Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی به معرفی کتاب‌های برجسته بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی درباره سیره و حیات امام رضا (ع) پرداخت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمود مرویان حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص انتشار آثار پژوهشی برجسته درباره سیره و حیات امام رضا (ع) در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس اظهار کرد: در بنیاد پژوهش‌های اسلامی حدود ۲۳۰ اثر درباره امام رضا (ع) منتشر شده که درباره موضوعاتی چون زندگی حضرت، پیام‌ها و معارف حضرت و هم‌چنین در خصوص حرم مطهر و نفایس و زیبایی‌ها و هنر و معماری آن نیز هست و به اعتبار مشهد مقدس که بر آستان حریم امام رضا (ع) شکل می‌گرفته، پیرامون مشهد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در سال گذشته ۲۶ اثر درباره امام رضا (ع) منتشر کردیم که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌هایی دارند؛ به عنوان مثال ۶ فقه «احادیث امام رضا و ابنائه الکرام» را منتشر کردیم که اثر آقای سید محمد علی خادمی است و این ۶ جلد پیرامون احادیثی است که از امام رضا (ع) درباره مسائل فقهی منتشر شده و به کسانی که می‌خواهند از منظر فقه معارف امام رضا (ع) را پیگیری کنند، توصیه می‌شود، چون این اثر بسیار ممتاز است و امسال منتشر شده است.

مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی تصریح کرد: هم‌چنین اثر دیگری با نام «امام رضا (ع)، پیشوای هشتم» تألیف آقای قنبرعلی تیموری داریم که روایتی ساده و در عین حال مستندی از زندگی، هجرت و آموزه‌های امام رضا (ع) برای کسانی است که می‌خواهند شخصیت امام رضا (ع) را بشناسند؛ این کتاب خیلی روان بوده و محورهای گوناگونی را از زندگی امام رضا (ع) گزارش کرده است.

مرویان حسینی خاطرنشان کرد: همین‌طور آثار دیگری را در این زمینه منتشر کردیم؛ به عنوان مثال بحث مناظرات و گفت‌وگوهای علمی که امام رضا (ع) با دانشمندان ادیان دیگر، مسیحی و یهودی و زرتشتی و… داشتند. پیرامون این مسئله اثر خوبی که خیلی هم مورد استقبال زیادی واقع شده، با نام «امام رضا (ع) و روش گفت‌وگوهای علمی» از آقای محمد حکیمی منتشر کردیم.

وی عنوان کرد: به دلیل این‌که امام رضا (ع) از نظر ما محور ائتلاف و وحدت مذاهب اسلامی هستند و همه مذاهب و فرق در خانواده بزرگ اسلام، به امام رضا (ع) ارادت دارند و درباره ایشان در منابع و سیره اجتماعی خود این ارادت را نشان دادند، کتابی را تحت عنوان «الامام الرضا علیه السلام عند اهل سنه» را تألیف کردیم که در واقع از منظر عالمان اهل سنت و کتاب‌های اهل سنت این ارادت تبیین شده که خیلی مورد استقبال علمای اهل سنت هم قرار گرفته و نویسنده آن آقای محمد محسن طبسی است.

مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی افزود: تلاش کردیم از ابعاد گوناگون به این قضیه بپردازیم؛ به عنوان مثال ۶ جلد کتاب پیرامون مشاهیر مدفون در حرم رضوی مانند عالمان، اندیشمندان، بزرگان، تجار، مؤمنان، متفکران و… را منتشر کردیم که حتی از کشورهایی مانند آذربایجان، تاجیکستان و افغانستان هستند و کسانی مانند حکام، سلاطین و فقها را که در حرم مطهر مدفون هستند را نیز دربرمی‌گیرد؛ البته ما این آثار را به ۹ زبان غیرفارسی به تناسب مخاطبان منتشر کردیم.

مرویان حسینی بیان کرد: اثر پایانی‌ای که معرفی می‌کنم، اثری است که در موضوع حکمت رضوی و به زبان انگلیسی است، آیت‌الله محمدی ری‌شهری حدود ۳۰۰ روایت را از سخنان عالمانه امام رضا (ع) انتخاب و این سخنان را شرح و توضیح دادند. ما هم این سخنان را به زبان انگلیسی برگردان کردیم که برای انگلیسی‌زبانان استفاده شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: میلاد امام رضا ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۵۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سال گذشته به دستور وزیر امور خارجه و با مسؤولیت وزارت امور خارجه، نخستین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع)، با محوریت رفع مسائل زائران بین‌الملل برگزار شد و امسال نیز دومین نشست آن به میزبانی آستان قدس با حضور حجت‌الاسلام فقیه اسفندیاری، معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی، علیرضا بیگدلی، معاون وزیر امور خارجه و حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی در اتاق جلسات معاونت امور بین‌الملل آستان قدس رضوی برگزار شد.

در این جلسه نسبت به فضای ظرفیت بین‌الملل شهر مشهد مقدس و مزیت‌های نسبی این شهر به عنوان شهر بین المللی و همچنین برگزاری نخستین اجلاسیه سفرای کشورهای زائر فرست در مشهد بحث و تبادل نظر شد.

دیپلماسی زیارت، حضور آستان قدس رضوی در رویدادها و نمایشگاه‌های بین‌المللی و همچنین حضور مؤسسات فرهنگی در نمایشگاه‌های مشهد از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

همچنین از دیگر موضوعاتی که در این نشست بحث و تبادل نظر شد، در خصوص مردمی‌سازی بحث زیارت در کشورهای هدف بود که چگونه مؤسسات و تشکل‌های مردمی در اقصی نقاط جهان بویژه کشورهای هدف بتوانند در خصوص گسترش کمی و کیفی زیارت تلاش کنند و بتوانیم با بهره‌مندی از ظرفیت مردمی در خصوص گسترش امر زیارت گام‌های مثبتی برداریم.

کد خبر 6088522

دیگر خبرها

  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد
  • دیدار مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران با فرزند شهید مبارزی
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حل مشکلات مردمی، پیشتاز باشد
  • کتاب آداب آبادانی منتشر شد
  • مشهد میزبان طرح ملی «زندگی و بالندگی»
  • استقبال از پرچم حرم رضوی با حضور ایرانیان مقیم مالزی
  • استقبال از پرچم آستان قدس رضوی با حضور ایرانیان مقیم مالزی
  • مراسم استقبال از پرچم آستان قدس رضوی با حضور ایرانیان مقیم مالزی
  • مراسم استقبال از پرچم آستان قدس رضوی در مالزی