Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-09@00:23:16 GMT

واکنش موسوی به اظهارات پمپئو درباره سفر ظریف

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۰۵۸۵۷

واکنش موسوی به اظهارات پمپئو درباره سفر ظریف

«سیدعباس موسوی» شامگاه یکشنبه به وقت محلی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص اعلام محدودیت برای وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سفر کاری به نیویورک، افزود: همان طور که وزیر امور خارجه امریکا در مصاحبه شان اعتراف کرد ناراحتی آنها از تاثیر گذاری سفرهای کاری دکتر ظریف و حضور رسانه ای ایشان و اثری است که بر افکار عمومی آمریکا و جهان می گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: قطعاً اعمال محدودیت حضور در برخی خیابان های نیویورک تاثیری در برنامه های کاری ایشان ندارد. دکتر ظریف معمولاً در مقر سازمان ملل متحد، نمایندگی دائم ایران و اقامتگاه سفیر جمهوری اسلامی ایران در رفت و آمد هستند و همه دیدارها، مصاحبه ها و سخنرانی هایشان را در همین مکان ها انجام می دهند.
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه (۱۴ ژوئیه) در گفت وگو با واشنگتن پست با بیان اینکه برای محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران برای سفر به نیویورک ویزا صادر کرده اند، گفت او برای فعالیت های خود به سازمان ملل خواهد آمد اما تحرکاتش به شدت کاهش خواهد یافت.

به گفته پمپئو ظریف تنها می تواند بین مقر سازمان ملل متحد و شش چهارراه نزدیک محل اقامت سفیر ایران تردد داشته باشد.
وزیر خارجه آمریکا دلیل این اقدام را اینگونه برشمرده است که دیپلمات های آمریکایی در تهران تردد ندارند از این رو ما دلیلی نمی بینیم که دیپلمات های ایرانی در اطراف شهر نیویورک آزادانه تردد داشته باشند.
پمپئو که به طور مشخص نشان داده است از گفت وگوهای ظریف با رسانه ها و اندیشکده های آمریکایی واهمه دارند، مدعی شده است ظریف وزیر امور خارجه از آزادی های ایالات متحده برای آمدن به این کشور استفاده می کند و تبلیغات بدخواهانه را گسترش می دهد.
وی، ظریف را شخصی معرفی کرده است که از آنچه رژیم نامیده است در زندانی کردن مخالفان حمایت می کند، با زنان رفتار زننده ای دارند.
پمپئو همچنین وزیر امور خارجه جمهوی اسلامی ایران را حامی استبداد و سرکوبگر آزادی بیان دانسته است.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در نشست شورای اقتصادی- اجتماعی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده است و تاکید دارد که تمام ملاقات ها و دیدارهای دوجانبه در چارچوب برنامه های سازمان ملل متحد طراحی شده است.
آمریکا و سازمان ملل متحد توافقنامه ای دارند که به موجب آن باید برای دیپلمات های خارجی شرایط حضور در نیویورک فراهم شود.

23310310

کد خبر 1279791

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه وزارت خارجه ایران و آمریکا محمدجواد ظریف مایک پمپئو ایران و آمریکا ایالات متحده آمریکا باشگاه استقلال حسن روحانی باشگاه پرسپولیس خودرو محمدجواد ظریف دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۵۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر امور خارجه: در مسیر تدوین یک نقشه راه برای بازگشت روابط ایران و مصر هستیم

به گزارش قدس آنلاین، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به آتش بس پایدار در غزه، اظهار داشت: اگر امریکایی‌ها به وعده شأن عمل کنند و نسبت به آتش بس پایبند باشند، همه چیز برای یک آتش بس پایدار فراهم است.

وی ادامه داد: نتانیاهو و اندک افراد افراطی در آن سوی معادله همه تلاش خود را به کار می‌گیرند تا این اتفاق نیفتد چرا که آتش بس در غزه می‌تواند به معنای پایان رژیم صهیونیستی باشد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به رایزنی‌ها با وزیرخارجه مصر، افزود: گفت‌وگوهای خوبی با «سامح شکری» وزیرخارجه مصر داشتیم. در مسیر تدوین یک نقشه راه برای بازگشت روابط طبیعی بین ایران و مصر هستیم.

امیرعبداللهیان در مورد عملیات وعده صادق، تصریح کرد: با دوستان و همسایگان خود روابط قوی داریم؛ دو روز قبل از عمیات «وعده صادق» از طریق همسایگان در منطقه به طرف امریکایی اعلام کردیم که ما هدفمان تنبیه رژیم اسرائیل است. هشدار دادیم اگر در هر مقطعی آمریکا وارد اقدام علیه منافع ایران شود پاسخ ما برروی پایگاه‌های آمریکا در منطقه فوری و قطعی خواهد بود.

وی ادامه داد: امیدواریم پاسخی که جمهوری اسلامی ایران به گستاخی‌های رژیم صهیونیستی داد منجر به کاهش جنایات در منطقه شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • گزارش سفیر ایران در بلاروس به امیر عبداللهیان
  • وزیر امور خارجه: در مسیر تدوین یک نقشه راه برای بازگشت روابط ایران و مصر هستیم
  • درخواست جالب غربی ها ۲روز قبل از زدن اسرائیل
  • ایران و مصر خواهان برقراری روابط دیپلماتیک هستند
  • سفیر کشورمان در روسیه با امیرعبداللهیان دیدار کرد
  • دیدار سفیر ایران در روسیه با امیرعبداللهیان
  • روسیه در واکنش به تهدید انگلیس، حمله به تاسیسات این کشور را حق خود دانست
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و عمان
  • در صورت تحقق تهدیدهای لندن، احتمال حمله روسیه به تاسیسات نظامی انگلیس وجود دارد
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و عمان