Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

حجت الله روستا رئیس ستاد مرکز پزشکی حج و زیارت در مدینه منوره پس از بازدید نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت از سه درمانگاه زائران ایرانی در مدینه گفت: روزانه به‌طور میانگین حدود ۱۳۰ بیمار به این درمانگاه‌ها مراجعه می‌کنند که عمده آنان از مشکلات عضلانی، کوفتگی جسمانی و سرماخوردگی گله دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش فارس وی بروز چنین مشکلات و بیماری‌هایی را با توجه به راه رفتن زیاد برای زیارت و خستگی ناشی از هوای داغ روزهای تابستان در سرزمین عربستان، طبیعی دانست و گفت: در مجموع، می‌توان گفت زائران مشکل خاصی از نظر بیماری تاکنون نداشته‌اند و روند ارائه خدمات درمانی به آنان به صورت روان و آرام در حال انجام است.

محمودرضا فقیهی مدیر عملیات پزشکی حج ۹۸ نیز از ارائه خدمات درمانی به زائران ایرانی در سه سطح خبر داد.

وی گفت: در سطح یک، در تمامی هتل‌ها، پزشکان عمومی برای خدمات رسانی به زائران مستقر هستند، در سطح ۲، درمانگاههای تخصصی در مکه و مدینه به زائران خدمات درمانی ارائه می‌دهند و در سطح ۳، بیمارستان مجهز ایران در مکه و بیمارستانهای سعودی به کمک بیماران ما خواهند آمد.

مدیرعملیات پزشکی حج خاطرنشان کرد: اگر زائری نیاز به خدمات درمانی ویژه نظیر جراحی، دیالیز و بستری خاص داشته باشد، بر اساس توافق با طرف سعودی، این خدمات از بیمارستانهای این کشور دریافت خواهد شد.

فقیهی یادآور شد: پزشکان ایرانی عرب زبان به عنوان رابط هیأت پزشکی حج ایران با بیمارستان‌های سعودی، فرایند خدمت‌رسانی به زائران و مرکز پزشکی حج را تسهیل می‌کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر، جای هیچگونه نگرانی در زمینه ارایه خدمات پزشکی و درمانی به زائران ایرانی وجود ندارد.

به گزارش فارس، درمانگاه‌های ایران در مدینه در سه هتل راما المدینه، ریاض المهاجرین و الجاد المدینه مستقر هستند.
تاکنون از مجموع ۸۶ هزار و ۵۰۰ زائر ایرانی حدود ۱۳ هزار نفر وارد مدینه شده اند و سایر زائران در روزهای آینده از طریق مدینه و مکه برای انجام مناسک حج، خود را به سرزمین وحی خواهد رساند.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۶۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زائران قزوینی راهی مدینه النبی شدند

سلیمی مدیر حج و زیارت استان قزوین گفت: اعزام زائران به حج عمره پس از ۹ سال دوباره از سر گرفته شده است و این کاروان ۸۵ نفره حج عمره را به مدت ده روز بجا خواهند آورد.

سلیمی با بیان اینکه مدت زمان سفر حج تمتع ۳۰ تا ۶۰ روز خواهد بود، افزود: ۸ کارون با جمعیت هزار و ۵۵ نفر راهی سفر حج تمتع خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • درمانگاه تخصصی دیابت، طب کار و رادیولوژی دیجیتال همدان افتتاح شد
  • نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی وارد مکه شدند
  • عمره گزاران ایرانی احرام پوشیدند
  • عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
  • اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • زائران قزوینی راهی مدینه النبی شدند
  • زائران قزوینی راهی مدینه النبی شدند + فیلم
  • زائران قزوینی در مدینه النبی + فیلم
  • ۱۵۰۰ زائر توسط «هما» در ۳ روز اول عملیات حج عمره اعزام شدند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج البرزی