Web Analytics Made Easy - Statcounter

شارقی از توانمند سازی و آموزش ۱۶۰۰ زن بی سرپرست و بد سرپرست خانوار با همکاری معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری خبر داد و گفت: شهرداری هم می تواند لیست زنان دستفروش مترو را جهت توانمند سازی به ما اعلام کند.

«ثریا شارقی» در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان با اشاره به ساماندهی زنان دستفروش مترو گفت: با توجه به اینکه زنان دستفروش مترو درآمد خوبی دارند لذا آنها فروش در مترو را به هر جای دیگری ترجیح می دهند، حتی اگر مکان دیگری هم برای آنها در نظر گرفته شود، مقاومت خواهند کرد کما اینکه شهرداری تهران هم اقداماتی در راستای ساماندهی انها انجام داده  است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل امور بانوان استانداری تهران با بیان اینکه حتی در صورت فراهم کردن جا و مکان مشخص برای فروش محصولات زنان دستفروش مترو باز هم شرایط تغییری نخواهد کرد تصریح کرد: انجام این اقدامات هم جوابگوی آنها نخواهد شد لذا باید راههای اساسی تری اندیشیده شود.

 

وی با اشاره به نقش شهرداری در ساماندهی دستفروشان مترو تصریح کرد: قطعا با مطرح کردن این مساله، شهرداری هم محدویت هایی را عنوان خواهد کرد به عنوان مثال اگر دو هزار متقاضی وجود داشته باشد، شاید شهرداری بتواند برای 500 نفر آنها ،مکان فروش فراهم کند که این اقدام هم اعتراض 1500 نفر دیگر را به دنبال خواهد داشت ضمن اینکه صرفا تهیه جا هم نمی تواند جوابگوی حل مشکلات باشد.

 

شارقی برلزوم توانمند سازی زنان تاکید کرد و افزود: ما باید علاوه بر تهیه جا برای زنان دستفروش، اقداماتی برای مهارت آموزی و توانمند سازی آنها انجام دهیم تا از طریق این آموزش ها بتوانند در داخل منزل کسب در آمد کنند.

 

مدیر کل امور بانوان استانداری تهران از توانمند سازی و آموزش 1600 زن بد سرپرست و بی سرپرست خانوار خبر داد و گفت: این طرحی است که با همکاری معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در حال اجرای آن هستیم، این زنان بعد از آموزش، از مرحله تولید تا فروش محصولات خود تحت نظارت جهاد دانشگاهی  قرار خواهند گرفت.

 

وی در ادامه اظهار کرد: در صورتی که شهرداری تهران تمایل داشته باشد، می تواند لیست زنان دستفروش مترو را به ما اعلام کند تا ما هم با اضافه کردن آنها به لیست زنان سرپرست خانوار آنها را تحت آموش های حرفه ای قرار دهیم، چون این امر موجب مرتفع شدن بسیاری از مشکلات این قشر از زنان می شود.

 

وی با بیان اینکه بیشتر زنان دستفروش مترو ،سرپرست خانوار و مطلقه هستند اظهار کرد: طرح توانمند سازی ما برای آموزش زنان بی سرپرست و بد سرپرست است لذا در صورتی که زنان دیگری علاقمند باشند، می توانند به صورت داوطلبانه اعلام آماگی کرده و درصورت ثبت نام در جهاد دانشگاهی،تحت آموزش های ما قرار گیرند.

 

شارقی با بیان اینکه نوع آموزش ها بستگی به نیاز متقاضیان دارد گفت:  آنها به گونه ای تحت آموزش قرار می گیرند که بعد از اتمام آموزش ها بتوانند در داخل منزل به اشتغال بپردازند فعلا در حال ثبت نام هستیم در صورت آماده شدن، کلاس های آموزشی آغاز خواهد شد.

پایان پیام/35

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت امام رضا ع جشن های دهه کرامت شیراز چهارمحال و بختیاری دهه کرامت در فارس آذربایجان غربی روزنامه اردبیل توانمند سازی زنان سرپرست خانوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۵۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو

همزمان با تلاش‌های شبانه‌روزی برای تحقق قرارداد خرید ۶۳۰ واگن، به واسطه ارتباط خوب شهردار تهران با دولت و همت آقای رئیسی، ۱۵ درصد پیش پرداخت خرید واگن‌ها پرداخت شده و بزودی واگن‌ها به تهران می‌رسند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مدیریت شهری ششم تهران و دولت سیزدهم بالاترین سطح همکاری دو نهاد مهم و خدمتگزار را دنبال می‌کنند، به طوری که نه تنها علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران در جلسات مداوم و هفتگی هیئت دولت شرکت می‌کند بلکه رئیس‌جمهور، حکم نماینده ویژه برای شهردار تهران صادر کرد.

اما در این میان مخالفان تلاش کردند که اختلاف‌نظر فنی یکی از مدیران میانی وزارت کشور با مدیریت شهری بر سر تایید صلاحیت واگن‌های وارداتی را به اختلاف دو نهاد تعمیم دهند. برخلاف نظر این مدیر، مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران می‌گوید: متروی تهران پیش از این کارشناس تایید واگن‌ها بوده و اگر شرکت دیگری بخواهد کار تایید را انجام بدهد باید دو تا سه میلیارد تومان هزینه شود و ما نمی‌خواهیم هزینه اضافی صرف شود.

رسانه‌های اصلاح‌طلب در حالی روی فراموشی مردم حساب باز کردند که گویا از یاد برده‌اند  که این محسن هاشمی؛ رئیس شورای شهر تهران در دوره اصلاحات بود که بارها و حتی در تلویزیون، حسن روحانی و دولتمردان دولت قبل را به باد نقد گرفت؛ هاشمی حتی  در آذر ماه سال 1399 درباره عدم تامین پول واگن‌ها، رفتار دولتمردان گذشته را «خیلی کودکانه» خواند و گفت: «...چرا دولت مردان ما نمی‌فهمند، وقتی ما سیستمی را هزینه کردیم، تونل و تجهیزات ثابت را ساخته‌ایم، اما چرا واگن خریداری نمی‌کنیم ...».

مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟

آتش اختلاف در شورای شهر دوره پنجم آنقدر شعله‌ور بود که هر دو طرف بارها علیه یکدیگر صحبت کردند و ابایی هم از اعلام آشکار اختلافات نداشتند البته این  شکاف، به موضع گیری‌های آشکار رسانه‌ای محدود نشد، بلکه آنقدر وسعت گرفت که رئیس جمهور دوره قبل حتی اجازه ورود پیروز حناچی؛ شهردار سابق تهران به جلسات هیئت دولت را نمی‌داد.

ماجرای واگن‌ها چیست؟

پیروز حناچی؛ شهردار سابق تهران چند ماه پیش در روزنامه اعتماد مدعی شده بود «قرارداد 630 واگن مترو، اساساً مرتبط با مدیریت شهری فعلی شهر تهران نیست و به تلاش‌های مدیریت قبلی باز می‌گرد» هرچند که صحبت‌های اولیه به آن سال‌ها بر می‌گردد اما باید از پیروز حناچی پرسید که برای این قراردادی که از سال 97 ابلاغ شده چه قدمی برداشته است؟

واقعیت این است که نه تنها در دوره قبل اقدام عملی در این باره انجام نشد بلکه شهردار تهران همزمان با تلاش‌های شبانه‌روزی برای تحقق قرارداد خرید 630 واگن، به واسطه ارتباط خوب با دولت و همت آقای رئیسی، 15 درصد پیش‌پرداخت خرید واگن‌ها را پرداخت و حتی با افزایش 25 درصدی این تعداد را به 791 دستگاه رساند.

همچنین این دوره مدیریت شهری توانست در اتفاقی کم‌نظیر رکورد افتتاح میانگین ماهانه یک ایستگاه مترو را ثبت کند و آن و در اختیار مردم قرار دهد.

این درحالیست که در آن دوره مدیریتی نه تنها واگن و اتوبوسی به ناوگان حمل و نقل اضافه نشد بلکه 1600 اتوبوس کمتر از آنچه تحویل گرفته شد به دوره زاکانی تحویل داده شد و در موضوع مترو حتی انبارهای قطعات یدکی مترو خالی به دوره مدیریت ششم تحویل داده شد.

همچنین طبق آنچه در کتابچه تحول و تحویل (که مدیران دوره قبل برای کارنامه عملکردشان چاپ کردند)، تنها برنامه‌ریزی برای تهیه 200 دستگاه اتوبوس (80 دوکابین و 120 تک کابین) دیده می‌شود که با 826 اتوبوس جدید، 428 دستگاه اتوبوس اورهال شده و قرارداد 2500 دستگاه اتوبوس 12 متری، 25000 دستگاه تاکسی سدان برقی، 2500 دستگاه تاکسی شاسی‌بلند (suv)، 10 هزار دستگاه ون و 150 هزار دستگاه موتورسیکلت برقی قابل مقایسه نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی
  • ۵ هزار و ۷۸۰ زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • مسیر و راه نسل توانمند از مدارس دخترانه می‌گذرد
  • چتر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی بر سر بیش از ۹۰۰۰ زن سرپرست خانوار
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • «صفر» شدن تعداد زنان سرپرست خانوار پشت نوبت حمایت بهزیستی