Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-26@12:17:10 GMT

VAR هم به کنار سایر وعده‌ها رفت!

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۰۵۵۱۴

VAR هم به کنار سایر وعده‌ها رفت!

عرفان حاج‌بابایی: فصل قبل یکی از سخت ترین فصل ها برای داوران لیگ برتری بود. فصلی پر از اشتباه و البته اعتراض. تصمیماتی سخت و مهم که از سوی داوران اتخاذ می شد گاه با اشتباهاتی همراه بود که باعث فوران خشم تیم های زیان دیده می شد. تیم هایی که گل های سالم شان مردود اعلام می شد و یا از اعلام ضربه پنالتی به سود خود محروم می شدند و یا مسائلی دیگر از این دست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین اتفاقات باعث شد تا مسئولین برگزار کننده لیگ برتر و دست اندر کاران امر داوری اعلام کنند که برای فصل آینده رقابت های لیگ، قرار است از سیستم VAR در مسابقات استفاده شود. سیستم کمک داور ویدیویی که از جام جهانی 2018 در دنیای فوتبال رسمیت یافت، طی این مدت تا حد قابل توجهی توانسته از اشتباهات داوری در موارد حساس بکاهد و به نظر می آمد دوای حل مشکلات داوری در فوتبال ایران که طی فصل قبل تقریبا به بحران بدل شده بود،استفاده از همین تکنولوژی باشد.

در همین راستا داوود رفعتی رییس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال در تاریخ 25 فروردین 98 گفت:« ما سعی مان را کردیم که از این تکنولوژی در نیم فصل دوم لیگ استفاده کنیم اما راه اندازی آن پروسه ای دارد که شامل پنج بخش است و تا کنون ما دو بخش ثبت نام و معرفی تیم VAR را انجام دادیم. سه مرحله دیگر باقی مانده که مهم ترین آن آموزش 24 داور است و زمان زیادی می برد. همچنین تست آفلاین را هم انجام دادیم و در تلاش هستیم ابتدا این سیستم را از یک کشور خارجی به صورت رایگان بگیریم تا انشالله از ابتدای لیگ فصل بعد این سیستم را راه اندازی کنیم.»

این در حالی است که در فاصله کمتر از یک ماه مانده تا آغاز فصل جدید رقابت های لیگ برتر،هیچ خبری از تلاش برای راه اندازی این سیستم در ورزشگاه های لیگ برتری نیست و آن طور که به نظر می آید، وعده هایی که در خصوص راه اندازی سیستم کمک داور ویدیویی داده شد،صرفا برای برداشتن فشار اعتراض تیم ها نسبت به عملکرد داوران و ضعف های موجود در این امر بوده است.

آن طور که رسانه ها در روزهای گذشته خبر داده اند،دلیل اصلی نبود این تکنولوژی در لیگ نوزدهم، طول کشیدن صدور مجوزهای لازم برای استفاده از آن است. زمان لازم برای صادر شدن سیستم کمک داور ویدیویی با استفاده از وسایل مناسب و استاندارد حداقل ۹ ماه است. همچنین همه داورانی که در لیگ برتر به کار گرفته می‌شوند، باید آموزش‌های لازم برای آن را دوره‌های مختلف ببینند و حکم لازم را هم دریافت کنند که به نظر می آید در هر دو مورد هنوز موارد مورد نیاز برآورده نشده پس باید قید حضور وی ای آر را در لیگ نوزدهم زد.

254 251

کد خبر 1279724

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: کمیته داوران لیگ برتر هجدهم ایران و آمریکا ایالات متحده آمریکا باشگاه استقلال حسن روحانی باشگاه پرسپولیس خودرو گردشگری بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۵۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن داوری اظهار کرد: دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهر مشهد و کلات با رقابت بین دو نامزد برای یک کرسی در ۲۱ اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد.

فرماندار مشهد با بیان اینکه در مرحله دوم انتخابات برای شهر مشهد ۱۰۲۰ شعبه و برای کلات ۴۴ شعبه اخذ رأی برنامه‌ریزی شده است، بیان کرد: در این دوره تعدادی از شعب با هم ادغام شده‌اند و حدود ۲۰ هزار نفر در فرایند اجرا و نظارت انتخابات با ما همراه خواهند بود.

وی با اشاره به زمان‌بندی‌های مشخص برای تبلیغات نامزدها، گفت: از ۱۳ اردیبهشت تبلیغات دوره دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان‌رضوی شروع خواهد شد و نامزدها می‌توانند از ظرفیت‌های شبکه استانی خراسان‌رضوی و اماکن شهری برای تبلیغ استفاده کنند و در ساعت ۸ صبح روز ۲۰ اردیبهشت این زمان به پایان خواهد رسید.

داوری تصریح کرد: در این دوره کمیته ارزیابی عملکرد انتخابات، کمیته‌های رسیدگی به تخلف‌ها، بازرس‌ها و… فعال خواهند بود؛ بااین‌تفاوت که در دوره قبل برای هر شعبه یک بازرس داشتیم و در این دوره به ازای هر شش شعبه یک بازرس فعالیت خواهد کرد.

فرماندار مشهد درباره فعالیت «اتاق وضعیت»، مشابه دور اول انتخابات، افزود: در این دوره اتاق وضعیت با تغییراتی پابرجا خواهد بود و فرایند اخذرأی در همه شعب رصد خواهد شد. سامانه پاسخگویی به شهروندان نیز مشابه دور قبل فعال خواهد بود.

کد خبر 6088798

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق دفاع مشروع و جنگ اراده‌ها بود
  • کوتاهی افراد ونهادهای مسئول درخصوص حجاب سبب ورود نیروی انتظامی شد
  • داور را دو روز قبل از مسابقه عزل کردند!‏
  • برپایی ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات
  • ایران به هر کجای رژیم صهیونیستی را لازم باشد موشک می‌زند
  • رئیس‌جمهور فرانسه پا به توپ شد! (عکس)‏
  • شیخ‌احمدی: داوری ژیمناستیک ایران به سطح بین‌المللی رسیده است
  • اعلام تیم داوری دیدار آلومینیوم و پرسپولیس
  • تغییر نسل موجب تحول می‌شود
  • واکنش ذوب آهن به داوری دیدار با آلومینیوم/ دو پنالتی گرفته نشد