Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کردستان گفت: در شرایط کنونی تحریم های سخت، سرپا ماندن صنعت نشان از قوی بودن ماست و تجلیل از واحدهای نمونه استان توانمندی تولیدکنندگان را نشان می دهد.

به گزارش ایسنا، منطقه کردستان، بهمن مرادنیا صبح امروز یکشنبه (۲۳ تیرماه) در همایش گرامیداشت روز صنعت و معدن با اشاره به عدم خودباوری در عین وجود ظرفیت های فراوان در کردستان، اظهار کرد: تجلیل و تقدیرها از واحدهای تولیدکننده نمونه استان در این همایش نشان از توانمندی تولیدکننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در شرایط کنونی تحریم های سخت، سرپا ماندن صنعت نشان از قوی بودن و توان تولید ماست.

استاندار کردستان با بیان گله‌مندی از کم بودن سرمایه‌گذاری صنعتی در استان تصریح کرد: نباید مشکلی برای سرمایه‌گذارانی که به کردستان می آیند به وجود آید و در این خصوص باید به ظرفیت های درون استانی نیز توجه شود.

وی با اشاره به سفر اخیر استاندار استان سلیمانیه اقلیم کردستان عراق به استان کردستان عنوان کرد: طرف عراقی بسیار مشتاق به سرمایه‌گذاری در کردستان بوده است که به همین دلیل تصمیم بر راه‌انداری شهرک صنعتی مشترک با اقلیم کردستان کرده‌ایم که در بلند مدت تاثیر بسزایی بر اقتصاد استان دارد.

مرادنیا ادامه داد: نرخ بیکاری در بهار سال گذشته ١۳ درصد بوده که با کاهش نیم درصدی در سالجاری به 12.5  درصد رسیده که گویای تلاش بخش اقتصادی و تولیدی استان است.

وی با اشاره به افزایش 1.3 درصدی نرخ مشارکت اقتصادی در استان کردستان خاطرنشان کرد: این آمار نشان دهنده تلاش فراوان مسئولان استانی با وجود تحریم ها و شرایط اقتصادی موجود است.

استاندار کردستان گفت: کارگروه رفع موانع تولید در کردستان بسیار فعال است و با توانسته بخشی از مشکلات پیش روی تولیدکنندگان استان را حل کند.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری بیشتر بانک ها برای سرمایه‌گذاری در استان اظهار کرد: بانک ها در مقایسه با آمار سایر استان ها از همت و همکاری کمتری در استان کردستان برخوردارند.

مرادنیا در پایان با اشاره به ضرورت تاسیس نمایشگاه های دائمی در استان یادآور شد: مسئولان مربوطه باید برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری نمایشگاه در اقلیم کردستان داشته باشند تا محصولات تولیدی کردستان در آنجا به همه معرفی شود.

 


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال بیکاری سرمایه گذاری صنعت صنعت و معدن کردستان عراق قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۶۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور موافقت اصولی ٣ طرح گردشگری در کردستان

 آرمان وطن‌دوست در جلسه کمیته‌فنی گردشگری و سرمایه‌گذاری استان کردستان اظهار کرد: در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری کردستان تعداد ٨ طرح سرمایه‌گذاری به کمیته‌فنی گردشگری استان، تحویل و بررسی شد.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان افزود: با ارزیابی‌های انجام شده توسط کارشناسان و اعضای کمیته فنی، برای ٣ مورد از این طرح‌ها شامل سفره‌خانه سنتی، مجتمع گردشگری و رستوران سنتی موافقت اولیه صادر شد.

وی حجم سرمایه‌گذاری این طرح‌ها را بالغ بر ١٦ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: با به بهره‌برداری رسیدن این دو پروژه برای ٢٠ نفر به‌صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

وطن‌دوست با اشاره به اینکه در این جلسه، دو طرح منوط به اخذ استعلام و با ٣ طرح نیز مخالفت شد، یادآور شد: موقعیت طرح، مساحت زمین، توان مالی سرمایه‌گذار و ایجاد اشتغال از جمله اولویت‌های صدور مجوز برای ایجاد تأسیسات گردشگری مختلف در سطح استان است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • صدور موافقت اصولی ٣ طرح گردشگری در کردستان
  • شکست بزرگ اسرائیل در آزمایش دفاعی ایران
  • اینفوگرافیک/ ابرپروژه سد و نیروگاه اومااویا نمونه توان صنعت فنی و مهندسی کشور
  • ضرورت ورود شرکت‌های فناور به صنعت کردستان
  • ابرپروژه سد و نیروگاه «اومااویا» نمونه توان صنعت فنی و مهندسی کشور است
  • خلجی: ابرپروژه سد و نیروگاه «اومااویا» نمونه توان صنعت فنی و مهندسی کشور است
  • تولید نوشت‌افزار ایرانی با کاغذ ایرانی
  • تغییر اعتماد جامعه به اقشار مختلف
  • چگونه می‌توان قهوه نوشید و بی‌خواب نشد؟
  • فولاد خوزستان چرا هدف تحریم‌ها قرار گرفت؟