Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@13:26:26 GMT

دریافت خدمات آنلاین برای سهامداران سجامی ممکن شد

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۰۵۸۵۱

دریافت خدمات آنلاین برای سهامداران سجامی ممکن شد

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) از فراهم شدن بستر ارائه خدمات نوین و آنلاین به سهامداران سجامی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، آن دسته از مشتریان بانک مسکن اعم از سرمایه گذاران در صندوق ره‌آورد آباد مسکن و نیز سپرده‌گذاران در حساب‌های ممتاز بانک که مشمول ثبت نام در سامانه سجام شده و این ثبت نام را انجام داده‌اند، اکنون می‌توانند در بستر اینترنتی فراهم شده، خدماتی از قبیل دریافت آنلاین سبد دارایی، گواهینامه سهام، گردش معاملات و اطلاعات کدال را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر اساس اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه که از نهادهای اصلی بازار سرمایه ایران بوده و زیرنظر سازمان بورس و اوراق بهادار ایران فعالیت می‌کند، با راه‌اندازی درگاه الکترونیک سهام‌داران، تمام افرادی که سهام‌دار بازار سرمایه محسوب می‌شوند و در سامانه سجام ثبت نام کرده‌اند، از این به بعد می‌توانند خدمات نوین سهامداری در بازار سرمایه را به صورت آنلاین تجربه کنند.

 

سجام یک سامانه زیرساختی برای شناسایی مشتریان جهت ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه است که تمام فعالان این بازار اعم از سرمایه گذاران، مشتریان و مدیران نهادها در این سامانه، فقط یک بار برای همیشه اطلاعات خود را با مراجعه به نشانی اینترنتی این سامانه به صورت آنلاین ثبت خواهند کرد و پس از یک مرحله احراز هویت حضوری، قادر به دریافت خدمات مبتنی بر داده‌های تایید شده خواهند بود.

 

هرگونه تعامل با بازار سرمایه از این پس منوط به ثبت نام در سامانه سجام است و از اینرو سپرده‌گذاران حساب‌های ممتاز بانک مسکن که بابت بخشی از سود خود اوراق بهادار موسوم به اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن (تسه) دریافت می‌کنند و برای تبدیل آن به وجوه نقد ناگزیر به مبادله آن در فرابورس هستند، باید حتما در این سامانه ثبت نام کنند.

 

فرایند ثبت نام در این سامانه طی هفته‌های اخیر سرعت گرفته و تاکنون بیش از ۶۰ هزار نفر از سپرده‌گذاران ممتاز در سجام ثبت‌نام کرده‌اند. همچنین مرحله پیش‌ثبت‌نام سایر سپرده‌گذاران ممتاز توسط بانک مسکن انجام شده و آنها با مراجعه به لینک باشگاه مشتریان سجام که به صورت پیامک به اطلاعشان خواهد رسید، صرفا با وارد کردن کد ملی می‌توانند با پاسخ دادن به سوالات باقی‌مانده، مرحله ثبت‌نام اینترنتی خود در سجام را به سادگی تکمیل کنند.

 

دریافت خدمات در بازار سرمایه برای تمام سهام‌داران این بازار در حال حاضر منوط به تکمیل دست‌کم مرحله ثبت نام اینترنتی است و کسانی که این مرحله از ثبت نام را به اتمام رسانده باشند، از این پس می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را به صورت آنلاین در درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه به نشانی « https://ddn.csdiran.com/login » دریافت کنند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: امام رضا ع دهه کرامت آل هاشم حجاب و عفاف آذربایجان غربی جشن های دهه کرامت روزنامه جنوب کرمان تودیع و معارفه خدمات آنلاین سجام بانک مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۵۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل سامانه ملی اسکان و تعیین سقف افزایش اجاره‌بها براساس مصوبه مجلس

به گزارش «نماینده»، علی خضریان درباره مصوبه مجلس مبنی بر ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی، گفت: گرانی و نابسامانی بازار مسکن و اجاره‌بها ما را بر آن داشت که با تدوین طرحی از آشفته بازار جلوگیری کنیم بنابراین طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی را تدوین کردیم که مراحل تصویب این طرح در مجلس طی شد و اکنون برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس مجلس شورای اسلامی در تشریح محورهای مصوبه ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی، بیان کرد: تکمیل سامانه ملی اسکان از طریق اخذ اطلاعات از دستگاه‌ها و همچنین خوداظهاری خانواده‌ها و مالکین با استفاده از طریق منوط کردن ارائه خدمات دستگاه ها به ثبت اطلاعات توسط مردم در این سامانه یکی از محورهای این مصوبه است.

طراح، طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی گفت:طرح شناسایی خانه‌های خالی توسط شهرداری‌ها و تأیید آن توسط سامانه ملی املاک و اسکان و ارائه مشوق‌های مالیاتی و غیرمالیاتی به موجرینی که قرارداد بلندمدت منعقد می‌کنند یا واحدهای خود را به خانواده کم درآمد دارای سه فرزند و بیشتر اجاره می‌دهند یا واحد را قیمت مناسب اجاره می‌دهند و پیش‌بینی ضمانت‌های اجرایی برای ثبت قراردادهای اجاره و خرید و فروش توسط متعاملین و مشاورین املاک در سامانه ثبت معاملات املاک از دیگر موضوعاتی است که در این طرح پیگیری می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه براساس این طرح سقف افزایش اجاره‌بها توسط شورای عالی مسکن در شرایط وجود تورم بالای ۳۰ درصد تعیین می‌شود، افزود:ساماندهی سکوهای ثبت اگهی از طریق تایید اصالت ملک با سامانه ملی املاک و اسکان و تأیید مالک یکی دیگر از اقداماتی است که براساس این طرح باید اجرایی شود.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مجلس با اشاره به اینکه طبق این مصوبه برای ارائه دامنه قیمت منصفانه با استفاده مشخصات مکانی و فنی هر واحد سامانه‌ای ایجاد می‌شود، ایجاد سکوی ثبت رسمی معاملات، اخذ عوارض از اراضی بایر و بلااستفاده و ممنوعیت خرید و فروش واحدهای طرح‌های حمایتی قبل از تکمیل واحدها را از دیگر محورهای این مصوبه برشمرد.

دیگر خبرها

  • جزییات مصوبه «ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها»‌ مجلس
  • جزئیات برنامه وزارت راه برای حمایت از مستاجران
  • تکمیل سامانه ملی اسکان و تعیین سقف افزایش اجاره‌بها براساس مصوبه مجلس
  • مزایده اموال شناسایی شده متهم پرونده کثیرالشالکی بهمئی
  • توزیع دفترچه‌های موقت شناسایی سپرده‌گذاران اتباع خارجی در فارس
  • مزایده اموال شناسایی شده متهم پرونده کثیرالشالکی شهرستان بهمئی
  • ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره در انتطار مصوبه مجلس
  • خودروهای میلیاردی متهم پرونده صندوق سرمایه‌گذاری بهمئی به مزایده گذاشته می‌شود+ جزئیات
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟