Web Analytics Made Easy - Statcounter

این هنرمند نقاش با بیان اینکه پرسپکتیو پس از پدیدار شدن علاقه کودک به نقاشی باید به او آموزش داده شود، گفت: آموزش پرسپکتیو در دوران نوجوانی بهتر است.

خبرگزاری شبستان-سرویس فرهنگی؛ لیلا ضامنی: شاید بتوان گفت نقاشی برای کودکان نقش زبان را ایفا می کند و می تواند وسیله ای برای  انتقال پیام به محیط پیرامون و والدین خود باشد  اغلب کودکان با نقاشی دنیای درونی خویش را آشکار می کنند و از طریق تصاویری که می کشند می توان به دنیای درونی آنها راه یافت؛ برای همین کشف استعداد کودک در به تصویر کشیدن خود و دنیای اطرافش نمی تواند تنها به صورت بداهه باشد باید کودک آموزش ببینید و این آموزش به کشف خلاقیت در وی کمک خواهد کرد اینکه چه آموزشی ببیند و این آموزش در کجا و توسط چه کسانی به وی داده شود امر مهمی است، سیستم آموزش ما کمتر برای پرورش استعداد های هنری کودکان برنامه ریزی کرده است؛ در برنامه های درسی آموزشی تنها یک  ساعت در هفته  به زنگ هنر اختصاص داده شده است و این ساعت را هم مربیانی پر می کنند که در هنر تخصصصی ندارند و شاید معلم درس دیگری باشند که در ساعت بیکاری به کلاس هنر می آید آیا در این وضعیت کودک می تواند آموزش لازم را ببیند و مهارت هایی را یاد بگیرد؟ خیر فارغ از نظام رسمی اموزشی کلاس های هنری وضعیت متفاوتی دارند بسته به دسترسی مالی خانواده ها و سطح اقتصادی آنها کودکان خود را در کنار آموزش های رسمی که در مدارس می بینند به کلاس های هنری می فرستند که همین کلاس ها درسرنوشت هنری آنها و کشف استعدادهایشان تاثیر دارند البته نباید این را از نظر دور داشت که در مدارس غیر انتفاعی به هنر بیش از آنچه در مدارس دولتی است توجه می شود؛آموزش هنر به کودکان و کشف خلاقیت آنها را با «محسن جمالی نیک»  هنرمند نقاش به گفتگو نشسته ایم که در زیر می آید: 

 

با توجه به اینکه در کشورهای غربی ابزار را به کودک می دهند و کودک شروع به طراحی یا.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. می کند در حالیکه در کشورهایی مثل چین ساختار به گونه ای است که معلم دست کودک را می گیرد و آموزش می دهد؛ سیستم آموزش هنر به کودکان در کشور چگونه است؟

در مورد آموزش نقاشی به کودکان یک نکته بسیار مهم وجود دارد  و آن نکته  به آثار دوره غار نشینی بر میگردد؛  اصولا در طول تاریخ هنر به اشتباه به تصاویر روی غارها نقاشی گفتند، در واقع آنها زبان تصویری بود که به علت عدم داشتن زبانی گفتاری به صورت کدهای تصویری با هم ارتباط میگرفتند؛ نقاشی کودکان نیز مستثنی از این جریان نیست، برای کودک در دوران اول نقاشی بیشتر ارتباط زبانی و نوعی بیان است؛ در واقع گونه ای از  گفتن آرزوها و ایده ال های کودک است.همانطور که در دوران معاصر میبینیم که هر اثر هنری که بکر تر است قابل تامل تر است؛ پس باید کودک را رها گذاشت تا تمام این  بیان‌ها به زبان تصویر و خارج از هر آگاهی آکادمیک پیاده شود.

 

آیا نظام آموزشی ما می تواند منجر به خلاقیت هنری در کودکان شود؟

کودک با نقاشی خود را ابراز می‌کند و بیشتر دنبال فضای انگیزشی و تشویق است؛  نقاشی برای کودک فقط ابزار بیان و دیده شدن است نه  صرفا تولید امر زیبا؛ چون واقعا در سنین کودکی دیده شدن مهمتر از خلق صرف است.

 

در آموزش بویژه هنر نقاشی در کودکان پرسپکتیو مسئله مهمی است،آیا باید به کودک پرسپکتیو یاد داد یا نه؟

آموزش پرسپکتیو آموزش طراحی آموزش مبانی ها همه در وقت خود بعد از اینکه واقعا علاقه کودک به نقاشی پدیدار شد برای بهتر پیاده کردن نقاشی لازم است، اما بازهم الزامی نیست و  شناساندن ساختارها بیشتر باید بعد از کشف علاقه آموزش داده شود؛ در دوران کودکی ما با کمبودها و عقده ها روبروهستیم پس آموزش بی دلیل می تواند چوب لای چرخ گذاشتن آزادی فکر کودک باشد.پس آموزش دادن بصورت آکادمی در کودکی نوعی بسته بندی کردن و مهار آزادی است و مهم‌ترین نکته آموزش سنتی  غلط است.

 

سن خاص آموزش پرسپکتیو به کودک چه سنی است؟

آموزش پرسپکتیو به نظرم در دوران نوجوانی بهتر است چون اگر سختی یادگیری بالا برود کودک  دچار فرسایش و خستگی می‌ شود و از یادگیری و کلاس گریزان می‌شود، باید برای یادگیری کودک را آزاد گذاشت.

 

آشنایی کودکان با محیط های هنری چقدر می تواند در پرورش هنری آنها تاثیر گذار باشد؟

بردن کودکان به فضاهای هنری بسیار بسیار موثر است؛ چون با تغییر محیط و  دیدن آثار در گالری ها و موزه ها فضای انگیزشی در کودک بسیار بالا می‌رود.

 

 

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: امام رضا ع دهه کرامت آل هاشم روزنامه روزنامه ها ولادت امام رضا ع هفته عفاف و حجاب جنوب کرمان آموزش و پرورش استان زنجان پرسپکتیو آموزش هنر به کودکان نقاشی آموزش کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۶۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای نمایش «سپیده» در حوزه هنری

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما نمایش سپیده روایتگر داستان پرستاری است که در زمان شیوع بیماری کرونا و دیگر مشکلات مستاصل و درمانده شده که با کتابی در خصوص امام زمان (عج) آشنا می شود که سبب تغییر احوال و شخصیت او می شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • همایش روز جهانی اتیسم در رشت
  • محیط شهری باید برای کودکان شور و نشاط داشته باشد
  • پاکسازی محیط زیست توسط کودکان شهر زاوه در هفته زمین پاک + تصاویر
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند
  • سینمای سیار کودک و کارگاه آموزش رایانه در خاش افتتاح شد
  • شناسایی ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور
  • نخستین دور گفتگوهای روسیه و اوکراین با میانجیگری قطر انجام شد
  • دو عضو کانون مازندران منتخب در مسابقه دوست فلسطینی من
  • رازی که «هوش مصنوعی» دربارۀ این نقاشی 500 ساله کشف کرد
  • اجرای نمایش «سپیده» در حوزه هنری