و بیماریها است که یکی از چالش های حائز اهمیت برای دست اندرکاران فضای سبز شهری است. سازمان بوستانها و فضای سبز شهر تهران در راستای حفاظت از محیط زیست و درختان در برابر آفات و بیماریهای موجود ، اقدام به انجام مدیریت تلفیقی با آفات و بیماریها (IPM) نموده که مقابله با آفات و بیماری‌ها تنها از طریق مبارزه تلفیقی و مکانیکی و بیولوژیکی انجام می پذیرد و در موارد حساس از سموم گیاهی استفاده می‌شود که برای عموم شهروندان و محیط زیست مضر نباشد.

وی با تاکید بر اینکه سال های اخیر به دلیل افزایش بیماریهای ناشی از آلودگی‌ها، گرم شدن کره زمین، نبود زمستان های سرد تا حد زیادی بیماری های موجود در فضای سبز را افزایش داده است، ادامه داد: بیماری‌های مهمی همچون سفیدک ها، شانکرها و آفاتی همانند سفید بالک، سوسک برگ خوار نارون پسیل، زیتون سوسک چوبخوار و پوستخوار، شته و.... در این کلان شهر شیوع یافته اند که با انجام اقدامات تلفیقی مهار و تحت کنترل قرار میگیرند.

مختاری در ادامه برخی از آفات و بیماریهای شایع در فضای سبز شهر تهران را معرفی کرد و گفت: سفید بالک ها علائمی در زیر برگها و اطراف رگبرگها گیاه میزبان (توت زیتون) هستند و از شیره گیاه مکیده و از خود ماده چسبناک عسلک بجا می گذارند.

بنا براعلام سایت شهر، وی درخصوص روش‌های مبارزه با سفید بالک‌ها هم تصریح کرد: این کار دو روش دارد؛ مکانیکی و زراعی و از طریق پایش مستمر با نصب کارت و نوارهای زرد، آبشویی مستمر و منظم، روغن پاشی بهاره، حذف و امحاء پاجوش‌ها و تنه جوش ها و سرشاخه های آلوده، تغذیه و کوددهی و مواردی از این دست انجام می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تصاویری از سیل هولناک در مکه | وضعیت خودروها را ببینید | ویدئو
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۲۲ استان
  • عربستان قیمت نفت خود در بازار آسیا را افزایش می‌دهد
  • اقدامات سازمان بوستان‌ها برای مبارزه با سفیدبالک‌ها در فصل بهار
  • بزودی صدور دسته چک منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان خواهد شد
  • پژمان‌فر: بانک مرکزی صدور چک را منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک کند
  • طوفان و بارش سنگین در راه ۱۴ استان ؛ از طغیان رودخانه‌ها و تگرگ تا صاعقه و رعد و برق
  • ایران و روسیه در حوزه دفاتر اسناد رسمی تفاهم نامه امضا کردند
  • اعلام جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا
  • عربستان قیمت نفت را برای آسیایی‌ها در ژوئن افزایش می‌دهد